Tilbake på rom 601

Reklame |

Jeg har vært usikker på om jeg skulle tørre å skrive noe som helst i dag, men har kommet fram til at siden jeg har opplevd noe av det samme, flere ganger, så våger jeg meg fram nå på kveldingen.

 

Dagen startet som vanlig med noen heftige omganger på soverommet. Til å være såpass langt ut i svangerskapet er hun overraskende viril og utholdende.Nærmest dyrisk eller fra en annen planet. Jeg har i månedsvis forsøkt å forklare henne at jeg fyller 43 år, (hun er bare 33) på onsdag og at hjerteinfarkt og hjerneslag neppe er veldig langt unna, men hun bare pisker meg videre. Jeg burde ikke klage, men har jo heller ikke lyst å dø.

 

Klokka seks bar det på jobb. Hadde vært på søndag i går og forberedt slik at jeg kunne ta det litt rolig på morgenkvisten. Jeg “tåler” jo bare maks 30 minutter før jeg må hvile den etter hvert så berømte foten, og når jeg hadde vært der dagen før og forberedt så kunne jeg faktisk gjøre det også. Nok om det, bla, bla. bla. orker ikke skrive mer om den foten.

 

Kl. 12:00 satte vi oss i oss i bilen og kjørte mot Tromsø. Kjærest var ved min side, men jeg tør ikke fortelle om det satt noen i baksetet. Vil ikke utlevere livet til mindreårige. La oss helle viske dem ut til de blir atten, kanskje tjue. Late som de ikke finnes.

 

Hadde ikke du en datter?” spurte en gammel klassekamerat meg for noen dager siden da jeg møtte ham på butikken

 

-Datter, ha ha ha, hvor har du det i fra? Nei, jeg er fri som fuglen, har jeg alltid vært. Aldri ønsket meg barn, Hva skal man vel med dem? Enn du, har du barn?

 

Jeg, nei er du gal! Og om jeg hadde hatt det hadde jeg i alle fall ikke turt å fortelle  noen om dem. Hadde låst dem inn i en kjeller og sluppet dem løs nå de ble 20. Nei, men så hysj da på deg, unge, ikke heng på meg! Gå hjem til pappaen din, ikke stå her og mas på meg!

 

Nok om det, vi skal straks ut og spise middag. Finnes ikke indisk i Alta, så blir alltid det når vi er ute og “reiser”. Kom forbi denne, Elefant Restaurant  heter den. Ser i vinduet at de har bra mat. Vi dit klokka åtte! 😉

 

Hva vi gjør i Tromsø? Utredning til ryggoperasjon i morgen tidlig på UNN. Jeg kommer til å gjære alt som står i min makt for å få det, for vet ikke hvor lenge jeg klarer å ha det så vondt lenger. Jeg er 43 åt og mann, og har hatt min andel av “vondter”, men dette kan jeg ikke leve veldig mye lenger. Det går ikke. Jeg må kunne stå. På egen bein.

 

Hvor Kjærest er? Hun har dratt ut på et eller annet kjøpesenter mens jeg skriver blogg. Jege r så glad for at hun er med på denne reisen sammen med meg og da tenker jeg ikke på denne turen til Tromsø, he he 😉

 

Tusen takk til Hotell With som ønsker oss velkommen på denne måten. Selv om jeg naturligvis skjønner greia, så setter både Kjærest og jeg veldig pris på det. Jeg merker med glede innlegget som reklame. (Er dessuten forpliktet gjennom den kanskje i overkant strenge loven, men det er en annen sang… 😉 )

 

 

Les også: En regntung morgen i Tromsø

 

 

 

 

53 kommentarer
    1. hva er du utdannet, programmerer ,. ? Og ønske ditt er 3 koner ?å fntaserer om yrker du aldri kan få? Fantasien er jo utrolig med tanke på alle bloggene deres 😉 mange måter å tjene penger på:)

    2. Lykke til med utredning/opperasjon 😊
      Kan ikke bare diskusjoner og prat legges død?!?? Om din datter altså… utlevert eller ikke.. ferdig diskutert. Kjedelig å lese.
      Eller en innterresant og artig blogg 😊

    3. Hei. Jeg skjønner ikke Job jeg,men han tror virkelig at han vet best. Synes egentlig du burde spørre datteren din om hun reagerer og om hun ikke liker det. Andre skal ikke bestemme hva som er bra/dårlig for ditt barn. Lykke til med utredningen på Sykehuset

      1. Jeg vet ikke best, og heldigvis for det. Jeg støtter meg til landets beste fagpersoner innen feltet barn og ungdom og sosiale medierproblematikken. Om jeg tviholder på at 2+2 er 5, og Nobelprisvinneren i matematikk forteller meg at det er 4, rekker jeg opp hendene, og gir meg.

    4. JOB-SYNNE-SØS. Skaff dokker et liv. Åsså kan dokker leite etter den sensitive infoen dokker bable om( i narkorusen dokkers) faens fjottskalla

      1. Trur ho Søs havna med i “dragsuget”. Etter det æ leste hos ho, så va ho IMOT det han Job skreiv. (I likhet med veldig mange av oss andre, som les bloggen.)

    5. Jeg gikk gjennom akuttoperasjon for prolaps 6.juli, og så veldig mørkt på det etter operasjonen. Men i dag kan jeg med hånden på hjertet si at jeg er helt god i ryggen på den siden 😍 har enda mye vondt i ryggen på andre siden, men det er bare muskelsmerter etter feilbelastning. Det fikses med fysio og trening 👍 håper du har ‘ro i ræva’ til å la alt gro ordentlig etter operasjonen, og ikke ‘gønne på’ alt for tidlig. Å la alt gro i ro og mak er veldig viktig for et godt og varig resultat. Masse lykke til, og kos dere masse på storby-tur 😊

    6. Hvorfor tror du at leserne dine, og kanskje dine barn og øvrige familie, er interessert i at dere har dere i sengehalmen?
      Det er ikke interessant lesing i det hele tatt….

      Lykke til med utredning på sykehuset. Håper virkelig at du får god hjelp

      1. Hvis jeg skal sitte og tenke på interessefeltet til titusener av mennesker når jeg sitter og skriver om det som opptar meg, så tror jeg at jeg blir avslørt rimelig kjapt som en som skriver det han tror folk vil lese. Hva den sengehalmen, denne gangen, angår så var det vel så åpenbart en spøk at det ikke falt meg inn at koen kunne misforstå, det også.

    7. Lykke til med utredning, håper du får en rask avgjørelse på operasjon.
      Gikk forbi Elefant restaurant i dag, skal prøve den senere.

    8. Lykke til med utredning, det vil nok helst gå bra👍,du kan jo ikke ha det sånn, må jo vær på go fot før lykke kommer.
      Fin kveld te dåkker, kos dåkker 💗

    9. Så koselig å bli tatt imot på så flott vis på hotellet ved ankomst😍. Ønsker deg lykke til med undersøkelsen på UNN i morra. Satser på at du får operasjon fortest mulig om det er det som må til for at du skal bli bra😉 . Ellers må du å kjærest kose dåkker i Tromsø,så godt for deg at ho har mulighet å være med deg på denne turen🤗.

    10. Litt av en heftig morning. 😂🤣 Du er nok en heldig mann. Lykke til imorra, ønsker dere alt godt. 🌸🌸🌸🌿🍃

    11. Gjentar enda en gang det viktige budskap som Fn’s barnekonvensjon har slått fast. Barn har rett til privatliv. Forskning, som blant annet Professor og barnepsykolog Willy Tore Mørk ved Univeritetssykehuset i Tromsø har utført viser at barn som blir eksponert/utlevert av foreldre på en offentlig blogg blir ertet, trakassert, mobbet. Barna går til skolen med en vond klump i magen.. hva har mine foresatte skrevet på bloggen i dag? Gruer seg. Det som er veldig skummelt er at blogg er et relativt nytt fenomen. De første bloggerbarna begynner å bli tenåringer. På vei inn i ungdomstiden. Det råder stor usikkerhet i forskermiljø om hvordan barnet vil reagere. Fordi som nevnt, er det upløyd mark. Hvorfor ta tjangsen å flåse det vekk. Hvorfor tviholde på at du gjør alt rett, du vet best. Har fått med meg x antal tusen ganger at du hardnakket påstår at du ikke eksponerer/utleverer barna. Om du ikke vil, i rein trass, ikke skjønne at dine hjerteskjærende skildringer om dine følelser, indirekte er utlevering av datter, er bare uendelig trist for de berørte.

        1. Ha ha ha…….. flirte godt når du skrev : Hæ?..

          Vettu jeg tenkte det samme😩😳 Hææææ? Folk altså🤯😂ja.ja. Tror ikke det er noe å gjøre med .

      1. Takk for kloke og riktige ord. Jeg antar at du refererer til følgende fra regjeringens sider om tema;
        Sitat;
        FNs barnekomité har vurdert Norges oppfølging av barnekonvensjonens artikkel 16, og uttrykker i sine merknader til Norge bekymring over at foreldre kan legge ut sensitiv informasjon om egne barn på Internett:
        «Komiteen er betenkt over informasjon den har fått om at foreldre krenker sine barns rett til privatliv, ved å legge ut personlige opplysninger om dem på nettsider, noen ganger for å underbygge sitt syn i barnefordelingskonflikter (…) Komiteen anbefaler parten å gi det norske datatilsynet mandat til å forhindre at foreldre eller andre legger ut opplysninger om barn som krenker barnas rett til privatliv, og som ikke er til barnas beste.» Sitat slutt.

        Alle bør minne seg selv og hverandre om disse tingene med jevne mellomrom. Etikk og moral er viktige bærebjelker i våre liv.

        Ha en fin kveld, og lykke til med utredningen.

        1. En god og viktig sak kan ikke gjentas for ofte. For de som ikke skjønner problemstillingen, vil jeg anbefale boken «Barn og personvern» Forfatter er jurist Sara Elise Grønnvold. Hun arbeider med dette store og viktige tema hos organisasjonen Redd Barna.

            1. Først vil jeg si takk til Synne som bruker av sin tid til å flombelyse et stort og viktig tema. Selv om hun vet at det sikkert ikke nytter. 40/50 kommentatorererer rykende uenig. Uansett så sprer hun et viktig budskap til sånn ca 50 000 lesere. Det er preventivt. Til slutt vil jeg si at du begynner å bli tragikomisk nær en tidligere fallert toppblogger. Hun ble til slutt paranoid.

      2. .Job
        ” Det råder stor usikkerhet i forskermiljø om hvordan barnet vil reagere”+.
        ” Fordi som nevnt, er det upløyd mark.”
        “Hvorfor tviholde på at du gjør alt rett, du vet best” ?

        Jeg må nå, etter å ha lest dine kommentarer på bloggen her bare stille de samme spørsmålene til deg,
        Forskerne vet ikke, men du vet tydeligvis,…du tviholder på at DU vet best, gjør alt rett.
        Alle vi andre har ikke peiling, det er din rett å kritisere alt å alle, og passe på at alle.

        Jeg håper du enten bor langt ute i skogen i et koselig hus uten naboer, eller på en øde øy, for ellers ville det være stor synd i naboene dine.

        1. Var kanskje litt feil formulert. Forskerne VET vet at barn av utagerende/profilerte foreldre ,som eksponerer/utleverer enten direkte eller indirekte barna i en offentlig blogg, tar skade av det. I og med at blogg er et relativt nytt fenomen er det så klart ikke så mange bloggerbarn som er kommet i skolepliktig alder. Men all forskning så langt viser klart og tydelig at dette ikke er bra i det hele tatt. P.S. Det er ikke jeg som vet, det er fagpersoner innen feltet barn og ungdom jeg støtter meg på.

    12. Krysser alt av knokler som krysses kan for at alt går “bra” i mårra. Må nesten dele en av tekstene til Ole Paus. Hysj hysj gamlefar ligg stille, her kommer en knockout pille. Med det ønsker jeg deg, når tiden kommer å du tar dyna fatt, en god natt 😘 En stor klem til jentene dine💕,som følger det kjæreste de har (deg) Stooor klem fra Telemark.

    13. Hei Kokkejævel,
      håper du får denne operasjon snart. Jeg har hatt samme dritten, gikk lenge med det. Alt for lenge. Var livredd for operasjon. Blei bare værre og værre. Til slutt ble det så ille at jeg måtte bli hentet med ambulansen, ble lagt inn på UNN og operert. (Februar 2017) Frisk på dagen etter operasjon! Nevrologene på UNN er virkelig flinke. Du vil være i de beste hender der.
      Lykke til!
      Hilsen Linda

    14. Tenker at datter muligens blir heller flau over at du snakker om hva dere gjør på soverommet enn at hun flytter til moren? 🤔

        1. Barn skjønner kanskje ikke satire på samme måte som voksne gjør tenker jeg. Ikke meningen å være negativ!

    15. Nevrokirurgene på UNN er virkelig flinke, min rygg ble fikset der👏😊 Håper du får tilbud om operasjon og det raskt. Kos dere i Tromsø og hils lille Kjærest fra meg 🥰

    16. Lykke til med utredningen! Nevrokirurgene er råflinke på UNN, har testa de flere ganger 😀 Krysser fingre for at du får operasjon, det er på tide 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg