Regntung morgen i Tromsø

Sol eller regn, deilig å våkne opp et annet sted enn på jobb. Akkurat nå er jeg på pulverkaffe nummer to og prøver å skrive noen stemningsfylte morgentanker til dere. La liste litt for høyt og tror jeg nøyer meg med å bare skrive noen morgentanker. Det er mye lettere, he he.

 

Iskaldt på rommet. Har hatt verandadøra åpen i hele natt, men vi glemte at det var blitt høst. I tillegg til nevesmerter har jeg nå også fått frostskader på høyre fot. Hele låret og leggen er lillablå og dekket med et tjukt lag med rim. Egentlig var det dyrlege og ikke nevrolog jeg burde gå til…

 

Kjærest sover fortsatt. Dvs, akkurat nå sover hun, men vet ikke om det varer ut hele setningen. Hun begynner å bli stor nå, (for guds skyld ikke si det til henne!) og da er det vanskelig å sove mer enn et kvarter i slengen i samme stilling. Dessuten har hun det der feilslåtte bekkenet som hun sliter med. Nei, det var ikke meg, det var hunden til broren min som sprang inn i henne for noen måneder siden. Siden har bekkenet vært skjevt og hun må på behandling og “knekke” det på plass en gang i uken. Går det to uker går det ut over meg, så jeg pleier å minne henne på det.

 

Jeg håper de finner ut av den der prolapsen min her nå i Tromsø. Jeg kan ikke i lengden være avhengig tabletter for å holde meg på beina. Slik det er nå klarer jeg 15 minutter, og det er litt i overkant lite for en som jobber i det private næringsliv. Hva skrev jeg nå? Tirret jeg akkurat på meg over halvparten av norsk arbeidsliv, pluss de som tråkker hjemme på trygd. Er dette mitt siste innlegg med lesere?

 

Følg med i morgen! 😉

 

PS! (Har fått en diger hvit flekk på iris på venstre øye, men gidder ikke skrive om det. Er liksom nok nå. For lenge siden)

 

 

Les også: Tilbake på rom 601

 

28 kommentarer
    1. Sånn flaks at nevrokirurgisk avdeling er slått sammen med øyeavdelinga, så kanskje du får sjekka det i samme slengen 😉

    2. Når dere først er i Tromsø, ta en dag ekstra, send dama til manuellterapeuten i toppetasjen på Nerstranda. En behandling, max to, så er ho god som ny. Helt sant, jeg klarte nesten ikke å gå, han gjorde underverker.
      Og når jeg tenker meg om, be om en runde du og.

      Den hvite flekken på øyet kalles egoflekk, for mye glaning i speilet😉

      Jeg er hjemmesubbende trygdemottaker etter å ha vært selvstendig næringsdrivende i flere tiår. Skjønner godt hva du mener. Jada, ingen av oss er uunnværlig og alt det tøvet der…..men skal butikken gå rundt så må man være der sjøl. Sånn ferdig snakka – mener skrevet.

    3. Lykke til 🌸
      Håp dem kan hjelp. Jeg har 3 proplapser i nakken og nede i ryggen. Det kan dem ikke gjør nå med men må bruk painkillers hver dag. Og da går d på et vis bra men dem tar ikke alt.
      Spent på om d går å ta bort til deg.

    4. Håpa d går veien i dag at du får orden på dennan prolapsen så plaga dæ🙃. Masse lykke til 👌

    5. Masse lykke til i dag! Håpe du får den hjelpen du så sårt trenger,om ikke annet, så for Kjærest sin del😊☺️

    6. God morgen!
      Håper du får en opr. for isjiasen din.
      Oppe å går dagen etter, hjemme dagen etter!
      Lykke til!

    7. Go morran😘håpa du er opptint nå, litt kaffe gjør susen😉 lykke te på Unn, ha en fin dag både du og kjæreste🥰

    8. Lykke til,og ha en fin dag.
      Den hvite flekker bør du få sjekket, e ganske så avhengig av øyan vårres.
      Godt å være 2(3),kos dåkker 😍

    9. Masse lykke til, og krysser alt for at du får oprasjon. 🤩👍🏻👌🏻
      🤞🏻 Hilsen meg som sitter på Ullevål og venter på å få komme inn til kontrollen etter min ryggoprasjon. 😇

    10. Fint bilde fra Tromsø, i høststemning. Godt å få doktor besøket unnagjort, så vet du hva som skal gjøres og kan planlegge i god tid.👍

    11. Lykke til på UNN, frostskader er vi vante med her nordpå. Hvit flekk på Iris kan komme av forhøyet kolesterol (det var iallefall den forklaringen øyelege ga meg).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg