Så ble man faktisk “anmeldt” til Lotteritilsynet…

Jeg burde jo ikke være overrasket, som tidligere har blitt meldt inn til både Barnevern og Mattilsyn, for forhold som har blitt “avslørt” av lesere som alltid vet bedre enn alle andre på min tydeligvis moralsk fryktelig forkastelige blogg, men tanken på at til og med det å dele ut gaver til mine fantastisk ærlige følgere som kjøper et års “forbruk” av min oppskrifter, slo meg faktisk ikke i det hele tatt i går da jeg lovte 36 gaver til 36 heldige sjeler som kjøpte abonnement.

 

Hvor lavt er det egentlig mulig å synke? At en relativt kjent håndverksblogger, en bloggkollega, dykker ned i kloakken på Kvinneguiden og åpent skriver at  hun har meldt inn dette forkastelige påfunnet mitt til Lotteritilsynet. Dykk ned i kloakken og les  HER. Hva driver egentlig slike mennesker? Tror egentlig hun selv svarer godt på akkurat det inne i kloakken:

 

Tja, eg sendt alt til Lotteritilsynet så får de avgjøre hva som skjedde der i går, at det er helt stuerent kan me jo være enige i at det ikkje var.  Han og konemor syns det er såååå koselig å gi noe tilbake til leserene?? Selv sitter han med sikkert ca 40k som daginntekt på denne “Takknemligheten til leserene sine“”

 

Det er altså at jeg tjente penger på dette som er problemet! Jeg forstår at det er irriterende at andre tjener penger, men man trenger da ikke å være nedrig for det. Nå har riktignok denne håndverksborgeren i over et år overøst kommentarfelt, samt sin egen blogg, om sin voldsomme motstand mot meg, men jeg finner intet sannet ord enn usselt for å beskrive det hun nå har gjort.

 

En annen deltaker i denne helt utrolig negative tråden skriver:

At folk faktisk vippser han penger er helt utrolig.. Han er en ynkelig og patetisk tigger som er ekstremt selvopptatt på kanten til sykelig. Han burde skjermes for sin egen og familiens skyld. Slette blogg og ta seg en normal jobb. Dessverre har han tydeligvis blitt sykt opptatt av oppmerksomhet og ikke minst raske penger inn -som utrolig nok kjerringklubben biter på gang på gang..”

 

Altså, jeg har full respekt, til og med en slags forståelse, for at enkelte ikke liker meg, men derfra til å ønske meg direkte vondt, for jeg vil anta at målet med et slikt tips til, denne gangen, Lotteritilsynet, er at jeg må tilbakebetale et eventuelt overskudd, klarer jeg rett og slett ikke å forstå. Jeg kan rett og slett ikke for min bare vilje tro at disse som har anmeldt meg/tipset Lotteritilsynet på ramme alvor mener jeg er en simpel svindler og kriminell

 

Kjære hatere!

Beklager å måtte skuffe dere, men jeg har både lest, humret, og av og til ledd, meg gjennom alle de patetiske kommentere dere har gulpet opp, vel vitende om at jeg har snakket med Lotteritilsynet personlig, og jeg har holdt meg innenfor lovverket, både i går og i dag.

 

Minner forresten om trekningen av to kilo tørkakjøtt klokka 20:00 i kveld 😉

Klikk HER for å delta 🙂

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

 

PS! Bloggeren jeg nevner er IKKE samme person som daglig trakasserte meg i over et år. Det har hun ikke gjort på flere uker. Rett skal være rett.

108 kommentarer
    1. Blir helt målløs av det jeg har lest her. At noen bruker så mye energi på en sånn fillesak. De må virkelig ha et trist liv disse kritikerne.
      Det er en ting jeg føler når jeg leser kritikken… De går til angrep på deg Kokkejævel, men de angriper også oss som er dine følgere. Vi har tydeligvis, i deres øyne, helt tomme hjerner og vi er idioter som lar oss lure av deg. Jeg føler meg faktisk trakasert fordi jeg har stor glede av å følge bloggen din. Stå på Kokkejævel! Vi er mange som digger deg 😉

    2. Tenk hva som kunne skjedd hvis disse som får slik engasjement av dette hadde brukt energien på eget liv ☺️ Ikke rart det er krig i verden.

    3. Her er det mange som skulle tatt seg en bolle! – Eller gå og lag boller i ovnen, må jo være mye mer hyggelig enn å komme med dette oppgulpet.. Heier på deg Kokkejævel!

    4. Vibbedille, ta deg en pille! Kunne ikke dy meg, siden det rimet 😉 Det jeg egentlig skulle si var at kan ikke du og en del andre slutte denne heksejakten. Har dere virkelig ikke bedre ting å bruke tid og krefter på? Det er ikke din jobb å passe på andre. Husk på at du forteller oss ganske mye om deg selv ved måten du oppfører deg på. Jeg får ikke særlig høye tanker om deg når jeg leser det du skriver. Og jeg er nok ikke alene om det.

        1. Ja, man skal forholde seg til lover og regler, men hvem utnevnte deg til politi eller et slags tilsyn for høy moral. Det ynkelige og patetiske i denne saken er jo ikke om jeg eventuelt havnet i et grenseland med mine 36 premier, men at du, en bloggkollega, faktisk tar deg tid til å tipse lotteritilsynet om min lugubre virksomhet. Kom ikke her med pisspreik om at du gjorde det for å “finne ut om det var lovlig”, da kunne du lest loven, nei du gjorde det for å ramme meg, og det er så ynkelig og feigt at jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for en slik nedrig handling.

          1. Ynkelig, feigt, nedrig. Gjelder det alle som tipser et tilsyn om mulige brudd? Eller bare når det gjelder deg? Eller bare når det gjelder Vibbedille (evt kombinasjonen)?
            Usikker her.. :p

            Nytt slagord for neste konkurranse: Vipps, vipps – ikke tips 😂

            1. Ja, med mindre det dreier seg om alvorlige lovbrudd, så syns jeg det er noe ynkelig over å “angi” andre, spesielt i en sak som dette der det ikke ble begått annet lovbrudd enn at jeg tjente penger. Da blir det både smålig, nedrig og patetisk. Spesielt når det kommer fra en bloggkollega.

              1. I følge alt hva du har nevnt i løpet av denne “samtalen” så er det altså sånn: Så lenge man ikkje begår alvorlig lovbrudd som vold, fyllekjøring, overgrep etc så kan alle bare gjøre som me vil?

                Slik som du glefser til nesten alt, uansett hvordan man formulerer en kommentar, hvordan kan du da påstå at me er BloggKOLLEGA?

                1. Som vanlig tror jeg du misforstår med vilje, og jeg mener slett ikke at man “kan gjøre som man vil”, men jeg er ikke veldig tilhenger av et angiversamfunn heller, og ja, selv om du har skrevet noe som må være i alle fall over hundre negative kommentarer, (eller saklig kritikk som du kaller det), i løpet av min bloggkarriere, så blogger vi tross alt på samme plattform. Jeg syns rett og slett slik oppførsel er usselt og nedrig. Jeg vet du ikke liker meg, eller blir kvalm av meg, men derfra til å angi meg for noe som viser seg å ikke være ulovlig, altså en såkalt “fillesak”, er helt uforståelig for meg.

                  1. Eg forholder meg til det eg leser.
                    Vis meg de 100 kommentarene? Eg tror du drømmer…Hadde du ikkje sitert meg i går hadde eg aldri “diskutert” med deg nå.

                    Når skal du legge ned den “Kvalmen”? Eg har aldri sagt at du er kvalm, men at du bruker “kvalmende clickbait”. Hvor har eg skrevet at eg ikkje liker deg? Om man liker en person så betyr ikkje det at man skal hylle personen opp i skyene uansett hva hen skriver og gjør.

                    1. Tror vi gir oss. I likhet med meg så er du helt fullstendig allergisk mot selvkritikk. Mobbebloggeren tar i alle fall til seg en og annen tilbakemelding, men ikke du.

                      1. Selvkritikk? For hva? At eg sendte en mail til Lotteritilsynet med et spørsmål? Eg har verken anmeldt ELLER angitt deg som du hentyder. Eg er i min fulle rett til å spørre om ting eg lurer på, for sannheten er jo den at det hadde ikkje nyttet å spørre deg.

                        Lag deg en god dag du også 🙂

    5. Vibbedille, det er ikke lov med lotteri på egen blogg, og det har jeg, i følge damen jeg snakket med i Lotteritilsynet, heller ikke hatt. Jeg solgte mine varer, altså oppskriftene, til samme pris, 100 kroner, som før jeg bestemte meg for å lodde ut, (ja, det heter å “lodde ut” selv om det ikke juridisk regnes som et lotteri), 10 signerte bøker. Så er jeg impulsiv og ble revet med, og plutselig var 10 bøker blitt til til sammen 36 forskjellige premier som skulle trekkes ut blant alle som kjøpte årsabonnement. En helt vanlig greie å gjøre.

      1. Det betyr at hvert salg kan kalles for et “lodd” uten at det juridisk er et lotteri. Kjøper du da tre varer, får du tre “lodd”, men jeg innså at den kanskje var på grensen, så derfor redigerte jeg det bort.

        1. 1) de ekstra 50 for å få deltatt har du nå (igjen) «glemt». Som burde vært en symbolsk sum.
          2) man kan jo ikke kjøpe et årsabonnement flere ganger. Eller man kan jo, men da blir det dobbelt/trippelt så dyrt. Argumentet ditt fungerer nok best med «ekte» varer. Du redigerte det bort, men lenger over her påstår du at det aldri har stått noe sånt, såvidt jeg kunne se…

        2. Du solgte årsabbo, ikkje det? 100 kr for 1 år? Ok, hva da med:
          Betaler du 100 kr får du 1 lodd, betaler du 200 blir det 2 lodd osv…Hvem i huleste kjøpte 2 årsabbo på samme vare hvis det ikkje var for å øke sin egen vinnersjanse? Det var i utgangspunktet et lotteri helt til damen på Lotteritilsynet fortalte deg at lotteri ikkje er lov hvis ikkje inntekten går til veldedig formål. Det er grunnen til din redigering, slik at det faller i god jord når lotteritilsynet tar en titt på dine innlegg, ja for de er jo nå innafor. Verre kan det jo være med alle skjermdumpene som andre enn meg har sendt inn.

    6. Skal du sitere meg får du nå ta med HELE kommentaren min, ikkje det?

      “Lurer jo da på HVA man skal kalle det han gjorde i går, ja om det ikkje var et lotteri?

      Ved Give Away f.eks er det jo ikkje lov å kreve noe av de som delta, ja som f.eks at du må følge ditten og datten for å delta – Langt mindre å kreve betaling for å få delta (Å få lodd som han nevnte i ” “) Så hva skjedde i går? Drev han da bare med rent salg? Solgte varene sine på “billigsalg” eller hva?

      Tja, eg sendt alt til Lotteritilsynet så får de avgjøre hva som skjedde der i går, at det er helt stuerent kan me jo være enige i at det ikkje var. Han og konemor syns det er såååå koselig å gi noe tilbake til leserene?? Selv sitter han med sikkert ca 40k som daginntekt på denne “Takknemligheten til leserene sine”

      HVORDAN får du dette til å bli en anmeldelse?
      Uansett hvem det er, er det noe man tviler på er Ok er det fult mulig å sende det av gårde til rette instans og få svar på nettopp det. Som blogger burde du også vite at det er ganske mange regler man skal følge og du der på toppen bør virkelig går foran å vise at du vet hva som er innafor og ikkje. Ikkje legg deg på ryggen hver eneste gang å skrik “Angrep” – Ta deg sammen mann.
      Ellers får du jo ha en drivandes god og kulinarisk aften.

      1. Jeg ligger slett ikke på ryggen, og i motsetning til deg så svømmer jeg ikke til satdighet rundt med pseudonym i kloakken og snakker piss om andre mennesker. Hvor gammel er du egentlig og hva ønsket du EGENTLIG å oppnå med å tipse lotteritilsynet, med, vil jeg anta, en masse skjermdumper?

        1. Eier ikkje en eneste skjermdump eg, så da vet du det 😉
          Siden du sååå ofte er nedom den berømte kloakken så hadde du fått med deg at eg så visst ikkje gjemmer meg bakom et pseudonym – du blir ikkje storkar av å bruke “store” ord 🙂

          Som sagt, når eg lurer på noe da hendvender eg meg til rette instans, denne gang var det Lotteritilsynet. Hadde eg spurt deg: “Har du lov til dette?” – Hva hadde du svart meg da? Ikkje sant….så da skjønner du kanskje at eg sendt en mail, med link til dine innlegg og spurte: “Er dette lov?” Siden du selv VET at det slettes ikkje er lov å drive lotteri på egen blogg for egen (eller bedriftens) vinning har jo du allerede endret teksten fra i går betraktelig så det sannsynlige svaret eg vil få fra Lotteritilsynet er nok noe som: “Tja, dette ser jo ut som det er greit det.

          Men DU har jo selv bevist at Lotteri på egen blogg og for egen vinning er ikkje lov. Så takk skal du ha, da lærte eg jaggu meg noe nytt i dag også.

          1. Du er som er rottweiler, du gir deg ikke uansett hva man sier. Både i går og i dag er fullt lovlig, men det spiller ingen rolle for deg. Men vi blir nok ikke enig denne gangen heller. Du liker å spre dritt og usannheter om andre, mens jeg har litt andre interesser. Folk er forskjellig. Du svarte forresten hva du EGENTLIG mente å oppnå med å tipse dem om denne kriminaliteten.

            1. Vel, eg svarte deg jo bare?
              Mulig i går og i dag er lovlig nå, etter litt redigering…

              Du sier eg sprer dritt? Hvor? Hvem er det som kaller hvem for hva og slenger rundt seg med skjeldsord? Tja, eg ser bare eg kokk som kjemper om troverdigheten. Lykke til 🙂

              1. Hva kaller dere det da sørpå når man snakker negativt om andre mennesker? Og det må du forresten gjerne gjøre, har liksom blitt vant til det, men du svarer FORTSATT ikke på hva du egentlig ville oppnå ,med å tipse Lotteritilsynet. Jeg forstår de som tipser om vold, overgrep, fyllekjøring etc, men DETTE?

                1. Eg vil kun ha et svar på om det du gjorde på bloggen var lovlig. “Er det lov å ha Lotteri på egen blogg?” Det vil eg ha svar på. Men DU har svart meg så nå vet eg at det ikkje er lov. HVIS det var lov, hvorfor endret du alt det som inneholdt lotteri? 100 kr for 1 lodd, 200 for for 2 osv. Fortell meg HVORFOR du endre dette? Fordi det ikkje er lov, ikkje sant? Tror du virkelig at me her sørpå er idioter?

    7. En voksen mann som kaller kritikere for ‘hatere’…. Det ser man ikke ofte.

      Haters gonna hate 🙈

      1. Jeg kaller ikke kritikere for hatere, men kom ikke her og kall den tråden på Kvinneguiden for “kritikk”. Ja, noe er saklig, men det aller, aller meste er enten løgn, bevisste misforståelser og dirkete ærekrenkelser. Hvis du ser i mitt eget kommentarfelt, så har jeg saklig dialog med masse kritikere. Kaller ikke dem for hatere.

        1. Jeg vet ikke hva kvinneguiden er, men jeg ser igjen og igjen at du skriver blogginnlegg for å at oppgjør med all verdens urett som rammer deg.

          Og begrepet haters kommer altså fra rosabloggerverden, og ikke noe man forventer at en voksen mann skal mene seg angrepet av.

          Og hvis denne guiden (for hva?) er en kloakk, hvorfor gidder du å lese der?

          1. Jeg skriver om det som hender meg. Det er liksom litt av greia med en personlig blogg. Jeg leser for å se hva som skrives om meg. Tror det er ganske menneskelig.

            1. Men om det plager deg så mye at du kaller det for kloakk så burde du vel for din egen psyke la være å følge med der? Du sier jo stadig at du ikke bryr deg, men du viser jo det stikk motsatte ved å hele tiden trekke den guiden frem.

    8. Æ læs og læs, og klør mæ i haue og undres på ka det e som driv folk til å lage sånne “hatkampanja” mot dæ.
      E vel ikke den ting du ikke har gjort galt nu. I følge dine “haters”. På tide å bure dæ inne å hive nøkkeln kanskje?
      Næææ, fortsett bare du med ditt, og gjør sånn som du alltid gjør tingan dine. Så dine ” haters” får litt mere å surke over.
      Ha en fin kveld videre, kos dæ med trekning og utdeling av “premier og gaver” til kundan dine. Og ta vare på konemor, lillebror og dæ sjøl

      1. Ja, man kan undres. Har i alle fall merket at “triggerpunktet” endres etter hvert. Akkurat nå er det “tigging” og “forbrytelse mot lotteriloven” som irriterer så voldsomt. I morgen finner de noe annet. Det går ikke inn på meg lenger, men det er fascinerende.

    9. Avensjuke, kalles det dette, som drives mot deg 👎
      At det går an…. 😩
      Blir flau på vegne av de som holder på sånn🙈

    10. Om noen har tatt kontakt med lotteritilsynet kun for å skade dæ e æ enig i at det e usselt. Men om noen har tatt kontakt med dem fordi de e usikker på lovverket og vil undersøke det, syns æ det e helt innafor. Det e ved å undersøke ting man ikke vet noe om at man lære.
      Å trur kanskje du kunne ha forhindret noe av det her sjøl ved å svare de som i går spurte om nettopp lovligheten rundt det her og om det muligens kunne tolkes som et lotteri. Du har jo hatt en grei redegjørelse rundt det spørsmålet i dag.

      1. Jeg svarte dem, i går som i dag, at dette er innafor lovverket. Jeg har, som jeg skrev, det siste året blitt “anmeldt” både til Barnevern, Mattilsyn, og nå også Lotteritilsynet. Jeg vet ikke, men SÅ kjeltring føler jeg meg ikke…

    11. Så – ikke bare “er” du en kjeltring, men alle som følger deg er for det første idioter, og dessuten helt blåst, hvis de er så dumme å betale for å være med i lotteriet ditt.

      Wow. Hvem var det som var narsissist, igjen? Noen har i alle fall meget høye tanker om seg selv..

      1. Ja, mine lesere forstår ikke at jeg har lurt dem opp i nettet mitt. Først tar jeg livet av ungen min får å få sympati, for deretter svindle til meg penger fra disse idiotene

    12. Problemet var vel at du sa du ikke skulle annonsere vinnerne første gangen.
      Hvordan vet folk at noen vinner i d hele tatt? Det var vel der skoen trykket, ikke i lotteriet i seg selv. Du bryter loven, så du kunne vel ikke tro at du ikke får den i fleisen? Og når d påpekes er du et “offer”, og blir “trakkasert”. D er alle andre d er feil med, ikke deg?

      1. Ikke sleng rundt deg med påstander du ikke har dekning for! Jeg bryter slett ikke loven. Har snakka med Lotteritilsynet på telefon i dag, og har ikke brutt en eneste paragraf.

    13. Disse “fortreffelige” bedreviterne som bare MÅ lese bloggen din(fritt valg,faktisk😉) og deretter prøver å “korsfeste” deg, har ennå ikke skjønt at de avslører seg og bretter ut hele seg ved å komme opp med dette “gulpet”!🤣 Det finnes faktisk onde mennesker der ute…..🙄
      Jeg heier på deg, en frisk “oase” i vår rare verden !☺👍

    14. Hadde ikkje Kiwi en konkuranse som va basert på kjøp man gjorde i butikken derres? Ser ikkje heilt koffør det skulle vær meire ulovlig å trekk vinner av di nettkundan du måtte ha. Sånn e d vell å stekk hodet sitt litt fram 🥴

    15. Man kan visst aldrig slutte å bli overrasket over kor nedrig enkelte folk kan oppføre seg😨😬.

      Nei,stå på som du har gjort,synes du e både gavmild å raus i dine gjerninger😍.

      Gleder meg til å se navnet på de heldige vinnerne i kveld🤞😉. Ha en fortsatt fin onsdag😊

    16. Om en ser rent juridisk på det, er det jo i realiteten et lodd i en trekning man kjøper.. For kr.100,- blir ens metaforiske navnelapp blir lagt i bøtta fra hvor det trekkes x-antall vinnere av de annonserte premiene, for så at disse faktisk blir sendt ut; Altså; Intet av relevans er utelatt, og så fremt forpliktelsene (altså at vinnerne er faktiske personer hvis utlovede premie vil bli tilsendt) oppfylles (hvilket jeg går ut i fra er gjort/vil gjøres), så er dette som et hvilket som helst kakelotteri, -altså helt ‘innafor’.

      1. Nei, egentlig ikke. Varen i dette tilfellet er et års forbruk av mine oppskrifter. Prisen på dette har jeg satt til stusselige 100 kroner. I går, både for å booset salget selvfølgelig, men også for å gi noe tilbake til de som faktisk betaler, så “loddet” vi ut 36 premier. Prisen på varen forble 100 kroner. regelverket er kronglete, men i følge lotteritilsynet var jeg i alle fall innafor og trengte ikke være redd for at jeg hadde gjort noe galt. 🙂

    17. I herrens navn og rike ,ka e det med folk som gjør nokka sånt.Æ kjenne æ blir eitranes forbanna ,på disse sjalue ekle idiotan som gjør nokka så herrane.De burde skjemmes nokka innmari .Stå på du ,og gjør det du vil. Æ e rystet intell margen.Æ gler mæ t kryddret e i hus.

    18. Hei og hå
      Da har jeg no lest denne bloggen en stund.
      I dag vil jeg slenge på en kommentar, og det er bare for å vise min støtte til deg og familien.
      Vipser gjerne for å lese oppskriftene dine, slik at de som er så mye mer Erling og flinke kan se at det de gjør egentlig har motsatt effekt en det de ønsker å oppnå
      Om jeg får en gave i form av kjøtt er det bare hyggelig, da vi skal feire barnedåp til helgen, men hoved målet med å vipse er for oppskriftene
      Ha en fortreffelig dag videre ☀️

    19. Det er enkelte som tror at de vet og kan alt og de er det mange av ser det ut til. Dette bunner kun i misunnelse av at noen er kreative og får til ting man kan leva av til livets opphold. Jeg tenkte at du har vært ute i stormen her inne tidligere så at dette var ting som du hadde undersøkt og hadde full kontroll på. Så der fikk de nok en lang nese og du kan le godt av de. Jeg ler også av disse vise menn og kvinner som tror de kan og vet best om alt.

    20. Skulle tro det e samme person som står bak disse inleggene å;) lik den som herja på bloggen hær før.
      Virker som de skriver om dæ for å få mere oppmerksomhet sjøl.
      Bra du tar det med godt humør:)

    21. Hvorfor endret du da teksten i blogginnlegget i etterkant, det om at hver hundrelapp teller som lodd er nå borte?
      Hvis du hadde alt innafor med Lotteri tilsynet i går, og alle som har tipsa er så på bærtur? Kunne det ikke bare fortsatt stått der?

      1. Det er slik jeg skriver blogg. Retter ingenting før jeg publiserer, men retter opp ordfeil eller uheldige formuleringer i etterkant. Har som sagt snakka med Lotteritilsynet på telefon, og det er ikke ordet “lodd” som avgjør om det er et såkalt lotteri, men, som i dette tilfellet, hvis jeg hadde økt prisen i forkant av trekningen, eller hvis dette hadde vært en slags forretningside jeg hadde og vært en del av måten jeg solgte varer på til vanlig. Ingen av delene gjelder for meg. Og ja, jeg syns egentlig ikke dette er noe å tipse for. Hva ønsker man å oppnå egentlig?

        1. Øker du ikke prisen når du sier at man kan vippse 200 for å doble vinnersjansen, 300 for å triple den, osv., slik som stod i det originale innlegget, da? (Dette har du redigert bort nå, men det stod i innlegget mens konkurransen/lotteriet pågikk).

      2. Omg..hvorfor i alle dager følger dere surmaga folk bloggen hans som spioner,når dere uansett har så mye i mot han in the first place?? Hvorfor ikke bare holde dere på deres egen blogg om dere har en,eller på de bloggene dere liker? Små mennesker som er ute etter å ta andre må ha uendelige kjedelige liv,som også syder av sjalusi over en som både gjør det bra forretningsmessig og bloggmessig. Dere har vel ikke selv sendt inn 100 kr eller 50 kr,så hvorfor i helsiken bry seg om hva folk på DENNE bloggen gjør?! Hopp i havet og la vær å svøm!!

    22. Er det virkelig mulig.. Jeg blir nesten sjokkert altså. Hvor langt ned er det mulig å komme liksom, for enkelte.. Jeg forstår ikke at de tør, melde deg til lotteritilsynet. Tror de ikke at du vet hva du driver med? Hvorfor er de så misunnelige? Uff, stå på kjære deg. Dette er så lavmål, at det egentlig er til å le av. Ikke ta det til deg, vær så snill. Tenk på oss andre, deriblant meg, som elsker produktene du selger og boka di. Vi gleder oss til ny bok, og vi leser bloggen din. Og du har noen helt fantastiske oppskrifter 😀 Og om jeg ikke vinner noe som helst, så er det spennende å være med på trekningen. Iallfall jeg elsker å lese om hverdagen din, lese oppskrifter, se hva du driver med, men først og fremst det at du er så ærlig. Det er en oppfriskende blogg på alle måter. Stå på, og ha en fin dag videre 🤩

      1. Nei, dette tar jeg meg ikke nær av i det hele tatt, det er liksom FOR nedrig, men jeg følte det var riktig å belyse dette. At voksne mennesker holder på på denne måten mot andre mennesker. Helt utrolig!

    23. Ja se der, sjalusi er farlig.
      Det bekreftes no.
      Stakkars, vedkommende må ha det forferdelig.
      Men synes vældig syn på oss i kjerringklubben 🤣
      Ha en fortreffelig dag aften, med trekking, spennende 🌹👍

    24. Er det mulig? Skal norsk tipping legge ned fordi ikke alle vinner. Hva med frivillige organisasjoner? Jeg er ikke en av de som vippsa hverken i går eller i dag, har rett og slett ikke råd… Men det er jo frivillig å “kjøpe” lodd, noen vinner andre ikke. Men her “vant” jo alle 1 års oppskrifter, så dette er altså noe av det dummeste jeg har vært bort i.

      1. I følge Lotteritilsynet hadde dette ikke vært innenfor regelverket hvis jeg hadde ØKT prisen på oppskriftene før dette “stuntet”, da hadde det blitt et lotteri, mens det jeg gjorde i går var helt greit, så lenge det ikke er en lags “forretnungside” og konsekvent bruker den slags konkurranser for å holde salget oppe 🙂

        1. Økte du ikke prisen (vesentlig, med 50%) ved at de som hadde kjøpt abonnement tidligere (bare dagen før til og med) måtte vippse en femtilapp for å være med…? Hvis de bare var rent teknisk, som du påsto, for å få dem med på listen fra vipps hadde det vel holdt med én krone…

          1. Jeg er kjøpmann, ikke svindler. Konkurransen gjaldt i utgangspunktet de som kjøpte et nytt abonnement. Det er slett ikke ulovlig å tjene penger. 50 kroner er HALVPARTEN av hundre, og i dag er det en ny konkurranse som ALLE kan delta i. Mener du at jeg driver med svindel, så si det rett ut i stedet for å pakk det inn!

            1. At årsabonnementet kostet 50 ekstra hvis en tidligere kjøper skulle være med er jo en ekstra kostnad. En vare som før kostet 100 ble 50% dyrere hvis man ville delta.
              Som vel gjør at det defineres mer som lotteri enn konkurranse. (Mener du også i det originale innlegget skrev at hvis man vippset flere ganger fikk man flere sjanser i lotteriet – øh..konkurransen.)

              1. Unni,: det å la seg irritere, får så å kommentere.. andre sine gjøren og laden må være slitsomt.
                Finn deg en annen,,koseligere hobby!

    25. Du store tid .Er folk blir helt tullet eller. At det går annet. Meni.løft hodet din raske gutt .Og gi f….. i sone dritt stå på.🤗🤗🤗🤗👍👍👍🌞.

    26. Øøøh, folk betal jo for oppskreftan dine, eller? Det e jo som om man kjøp ei bok med oppskrefte, bærre vi her henta dem rett fra bloggen din. Nåkka ska nu sjalusi gjør med folk – grøss og gru

      1. Jeg har bare en kommentar, til din kommentar – 👌👏👏👏
        Meeen måtte legge til “litt” 😅
        Det er tydelig at smertene med misunnelse er for sterke for den gjengen til å takle. Og at den eneste smertelingdringen som fungerer er drittkasting

    27. De er sjalu. Drit i dem. Så vidt jeg kan se har du ikke gjort noe ulovlig, er fullt lov å trekke en «vinner» blant de som handler.
      Hele tupperware er jo sånn; alltid en som vinner enn ekstra ting

      1. Nei, har snakka med Lotteritilsynet. Er innenfor lovverket, men selv om jeg IKKE hadde vært det, så hadde det vært nedrig å “anmelde” dette forholdet. Det er jo åpenbart at jeg ikke gjorde det for å svindle noen.

        1. «Opplagt at jeg ikke gjorde dette for å svindle noen»

          Du gjorde det for å få gang i årsabb.salget på vipps, og du må jo ha fått inn massevis på én dags «lotteri». Det er vel det som provoserer. Det er noe med å utnytte sin voldsomme popularitet blant en del folk.
          Og for å delta, selv om man faktisk hadde kjøpt abb. nylig måtte man vippse en ny sum, ikke en symbolsk 1-krone, hvis det var rent teknisk for å komme med på listen, nei hele 50 kr. Det synes jeg er litt grovt – og litt grådig.

          Du sier, «det du evt. tjener på lotteriet». Det er vel ganske opplagt at du med over 400 «lodd» tjente relativt godt på det…

          (Du sier du har snakket med lotteritilsynet og at du er innenfor loven – men du har visst redigert de opprinnelige innleggene i etterkant, ettersom jeg skjønner)

          Du blir sikkert gretten over denne kommentaren – men du burde vel være interessert i hva det er som provoserer.

          1. Så enig med deg! Han bør forstå at folk kan bli skeptiske til det han gjør ! Likte han godt før men nå er jeg “done”….

          2. Aviser holder også på sånn. Deler ut verdifulle premier til nye abonnenter.
            Men det er vel innafor, så lenge det ikke er Kokkejævel. 😏

          3. Som jeg skrev i dagens blogg, så angrer jeg på det der med den 50-lappen, og derfor har jeg en ny trekning i kveld der ALLE som har kjøpt årsabonnement i år kan delta, uten å spytte inn en eneste krone. Jeg er ikke redd for å innrømme egne feil, hvis jeg mener de er begått. Har som nevnt snakka med Lotteritilsynet på telefon i dag, og hun jeg snakka med sa jeg var innenfor lovens krav, og de kom ikke til å forfølge denne saken i det hele tatt. Din påstand om at jeg “utnytter” folk, bare fordi jeg driver butikk, syns jeg er stygg, men at du bruker begrepet “en del folk” tolker jeg, og korriger meg om jeg tar feil, at du anser deg som mye smartere enn de, “en del folk”, som betaler for oppskrifter og deltar i konkurranser arrangert av Kokkejævel.

            1. Har ikke fått med meg at du angret på de 50 – tvert i mot skrev du dette lenger ned i tråden: «Jeg er kjøpmann, ikke svindler. Konkurransen gjaldt i utgangspunktet de som kjøpte et nytt abonnement. Det er slett ikke ulovlig å tjene penger. 50 kroner er HALVPARTEN av hundre». Synes ikke det lyser anger ut fra det utsagnet, altså 😉

              Men for all del – hvis du faktisk mener å legge deg flat ang denne 50-lappen som vel heller burde vært en énkroning – be my guest!

              Utsagnet med «en del folk» var ikke noen rangering – det betyr «en hel del personer», et mengdebegrep – ikke at jeg mener noe spesielt om dem. Men, at du har ganske trofaste følgere, det kan du da ikke benekte? Og at trofaste følgere lettere kan la seg påvirke til å betale for ting enn helt nøytrale folk, det er da kjent?

              1. Legger meg slett ikke “flat”, men jeg innså at det var en feil, og arrangerte derfor en ny konkurranse i dag. Hvor trofaste mine følger er vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er alder, kjønn og geografisk tilknytning.

              2. Så da må det være likt for alle da med andre ord.. som når godtlevert reklamerer om halvpris på matkasser til NYE abonnenter, eller telia gir deg en høytaler hvis du er ny kunde osv osv.. dette blir bare for dumt! Slutt å rakke ned på folk. Har du ikke noe fint å si så la vær si noe!!

            2. Tilsynets vurdering av saken vil være din muntlige forklaring, kontra tilsendte skjermbilder av gårsdagens innlegg med tilhørende kommentarfelt.
              Med mindre du har sendt bilder av opprinnelig tekst da.

              1. 1. Tenk at det faktisk sitter voksne folk å tar SKJEMBILDER av slikt!
                2. Jeg har nok forklart saken meget detaljert, og det er ikke ORD i teksten som betyr noe, men for all del, dere får bare teppebombe Lotteritilsynet med skjermdumper hvis dere virkelig syns dette er viktig.

          4. Dette skjer jo hele tiden – over alt. Hva med avisene da? Gamle abonnenter betaler full pris, mens nye får lokketilbud. På Storytel får nye brukere gratis prøveperiode, mens jeg betaler 279/mnd. Irriterende kanskje, men fullt ut både forståelig og lovlig. Slutt å ditche en mann som faktisk jobber!!!

      1. Nei, jeg fatter det rett og slett ikke. Det er rimelig åpenbart at jeg ikke driver med svindel, så det er neppe å redde verden fra kriminalitet som gjør at de synker så dypt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg