Tilbake i NrK

Jeg har jo etter hvert forstått at jeg har truffet et eller annet hos veldig mange, men jeg syns fortsatt det er litt spesielt, og kanskje litt stas, når de største nasjonale mediene finner akkurat meg og det jeg har å fortelle interessant nok til lange intervjuer som går litt i dybden. Det finnes jo så mange andre der ute som kanskje hadde fortjent denne oppmerksomheten vel så mye som meg, men slik er verden lagd. Askeladden er mer fascinerende enn Per og Pål, og akkurat nå heter jeg Espen.

 

I går var jeg i et lengre radiointervju med Nrk Nyhetsavdelingen. De ville lage et radioinnslag til P2s morgensending, samt noe nettgreier. P2 er min foretrukne radiokanal, bortsett fra at de tror at vi som er interessert i nyheter også er hardbarka klassisk -og jazzfanatikere, så lett å si ja til det. Jeg plapret i kjent stil i både det lange og det brede. Må nok klippes kraftig for å på plass i et nyhetsinnslag, men mindre de lager en spesialsending over flere timer, hehe.

 

Neida, er jo fryktelig artig at noen faktisk vil høre om det man forteller. Det er vel derfor de fleste forteller noe som helst. For å bli hørt. Av andre. Hvis ikke hadde man vel bare skrevet en vanlig dagbok. Har også blitt mer bevisst at ingen får med seg alt, eller bare fragmenter av det man sier, så viktig at et spisset budskap formuleres skikkelig og presist slik at misforståelser unngås i størst mulig grad. Da er det i alle fall bare de som bevisst misforstår med vilje som, og de får man ikke gjort noe med uansett, som ikke får med seg budskapet slik det var ment.

 

Nu vel, straks jobb. Eller jobb og jobb. Har jobbet så lenge på gølvet at jeg fortsatt ikke anser disse kontordagene mine for “ærlig” arbeid. Jeg vet ikke hvorfor, men hvis jeg ikke er oppe i butikken så har jeg liksom ikke jobbet på ordentlig. Er jo egentlig skikkelig urettferdig mot alle de tusener som bare jobber på kontor, for det er jo et ærlig dagsverk det også, men for meg føles det ikke slik. Ikke for det, jeg lever godt med å være en slabbedask altså. Det er ikke det.

 

Når jeg kommer hjem i dag er det Datter som står for middagen. De har fri fra skolen for å lage middag til familien. Fra bunnen. Mat og helse. Et fantastisk tiltak! Datter skal, uten hjelp, lage hjemmelagde kjøttkaker, fersk ertestuing og brun saus. Gleder meg!

 

Nei, kos dere inn i den nye dagen!

 

(HER kan dere høre innslaget da jeg var søndagsgjesten i Norgesglasset)

25 kommentarer
    1. Hei. Du blir spurt fordi du har noe å komme med.
      Så kos at jenta di skal lage mat til dere i dag . Kos dere masse i lag🌺
      Ha en fin dag🌺

    2. Hei. Du blir spurt fordi du har noe å komme med.
      Så kos at jenta di skal lage mat til dere i dag . Kos dere masse i lag🌺
      Ha en fin dag🌺

    3. Da må æ jo svitsje over p2.
      Kainn jo bli yderst interessant.

      Ha en fin dag.

      PS: kjøtt kaka i brunsaus e snadder d. 😋

    4. Populære kar e du blitt.
      Så artig at ungene får gjøre noe sånt.
      De har godt av å lære matlaging.
      Stolt bli de også.lykke til ønsker æ din datter.
      Kos dokker.😋

    5. Så koselig. Blir koselig å høre på det når det kommer på radioen. 👌😁 Blir flott å komme hjem til ferdig middag. 👍😁Ha en fin dag videre. 👌👌

    6. Det er så godt å lese at den gode hverdagskosten blir prioritert av den yngre garde🙂. Er viktig at de lærer å lage seg mat fra bunnen før de kommer ut i den store poseverden🙂. Men sku ønske det ble brukt mere grønnsaker av de. Har forsøkt her hjemme med rotgrønnsaksmiks,både kokt og stekt. Men det vil ikke over på Datters tallerken. Noen tips fra en garva kokk?

    7. Der skulle vi vært i dag! Har også Datter på besøk, og hun ELSKER kjøttkaker med brun saus og ertestuing😍 Skulle ønske det lå en god oppskrift her som jeg kunne prøve 😋🤗🤞Kos dere med middag og nyt dagen, og ta vare på øyeblikkene❤️

    8. Godmorgon☕
      Ha ein fine dag 🥰 vidare. Er bare til å glede seg til ferdig middag etter jobb😊

    9. Ha en fin dag og det er bare å glede seg til middagen. Ho har nok snappa opp ett tips eller to fra deg, så maten blir nok knallbra.
      Ønske dåkker alle sammen en fin dag 😊⚘

    10. Ha en fin dag videre, du. 😊👍🏻 Godt å komme hjem t ferdig middag, vil eg tru! 😊👍🏻🌹❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg