Stengt!

Det er helt surrealistisk og det har ikke riktig gått opp for meg ennå, men klokka 18:00 i ettermiddag måtte det ene livsverket mitt, Fy Fader, verdens største salat- og snackbar, stenge. I første omgang fram til 26. mars, men ingen vet hvor lenge dette kommer til å vare. Det er helt forferdelig. 14 mennesker må permitteres på ubestemt tid. Å sitte å skrive under permitteringsvarsel til så mange mennesker som du faktisk er glad i lar seg ikke beskrive med ord. Det er helt grusomt.

 

Heldigvis kan fortsatt mitt andre livsverk, Hoftepluss, inn til videre, holdes åpent, men alt kommer selvfølgelig an på kundetilgang og om vi faktisk blir brukt i disse tider. Vi får kun lov å selge varer over disk og som take-away. Tallerkener er visstnok ikke lov. Heldigvis er det lov å stille seg i kø på matbutikkene og nyse på hverandre mens man hamstrer hyllene tomme for mat man aldri kommer til å spise. Og doppapir som holder helt fram til 2076.

 

Jeg velger å tro at dette kommer til å gå bra. Jeg må jo det. Hva annet kan jeg gjøre? Heldigvis har de pillene mine begynt å virke, så jeg ser egentlig lyst på situasjonen. Dette skal vi klare folkens!

Ta vare på hverandre. Vis solidaritet. Ikke hamstre ting du ikke trenger. Matbutikkene stenger ikke. Vi må ikke få panikk. Vi skal ha noe å leve av etter at alt dette er over også.

Måtte Gud være med oss alle!

 

Mens regjeringen legger Norge brakk på pressekonferansen kl. 14:00 så er jeg på MR. Har aldri før opplevd at man måtte kle seg sexy før fotografering, men jeg gjør naturligvis som radiografen sier og tar på meg tøyet han gir til meg. Er litt skeptisk, men de før nevnte pillene har gjort meg åpen til sinns og gir han den gleden dette synet garantert måtte gi han, for dette  jo være en prank!

 

Ha en, etter forholdene, fantastisk aften!

 

Og til dere som akkurat har sett 4 stjerners middag:
Oppskriften på Ole Mattis Hætta finner du HER

 

 

 

30 kommentarer
    1. Hva med å tilby hjemkjøring av varer? Så en bedrift her i byen som har begynt med det nå og tenkte at det var ekte kremmerånd ☺️

      1. Vi får se hva vi gjør. For å opprettholde en meny med mat og ansatte, samt sjåfør, er du avhengig av et svært høyt antall bestillinger for at det skal lønne seg

    2. Liv og helse først. Jeg er en av dem som skulle ønske at hele Amfi, med unntak av Bunnpris og apotek, stengte. Og uansett hygienetiltak tar jeg dessverre ikke sjansen på å kjøpe mat tilvirket av andre nå.
      Sikkert ikke det en grunderkokk vil lese. Men poenget er at du har oss her på nett. Vi er mange som liker og støtter deg. Kan du lage matlagingsvideoer og ta betalt for det? Sikkert masse arbeid, muligens vanskelig å få til betalløsninger, men tenk kreativt. Jeg hadde støttet opp om det! Alt godt ønskes.

    3. En gedigen forestilling rundt et forkjølelsrsvirus. Men det har jeg ikke lov å si, måvite. Det betyr nemlig at jeg skiter i alle andre enn meg selv. Noe som ikke stemmer by the way. Folk m immunsvikt dør av vanlig influensa også. Hvert år.hver sesong. En så enorm innsats for å berge et lite antall mennesker. Tenk om vi hadde dene innsataen for å hindre bilulykker. Selvmord. Osvosv. Hold dere hjemme og slutt og lev. Så blir d spennende å se hva vi da dør av tilslutt. Oi nå vart vi sinna. Og jeg er såååå dum og ego.

      1. Om det virkelig hadde stemt det myndighetene har prøvd å innbille oss til nå at det bare er snakk om et “forkjølelsesvirus” på lik linje med vanlig influensa, der det kun er de vanlige risikogruppene som blir rammet og i like begrenset omfang, hadde jeg vært enig med deg. Men nettopp der ligger problemet – de har underkommunisert alvorlighetsgraden for å unngå å spre panikk i befolkningen og har dermed endt opp med å bli tatt med buksene nede og gjort oss alle en gedigen bjørnetjeneste.

    4. eehh skulle du ikke fiske håret før du dro på MR 😛 men du var sexy i den “dressen”
      Det her går nok bra skal du se.
      Klæm til dokker.

    5. Jegertvillingens dom over Ole Mattis Hætta i kveld på 4 stjerners middag, gjorde mæ så nysgjerrig på retten! Kjempegod reklame, og bra bidrag fra dæ! No er det bare å søke opp oppskrifta, for det her MÅ prøves!

    6. Hmmm…. Jeg har vært i kontakt med Mattilsynet i dag og fikk beskjed om at vi kunne holde åpent, så lenge vi klarer å holde minimum 1 meter avstand mellom gjestene. Fikk ikke beskjed om tallerkener. Vi har lagt til rette for å prøve å holde åpent, men om kundene kommer er vi usikre på. Godt mulig at vi også bare kan ta imot take-away bestillinger på sikt. Tøffe tak for restaurantbransjen og mange andre dette, men forstår at dette må til for å kunne forhindre smitte.

    7. Lykke til, i den vanskelige tia, vi får gå sammen om å holde Norge så korona fritt vi kan, blir permittert i dag æ å, vi frisører får helder ikke jobbe.
      Sexi outfit, har aldri måtte skifte før Mr.håper bildene ble bra.
      Sitter å ser på 4 stjerners middag, der var jo kokkejævel å, som hjelpende hånd.
      Ha en superfin kveld,når du får ordnet med permiterings pappiran.

    8. Det er store utfordringer fremover for Norge. Støtter deg i dine oppfordringer om å vise solidaritet og ikke hamstre unødvendig. Lykke til med kroppen, du er tøff i sykehus-pysjamas.😊

    9. Ha ha ha,du e fantastisk flink til å få fram latterkulan😂. No får vi bare håpe at folk viser fornuft,ingen vits å drive på å hamstre vara🤔. Du såg jo ganske så fin ut før MR😉😊🤗.

    10. 😅fy fader du e god på å hold det gåan UANSETT🥰 piller eller ikk piller, dette klarer du !! Det e æ sikker på🤗

    11. Jøss….. har vært på MR mange ganger, men aldri måtte ha på meg slike klær. Har vel ikke engang trengt å ta av meg…..gudskjelov 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg