Rolig, rolig, Konemor trenger IKKE flere begravelser!

Det skulle være en (slags) parademarsj, men sannheten er at det var så vidt jeg klart å komme meg opp i det hele tatt. Flere ganger vurderte jeg så snu. Var så sliten, svimmel og hadde så vondt i den jævla  forbanna ryggen. E så fette lei! I morgen, (glemte det i dag), ringer jeg til UNN og ber de/dem sette meg opp til operasjon, for dette orker jeg ikke lenger!

 

Nå var det ikke bare ryggen som sviktet, men også det faktum at det kreves enormt med både krefter, kondis og viljestyrke å dytte dette berget av en mann opp 209 høydemeter på 2 kilometer. Det går, men av og til er det nesten en umulig oppgave.

 

Inspirert av i går, da jeg gikk helt opp til toppen uten å legge meg ned og hvile ryggen på rasteplassen, og uten en eneste energibar, bestemte jeg meg for å la kamelpungen være og dra på vei mot toppen uten både vått og tørt.

 

Det skulle jeg ikke gjort!

 

Jeg kom meg nå opp på et vis, så orker ikke ynkeliggjøre meg selv.  Ikke rekord, men 50 minutter er ikke flau tid heller. I morgen tar jeg med meg både vann og energi. Bare 80 toppturer på rad igjen før målet er nådd. Kjenner jeg gleder meg til akkurat den dagen. Da blir det eplekake med både krem og is!

 

Foto:Frikant

Blir rester i kveld også. Livet som kokebokforfatter er beintøft. Reinsteik med fløtesaus, grønnsaksstrimler og urtebakte poteter. Herre Guud, så lei jeg er skikkelig god mat!

 

Hør dagens episode av “Kokkejævel jårre mainnskitHER

 

 

Vi smattes!

 

20:100

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Du er tøff, men du MÅ ha med deg vann! I tillegg, som en har sagt før her, noen druer eller banan. God tur i morgen. Heier på deg! 👏👏👏

    2. Nei til energibar på 50 minutters tur. Ta heller 10 druer / elr eple / elr banan med. Og minst halv liter rent vann fra vannkrana heime. God tur

      1. Turen tar ikke 50 minutter, men den tar 50 minutter OPP. Fruktsukker er for øvrig ikke noe sunnere enn vanlig sukker. På akkurat denne turen prøvde jeg meg uten BÅDE vann og bar fordi jeg ikke brukte noe dagen før.

    3. Jeg elsker oppover, hater nedover 😬 Hovedårsaken til det er at bakken er nærmere når jeg går oppover. Da blir fallhøyden lavere og sannsynligheten for mindre skader blir større

      Du er tøff og utholdende, respekt! 👌

      1. Ja, det er mest praktisk, men det er bekker der oppe, så man tørster ikke i gjel. Poenget var at jeg skulle kvitte meg med overskuddsvekt slik at jeg skulle ta REKORD. Det gjorde jeg altså ikke 😉

    4. Godt jobba!!! Klapp på skuldra💪🏻

      Du motiverte meg ut i går før middag, i sludd og regn! I dag var det pent vær, så jeg motiverte meg selv. Det har blitt noen runder ekstra i skogen, varierende terreng på den runden jeg har valgt. Ca 170 m stigning iløpet av 1,5 km, totalt 5,3 km. Gått ned 700 til og har 700 gram igjen til målet om normalvektig 💪🏻
      8 mnd og 8 kg😃

      Takk for morsomme livesendinger😃

      Lykke til med ryggen og neste tur💪🏻

    5. Du e no et råskinn å presse deg til det ytterste😊. En ting må du ta med deg hver tur,DRIKKE!!
      Man kan gå langt,så lenge man har drikke med. Den kokeboka di må eg bare kjøpe. Snakk om fantastisk mange fristende retter😋😋. Får håpe at du snart får operert ryggen,må være en ren tortur å gå sånn å vente og ha så mye smerte. Ønsker deg en fin kveld😍.

    6. Synes du e skikkelig tøff som trosser smertene i ryggen å tromper deg opp i dag å💪👍 Håper du får et raskt svar fra UNN 🤗 Ønsker deg, konemor og lillebror en fortsatt kjæmpe fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg