Så skulle det altså endelig bli feiret en 1-årsdag her i huset

Det er en gledens dag, men jeg har faktisk gruet meg til den ganske lenge. Eller, ikke til selve dagen selvfølgelig, med han strålende med krone på hodet og sjokoladekake i munnen for aller første gang, men til det dere vet. Til hvis ikke han heller skulle rekke å leve lenge nok til å feire en bursdag.

 

Enn viss, tenkte jeg da vi blåste opp disse ballongene i går kveld, enn viss vi må rive dem ned igjen i morgen fordi vi rett og slett ikke orker å se dem henge der, liksom ondskapsfulle og hånende mot oss, mens vi desperat prøver å gjenopplive den livløse og litt for kalde gutten mens vi venter på at ambulansen skal komme.

 

Jeg vet jeg ikke burde tenke slik, men jeg har blitt så inderlig glad i ham i løpet av dette året. Det har vært en lang, og ganske slitsom, prosess å slippe angsten for at han bare skulle dø fra oss, for livet har lært meg at det kan skje når som helst, opptil flere ganger, men har likevel gradvis blitt tryggere og tryggere. Spesielt etter at han passerte fire måneder, og dermed hadde overlevd begge de to brødrene som ble borte, har jeg stort sett klart å senke skuldrene såpass at et forholdsvis normalt liv har kunnet leves.

 

Lillebror overlevde selvfølgelig natta og ble et helt år. Han er en stor, sterk, frisk, rask og glad unge. På ettårskontrollen i dag var det bare godord å få. Jeg må la dette slippe nå. Forstår jo det selv. Likevel  kommer denne glade dagen, denne aller første bursdagen, i dag med en bismak. Uansett hvor mye jeg enn lar frykten for det verst tenkelige slippe, så skulle det jo ha sittet to små tasser med sjokoladekake i munnen i dag. Den tanken er vanskelig å slipe taket på. Vet ikke om jeg vil det heller. Vil jo ikke at han skal bli borte fra minnet. Han hører jo til. Selv om vi fikk bare fjorten dager med ham.

 

Nei, nok sutring, surking og selvpining! Konemor har bakt verdens saftigste sjokoladekake, og gjort den om til en anleggsplass. Lillebror er, (stikk motsatt av sin far), og uten at vi har gjort noe som helst for det, veldig interessert i biler og maskiner, så derfor temaet på kaka. Jeg syns den ble skikkelig kul og en 1-årsdag verdig!

 

Nå skal jeg jobbe litt før jeg drar hjem og feirer med knekkebrød og kaffe, ha ha 😀

 

 

PS! Tusen, tusen takk for alle bursdagshilsninger! Setter utrolig stor pris på det 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33 kommentarer

Siste innlegg