Og jeg liksom bare, what the fu*k???

Reklame | Kokkejævel

 

Som dere vet ringte jeg sykehuset i går og fikk vite at redningsplanken jeg har klamret meg til gjennom hele våren og sommeren, operasjonen i UKE 35, er gitt til noen andre. Fikk utdelt en tynnere og mye mindre sikker planke, KANSKJE operasjon i månedsskiftet oktober/november. Jeg ble helt nummen i den vever lille kroppen min. Les om om denne spennende historien HER

 

Da jeg fortalte vikarlegen min dette, en høy og slank danske, foreslo han et jeg skulle går over på “kemomsunsjulatajnon”. Ikke se på meg, jeg forsto heller ikke hva han sa. Det var en pille som skulle gjøre at smertene kjentes annerledes ut. Være litt mindre nervesmerter, og mer som “vanlige” smerter, hvis du forstår hva jeg mener. (Og hvor jeg forsto det riktig. Satt bare og nikket og smilte fåret. Måtte jo framstå oppvakt og positiv. Jeg var jo også fri for morfin, så ville ikke virke sløv og lutrygget…

 

Lang historie kort! Jeg tok denne pillen i går kveld i åttetiden. Halv ni var jeg helt inne i drømmeland. Fem over åtte i morges så jeg slik ut. 12 timer som en stein der altså! Legen sa at man kunne bli trøtt av den og at det derfor var lurt å ta den om kvelden. Jeg har tatt MANGE tabletter det siste halvannet året, men INGEN som en gang har vært i nærheten av slike “bivirkninger” som denne lille rakkeren. Og jeg gjentar, ingen varseltrekant what so ever.

 

Ja ja, kom men nu til slutt på jobb. Superduper-salget har virkelig vært superdupert. Masse, masse bestillinger. Pakket som en gal hele gårsdagen, og med en gang jeg er ferdig med bloggen, (for dere er jo OGSÅ viktig å prioritere!), så skal jeg kaste meg over ordredungen og pakke mest mulig før 14:30. Da kjører jeg på Rema (post i butikk) med forsendelsene. Etter det er det ikke noe stress. Da kan jeg ikke sende noe før mandag kl. 14:30 (posten blir ikke sendt fra Alta i helgene).

 

Om tabletten funka? Det vet jeg ikke ennå. Er fortsatt bedøvd av søvn. Han på apoteket sa dessuten at det kunne ta mange dager før man kjente en smertelindrende effekt, for egentlig av dette et gammelt antidepressivt middel som de etter hvert fant ut som pasientene ble tristere og tristere, men friskere og friskere, at det ikke fungerte mot depresjon men hadde en veldig god effekt på enkelte smertetyper. Legevitenskapen altså…

 

Ha en søvnløs og lystig dag!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Forsøksvillsvin

 

 

PS! har begynt å mekre alle innleggene meine med “Reklame”, for da kan jeg fritt like både til den lille nettbutikken med den store smaken og forhåndssalget av “Hva skal vi ha til middag?“, kokeboken du trenger HVER ENESTE DAG 🙂 Alt jeg holder på meg glir jo inn i hverandre, så da merker jeg like godt alt jeg skriver, (hvis det ikke er upassende, som på årsdager og slikt).

 

PS2!: Nå har det også akkurat ankommet et parti med sirupsaltede fenalår fra Mydland som selvfølgelig også er på superdupertilbud 😀

13 kommentarer
    1. Bare å henge på telefonen deres og smøre tjukkere på om smertene og all giften du må stappe i deg for å minske dem!!
      Ingen grunn til å sitte å vente!! Det sies at det er fritt sykehusvalg, men det er noe jeg personlig ikke tror på. Mest sannsynlig vil du få beskjed om en enda lengre kø der om du vil bytte!

      STÅ PÅ!! Ikke gi deg!!

          1. Du skriver tidligere i innlegg:
            Det store problemet et at det i innkallingsbrevet står at jeg “kan” bli operert i uke 35. Det er altså ikke en spesifikk dato, og kan like gjerne bli uken før som uken etter. Derfor kan man ikke bare framskynde eller utsette boklanseringen med en uke, for plutselig er det da jeg blir operert.

            Nei, jeg vet ikke. Jeg må velge den boka. Hva hadde du valgt hvis du var i samme situasjon?
            ——-
            Skriver du. Du velger boka i stedet for operasjon, og da er ikke inntrykket at du har det så ille som du påstår. Det er jo ikke logisk.

            Redningsplanke – hva mener du med det?

    2. Trur æ har vært hos samme dansken. :O
      Har aldri følt mæ så gammel før, som da æ gikk ut fra kontoret.
      Sitat: Husk, når man når en viss alder, så………….. 🙁
      Jaja. Og æ som trudde æ va rimelig ung enda – i hvertfall til sinns.
      Ha ei avslappanes helg.

      1. Haha, d sier legen min også, men æ pleie å si at no e æ snart terminal så no må han gjør no 🤣🤣🤣🤣

    3. Så flott du har hatt ei god natt med god søvn👍😊. Håper det blir bra framover og lykke til med nettbutikken framover. God helg til deg og dine fine😊

    4. På”varselbrevet” fra sykehyset så står det at “du må gi oss melding dersom din situasjon endrer seg” . Så du har full rett å varsle sykehuset at du er verre , eller bedre. Jeg skrev en gang for far som var satt til gråstær operasjon på UNN, da æ oppdaga at synet var blitt verre, måtte bruke forstørrelseglass for å regulere varmen på kokeplate. Fikk hyggelig svar fra direktøren ” Kjære Kirsten. Takk for brevet. Det er helt riktig at du varsler om endret status. Jeg sender mailen til rett avdeling… Med vennlig hilsen Knut Schrøder.” Og gjett hva; de ringte dagen etter at far fikk time om 3 dager. Og dagliglivets gjøremål ble normale igjen

    5. På”varselbrevet” fra sykehyset så står det at “du må gi oss melding dersom din situasjon endrer seg” . Så du har full rett å varsle sykehuset at du er verre , eller bedre. Jeg skrev en gang for far som var satt til gråstær operasjon på UNN, da æ oppdaga at synet var blitt verre, måtte bruke forstørrelseglass for å regulere varmen på kokeplate. Fikk hyggelig svar fra direktøren ” Kjære Kirsten. Takk for brevet. Det er helt riktig at du varsler om endret status. Jeg sender mailen til rett avdeling… Med vennlig hilsen Knut Schrøder.” Og gjett hva; de ringte dagen etter at far fikk time om 3 dager. Og dagliglivets gjøremål ble normale igjen

    6. Go “formidag”🤗 Så fantastisk at du har fått sove skikkeli🤗 Ønsker deg en fantastisk dag og lykke te me all pakking av ordrene dine🥰

    7. Så flott at du har sovet VELDIG godt! Håper smertene blir mindre etter hvert! Ha ei god helg, du og dine! 👍🏻🙋🏻‍♀️❤🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg