Restemiddag

I kveld fant jeg fram noen rester i kjøleskapet for å få brukt dem opp. Liker ikke å kaste mat. Hadde noen urtepoteter liggende etter kotelettmiddagen på torsdag, noen grønnsaker fra den røkte torskemiddagen på onsdag og litt brunsaus med fløte fra fiskekakene på tirsdag. Og tyttebærkrem naturligvis, men det har jeg alltid stående i kjøleskapet.

 

Så kjøpte vi inn litt biff. Entrecote. Liker å steike den hel. Brunet den først i varm panne før jeg krydret den med salt, masse pepper og litt timian. Lot den stå i ovnen på 95 grader i 3-4 timer til termometeret viste 58 grader. Skrudde ovnen ned til 60 grader og lot den stå inne en time til. Ikke noe impulsmiddag med andre ord. Måtte spise noen pizzarester mens jeg ventet.

 

Fruktsalat med både fersk og tørket frukt til dessert. Og pisket krem med litt mandelessens og vanilje. Og litt hakket fruktnøtt på toppen. Jammi! Tror jeg i alle fall. Har ikke spist det ennå. Er så mett, men har god trening i dette så skal nok få ned den desserten også før jeg bikker, he he 😉

 

Ønsker dere alle en inspirerende aften!

 

 

8 kommentarer
    1. Hei, hei! Lurte på sånn ut i fra steketida du beskriv, kor stort stykke entrecote snakker vi om da?

      Lure også på følgende; har en ytrefilet på 2,7 kg i frysarn. Tenkt på å helsteke den. Ka du anbefale av tid og grader i ovnen? Skal selvfølgelig brune han først…

      Ønske dokker en fin, fin søndag 😃

      Hilsen fra Sarpsborg 🙂

      1. Min biff var 800 gram. Mørt kjøtt steiker jeg på 110 grader. Filet av okse liker jeg kjernetemp 58, indrefilet kanskje 56. Vil anta at steiketiden på ditt kjøtt er halvannen til to timer. Blir det ferdig før skrur du bare ned temperaturen til kjernetemperatur

    2. Snaddermat😋. Tyttebærrømme har eg og stående i kjøleskapet,nesten til en hver tid. Nydelig tilbehør til så mye,alt av viltkjøtt blant annet🤗.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg