Ny uke, enda flere muligheter!

Lillebror har hatt feber hele helgen og vi har holdt oss inne. På lørdag sto de ikke opp før klokka var nesten fire på ettermiddagen. Bare sov og sov og sov.  Har har vært tapper som en tinnsoldat, og virkelig prøvd å være i godt humør og smile, men med en gang mora gikk ned og på vaskerommet for å sette på en maskin med klær, så brast forsvarsverkene og gråten var ikke langt unna.

 

Hun er bare så utrolig flink med den ungen, men hun begynner å bli stor nå. Begynner å kjenne at det er en annen som krever sitt der inne. En ting er at størrelsen på magen naturlig nok er større, men alt skal jo bøyes, tøyes og strekkes. Lemmer, ledd, sener og muskulatur. Det skjer ikke smertefritt. Hun er virkelig tapper hun også.

 

Det er en velsignelse å bli mor. Å være det aller viktigste mennesket for et annet lite menneske, men det er slett ikke gratis. Du betaler med din egen kropp. Jeg bøyer meg i støvet. (Eller, jeg bøyer meg i alle fall så langt ned jeg kommer. Selv om jeg ikke er gravid, så har jeg en ikke helt ubetydelig mage jeg også. Selv om den riktignok blir litt mindre for hver dag som går.)

 

I morgen er det veiing! Blir meget spennende å se om den gode spiralen fortsetter, eller om det stopper litt opp. Blodsukkeret har vært helt jevnt hele uka, og selv om jeg har hatt “cravings”, så betyr det ikke at jeg har vært sulten mellom måltidene. Snarere tvert i mot. Enkelte måltider har jeg nok kunne ventet både en time eller to før jeg inntok, men jeg har holdt meg strengt til planen uansett med måltider klokka 08:00, 12:00, 16:00 og 20:00. Ingen mellommåltider. Ikke fordi jeg er i mot mellommåltider, men fordi jeg ikke har hatt behov for det. (Dessuten, hva hjelper vel et bitte lite mellomtid når du har “cravings”? Ikke en dritt! Tror faktisk at det på sikt er lettere å sprekke da siden du får enda flere muligheter til å rippe.

 

Vel, vel, det har kommet enormt med søknader på stillingen som Pakkesel! Tror faktisk vi passerte over 30 i løpet av helgen. La ut annonse på nav.no forrige uke, og tet virker nesten som om navn har flere lesere enn sjølvaste, for det har i alle fall haglet inn med søknader. Det er jo helt fantastisk at så mange ungdommer vil ha jobb, men fryktelig at jeg må skuffe nesten alle sammen. Skal ta en avgjørelse i løpet av et par dager og svare absolutt alle, enten de får jobben eller ikke.

 

Apropos jobb, nå er klokka snart ti og jeg skal åpne butikken. Fortsatt kan vi bare ta i mot betaling på vipps fra lokalbefolkningen, men håper både bankterminalen og kassasystemet er oppe og står i løpet av uka. Det blir så ufattelig mye enklere da, spesielt hvis det er mange kunder i butikken samtidig. Nå har jo ikke akkurat det vært noe stort problem så langt, men regner med at det vil komme flere kunder etter hvert som ryktet sprer seg om at vi har faktisk ALT til den som “har alt”.

 

Folkens, lag dere en fantastisk uke! Hvem vet, det kan bli den siste vi får. (Håper ikke det da! Fikk ikke sett ferdig film fire av Pirates of the Caribbean i går…)

 

(Skal jo dessuten være gjest på Finnlit på fredags kveld, så irriterende hvis jeg skulle gå i dørken før det. De har jo betalt billettene og alt…)

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. God bedring til Konemor og lillebror 🤗❤
      Jeg har laget fiskegrateng i dag. Fra kokeboken. Dritgodt 😀 Skal fryse ned resten porsonsvis. Mange middager i den oppskriften 😀 Ha en fin dag 😀

    2. Ja, sykdom kan man ikke unngå her i livet. Men livet må gå videre. Håpet at alle blir frisk og at alt ordner seg. Heia på dere!

    3. God bedring til lillebror og konemor, og håper du får mange kunder i butikken din😊👍. Godt jobba med vekta og, du inspirerer👍😊. Lag dagen god😊

    4. Jeg ila inn til nettbutikken din for første gang. Du hadde noe krydder jeg ville prøve, og blant annet lutefisk krydder. Må overraske litt her i heimen. Ønsker Konemor og Lillebror en god bedring og håper de snart er friske igjen. Lykke til videre med vektnedgangen og veiedag i morgen!

    5. Så koseleg du har fått det i butikken no! 🙂
      Håpar heile familien er friske att raskt, og at de får ei god veka, med mange kundar 🙂 Du er skikkelig flink med matprosjektet ditt!! 👏🏻 Skulle ynskt eg var like standhaftig.. men du inspirerar! 🙂

    6. Hmmm. Du vurderte ikke å gå ned på vaskerommet og sette på en maskin med klær du da? Greit for konen å få slippe når hun både er syk og gravid.
      God bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg