Ny dag truer!

Aller først, disse bildene er ekte. De er tatt med nattmodus akkurat i det jeg våknet 01:52 i natt av at sønnen min sendte meg et bilde av middagen han akkurat hadde laget. Ikke spør…

 

Dette er den nakne sannhet. Slik ser jeg ut før morgenstell, barbering, brunkrem, sminke og morgenkaffen. Dette er den rå og brutale virkeligheten.

 

Og dette er et øye som på ingen måte er klar for dagen.

 

Heldigvis var det ikke dag, men natt, og jeg fikk enda noen gode timer på øyet før klokka bikka fire og jeg instinktivt begynner å kvikne til siden jeg har begynt på jobb klokka seks i så mange år, og jeg det første året med blogging alltid måtte gi dere en god morgenblogg før jeg dro på jobb. Det setter spor, he he.

 

Som dere kunne lese i Kveldsnytt fra Alta i går kveld, så har medisinene virket usedvanlig fort og godt på betennelsen i foten. Jeg er oppegående, dog litt haltende, men ser ingen grunn til å holde meg borte fra jobb. Det er høysesong og ferieavvikling samtidig, så hver eneste en, selv jeg, er, bokstavelig talt, uerstattelige hvis vi blir borte. De hadde en hei dundrende dag i går, og i dag er det fredag, den desidert største dagen av alle ukens dager. Da stiller selvfølgelig “gammelsjefen”, litt vond fot eller ei.

 

Slapp av, jeg skal være forsiktig å ikke overbelaste foten. Sette meg ned hvis det blir nødvendig. Det er ikke sikkert jeg blir lenger enn til 12 heller, så dette har ikke foten vondt av i det hele tatt. Ikke er jeg sykemeldt heller, da hadde jeg gått over på arbeidsavklaringspenger for lenge siden, ha ha. (Heldigvis fikk jeg solgt før det gikk så langt.)

 

Folkens, jeg ønsker de aller fleste av dere en superduper dag! Hold dere på beina, ikke spis og drikk for mye slik at dere blir feite, tunge og kvapsete, og får betennelse i føttene deres bare fordi dere går 83 toppturer på like mange dager. 😀

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Usminket og ekte

 

 

PS! Observante lesere har sikkert fått med seg at jeg har hatt en diger rød prikk på nesa de siste par dagene. Det er fordi jeg er giftet inn i et terrorvelde med en kone som liker å presse neglene sine mot alt det måtte være av små utvekster på kroppen min. Denne gangen hadde hun sett noe hun mente var en liten kvise på nesa. Vel, jeg hadde IKKE sett den, men blodet som strømmet ut, samt såret som fulgte, var lengt fra usynlig….

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Hva tenker sønn om at du forteller om hans middagslagingen midt på natta? Det skulle visst ikke spørres, men du etterlater i praksis til åpen spekulasjon for folk å tenke. Men, det er trolig helt greit for han da.

      1. Spekulere om hva da? I min tid som ungdom og ung voksen, så hendte det rett som det var at jeg mekka i hop noe mat på natta når det det var sommer og fri. Hva prater du egentlig om?

    2. Herlig innlegg som alltid rett ifra levra. De fleste ser vel litt møre ut når de knipses i tidlige morgentimer før krotten er klar for en ny dag :D. Ta vare på deg sjøl og kos deg med kona og bøtteknotten 🙂

    3. Ønsker deg en fin dag og vær god mot deg selv! 🥰 God bedring og turene kommer jo tilbake, men kanskje av litt roligere format😉👍

    4. Kjenner meg igjen i den der med å skulle plukke på…må bare… 😂
      Ha en strålende dag, er vel å ta for hardt i… Så da blir det ha en super dag! 😊

    5. Du får prøve å ha en fin og fotvennlig dag på jobb, å ha vondt/betennelse i føttern er ikke godt, det veit æ, så tøffe du.
      God dag te dæ å alle dine, både privat og på jobb😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg