Kveldnytt fra Alta

Ja, hva skal man si? Aller først vil jeg bare tusen takke alle dere vakre mennesker som, til tross for et kanskje liiitt over gjennomsnittlig antall besøk på legevakta, fortsatt bryr dere om meg, og som ønsker meg, nok en gang, god bedring for ENDA en pest og en plage. Setter ENORMT stor pris på det. Tusen hjertelig takk!

 

Vil også takke de på jobb som måtte klare seg uten meg i hele dag. Det har vært SVÆRT hektisk i dag, og når da en blir borte merkes det veldig godt. Det sies litt syrlig at kirkegården er full av uerstattelige mennesker, men i vaktlista på Hoftepluss midt i juli er ALLE uunnværlig.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette døgnet uten å virke sutrete, for jeg mener virkelig ikke å klage, men siden jeg jo per definisjon faktisk ER en personlig blogger, så må jeg nesten fortelle hva som opptar meg, og det siste døgnet har det altså vært en betent fot.

 

Haha, egentlig burde denne bloggen bli brukt på legestudiet, så studentene kan få et enkelt innblikk i de ulike diagnosene som kan ramme et menneske, for jeg har dem søren klype meg alle sammen!

 

Jeg har det langt bedre nå enn i natt. Jeg var helt fri for tabletter som virkelig tar slike smerter, og hadde bare slike rosa som inneholder Paracetamol, og de skal man maks ta 8 av i døgnet. Det er jeg faktisk veldig streng på, uansett hvor vondt jeg har. Venta derfor (sov på sofaen) fram til 14:30. Da fikk jeg forlenget reseptene, og smertene kunne sakte, men sikkert hviskes mer og mer ut. De er ikke borte, men nå klarer jeg faktisk å gå på en nogen lunde normal måte. Ja, jeg halter, men det har jeg vel mer eller mindre gjort helt siden jeg fylte førti, haha!

 

Det var bare det jeg ville si. Jeg har det etter forholdene veldig bra. Konemor og Lillebror ligger som vanlig å sover. Var selvfølgelig litt småirriterende at det skulle skje dette med foten, men lettelsen etter salget gjør at jeg, (bortsett fra at jeg måtte svikte de på jobb i dag), egentlig, i alle fall når det viste seg å ikke være brudd, bare syns at dette er morsomt. Ble i alle fall en ekstra dag med fri, he he.

 

Fortsetter framgangen på denne måten ser jeg ingen grunn til å ikke møte på jobb i morgen. Kan omså stå i kassa. Med mindre noen dør, så svikter ikke jeg de ansatte på en fredag midt i høysesong. Legen sa dessuten at det var viktig at jeg bevegde foten, selv om jeg ikke skulle belaste den. Planen min er at jeg skal ta oppgjøret, fylle snus og sette i stand varmbuffeten på FyFader. Skal ikke gå så mye, så de andre må frakte maten fra Hoftepluss til FyFader, men jeg kan tilbedre. Det tar tre timer. Da får de en god start på dagen, og det er ofte nesten bare det som skal til for at resten av dagen også skal bli god.

 

God natt!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Pensum på medisinsk fakultet

 

 

Noen små timer senere…

 

 

17 kommentarer
    1. God bedring!! Håper du kan begynne å vurdere en reduksjon i antall diagnoser 🤔 Synes du begynner å bli litt grådig på og forsyne deg av dem 😉🤭 Del litt med andre istedet 😅 Spøk tilside – jeg føler virkelig med deg og håper at det snur snart mot bedre tider, helsemessig også 🤞 Jeg synes du er helt rå på å pushe deg til både jobb og aktivitet, og det på tross av hvordan kroppen din er!! All ære til deg!

    2. Ønsker deg kjæmpe masse go bedring 🥰 Du e tøff som få, men husk bare på at du ska ha helsa di etter dette åsså🥰 Synes du gjør en kjempe jobb å at du trener på en fantastisk fin måte🤗 Å bruke naturen fremfor treningssenter synes jeg e gull verdt 🥰 Håper du får deg noen timer med kvile å søvn🥰

    3. Duuu.. du tar jo ikke vare på helsa. Du pådrar deg frivillig disse livsstilsdiagnosene. Selvfølgelig VIL du ikke ha dem, men du går å kjøper dem likevel.
      Kraftig ned i vekt, og ikke jobb i en fysisk jobb som er galskap ifht helse og vekt.
      Terningsformen du har valgt passer ikke fysikken, og slutte å proppe i seg skit, bør åpenbart inngå i en slankekur.
      Sorry mac.

      1. Synes absolutt treningsformen passer. Det å gå i naturen e tusen ganger bedre enn å evt humpe rundt på et treningssenter!

    4. Ikke dumt at medisinerstudenter får et innblikk i flere diagnoser. Mye uvitenhet blant leger i dag.
      Ønsker deg all mulig rask bedring!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg