Tilbake på kkjjøøree’t

Jeg har ikke fortalt dere det, men de siste to ukene har vært, unnskyld språkbruken, et helvete uten sidestykke. Jeg var jo blitt bedre. Kutta til og med ut Tramadol/Nobligan og bytta den ut med Ibux. Funka greit, Hadde jo vondt, men helt klart til å leve med. Gradvis ble alt verre, med den siste uken som den definitive smertetoppen.

 

Har akkurat kommet hjem fra jobb. Klokka er litt over 22 Har jobbet siden klokka 06. Helt klart ikke det beste for en prolapspasient, men det er bare så mye jobb at det er helt umulig å kunne dra hjem tidligere. Jeg er veldig, veldig takknemlig for at det er så mye å gjøre, men det er jo helt klart ikke bra slik helsa er i dag. Likevel jobber jeg, for det er virkelig ikke noe annet alternativ. Slik er det å drive for seg selv i min skala. Stort sett elsker jeg det. Dette er mitt liv, min livsstil, mitt skaperverk. Kan ikke annet, men er ganske god på akkurat dert jeg gjør.

 

Kommer ikke til skrive så mye om den prolapsen mer, men siden dette er en ærlig blogg ville jeg bare dere skulle vite at det er veldig synd på meg, bu hu 😉 Skal ringe kiropraktor i morgen. mange sier det kan hjelpe, Jeg er villig til å prøve absolutt alt. Nei, Kjærest legg vekk den stive tingen der! Den skal IKKE inn i meg!

 

Ellers skjer det mange gode ting i livet mitt akkurat nå. Jeg elsker henne så sinnsykt høyt!  Og boka mi er den mest solgte på Ark i uken som gikk. Er ikke det bare helt spinnvilt og helt fantastisk! Jeg er så uendelig glad for at boka traff så mange. Den var veldig, veldig tung å skrive. Jeg slet veldig med konsentrasjonen, gjør det kanskje fortsatt, samt at jeg etter hvert ble “fette” lei historiene om meg selv og alt det som har skjedd. Ikke tvil om at det er en god historie, men for på være øælig har jeg ikke lest boka i sin helhet. Det klarer jeg ikke nå. Så ærlig må jeg være.

 

I dette øyeblokk slo bivirningeen inn for fult. Set knapt tastaturet. er så  svimmel. Knaker dere alle ern rimtig go dkveld!

 

 

Les også: Er jeg for åpen om pillebruken/misbruket?

 

 

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Jeg ble operert for nakkeprolaps 18/5,vet alt om smerter 😳
      Tenke du skal være forsiktig me kiropraktor når du har prolaps,æ har gått hos kiropraktor i ca 15 år..da æ fikk prolaps fikk æ beskjed om at æ kunne behandles over å under prolapsen..DET sa nevrokirurgen NEI til, å æ fikk heller ikke gå til behandling igjen før d var gått 3 mnd etter operasjon..nevrokirurgan e ikke glad i kiropraktora, de mener at d kan være årsaken mange ganger at man får prolaps 😳

    2. Visst du prøve alt, så prøv Sarotex..det virke mot nervesmerter og den funke fortere en neurontin…som kanskje ikke har funka så bra? E verdt et forsøk🙂🙂

    3. Å ligge er vondt (de som sier man skal ligge på hardt underlag , gulvet f.eks, kan ta seg en bolle! helt umulig), å sitte er vondt, alt er vondt. Et supertips for å få slappet litt av, funket i alle fall på meg.
      Om du har en puff i huset (krysser fingrene) Sitt på knærne på golvet (noe mykt under knærne, kanskje) , og ha brystkassen og magen på puffen. Eneste som hjalp litt for meg, og jeg forteller det til enhver lege som gidder å høre på.
      Riktig god bedring!

      P.S Inotyol?? Har du bleieutslett også? 😛

    4. Sjelden jeg kommenterer noe, men har erfaring både personlig og profesjonelt med dette. Er selv en smertepasient (forstår derfor frustrasjonen) og sykepleier som har hatt flere pasienten med lignende plager. Jeg bruker selv Sarotex – etter mye prøving og feiling. Det er denne som absolutt fungerer best mot mine nervesmerter. Blant annet ligger isjasnerven min i klem – og det er vel det som også medfører dine smerter mtp prolapsen? Sarotex har også en muskelavslappende effekt og kan ha god effekt på spenningssmerter, jeg har erfart det hjelper mot spenningshodepine og smerter i rygg/ skuldrer/nakke. Den er ikke avhengighetsskapende (det er utrolig nok et C-prep). Den er altså ikke i samme gate som Oxynorm,Oxycontin o.l mtp avhengighet(narkotika, A-prep) men er en førstegenerasjons antidepressiva (brukes dog ikke mot depresjon i dag). En trygg medisin altså. Men må pårberegne noe tid før effekten slår inn, som med Neurontin og Nobligan. Vet jo ikke hvorfor du avsluttet den behandlingen, men det kan jo hende du var for tidlig. Har selv avsluttet behandling fordi jeg har tenkt at nå er jeg jo bra – men så har det vært medisinen som har funka så bra. Ellers ønsker jeg deg alt godt og Guds velsignelse til deg og din familie. Ber for at alt skal gå bra på alle områder i ditt liv ❤️ (Ja, tror på bønn i Jesu navn, har opplevd store ting som jeg ikke kan forklare på annet vis enn «overnaturlig». Så ikke bare naturvitenskapen en kan «stole på», selvom jeg absolutt anbefaler at en hører på legen sin – og gjerne får en second opinion 😉)

    5. Hvis du skal til kiropraktor, så bør du gå til en som ikke bare knekker deg opp og er ferdig i løpet av 10 min. Bruker en selv innimellom og han trykker på muskelknuter og myker opp det som er låst. En osteopat kan også hjelpe deg.

    6. Jeg har selv 2 prolaps i korsryggen. Jeg har fått en medisin som heter sarotex. Den er helt fantastisk! Sammen med den og kiropraktor, fysioterapeut og trening klarer jeg nå fulle dager på jobb på betong gulv. Fikk beskjed av nevrolog på Ullevål at det er den desidert beste medisin mot nervesmerter. Har du prøvd den? Om ikke så er den verd et forsøk. Jeg har sluttet helt med nobligan/tramadol etter jeg fikk sarotex.

    7. Lite tips æ fikk fra russisk fysioterapeut.

      Legg dæ flatt på bordet. Skræv med beina sånn at du bli helt flat mot bordplata. Vipp på godta høyre og venstre uten å røre overkroppen.

      Dette gjør det sånn at muskulaturen slapper av og hvis noe er i klem så vil det slippe

    8. Jeg er veldig godt kjent med nervesmerter, altfor godt! Har testet diverse medisiner og behandlinger, inkludert 3 operasjoner. Det som har hatt den beste effekten på meg er en kombo av medisiner, manuellterapeut og osteopat. Manuellterapeuter tapet meg som jeg julegave ingen skulle klare å åpne. Det gjorde han for å avlaste nervene som var (og er fortsatt) i klem i rygg og nakke. Osteopaten jobbet med å løsne på alt i kroppen som var i helspenn pga nervesmertene. En “vanlig” fysioterapeut, selv i spesialisthelsetjenesten, klarer ikke å gjøre noe som har effekt på min kropp og mine smerter. Det samme gjelder kiropraktor, kun negativt resultat med den type behandling. Nervesmerter, uavhengig av hvilke/n nerve det gjelder, kan være invalidiserende. Det er mye bedre å bruke smertestillende om det fører til at man kan være i aktivitet. Og har man et smertehelvete, og smertestillende klarer å dempe smertene sånn at man klarer å bevege seg, så bør man bruke de.
      En prolaps ligger og trykker på nerven/-er, for en del er det kun operasjon som hjelper. For andre kan ptolapsen gå tilbake og presset på nerven forsvinner helt eller delvis.
      Jeg har vært operert av nevrokirurger i Tromsø, rådyktige leger!! Jeg har sett pasienter bli kjørt inn på rommet jeg hadde, noen av dem hade fryktelige smerter. Dagen etter ble de operert, og så fort som de våknet etter operasjonen var smertene historie. Min siste operasjon var i 2016, da var isjasnervene på begge sider i klem. Jeg kunne ikke gå, sitte eller stå. Etter en liten operasjon var var jeg bare litt nummen og litt øm, og jeg kunne gå helt uten problemer.

      Masse lykke til videre med bein, behandling og medisinbruk! Og alt det andre 💖

    9. Jeg har jo fortalt deg hva du bør gjøre. Men det er opp til deg.
      Boka var makelaus i sin ærlighet. Og takk for oppskriften på bidos!

      1. Jeg ble bra etter å ha gått til kiropraktor da jeg hadde prolaps 😊 Tok litt tid, men ble helt bra 🙂

    10. Kiropractor og physical theraphy er vel godt verd akkurat nå. Kanskje det kan spare deg for bivirkninger og skade til de organene som utskiller og bryt ned stoff som kroppen din ikker treng.Håper du snart blir bra igjen.👍

    11. Offff a meg. Ikke bra☹️ Ser at inotyoltuba fremdeles ligger i pillehagen🙉 Håper du snart slipper de voldsomme smertene. Men blir vel ikke bedre hvis du ikke tar hensyn til kroppen. Man trigger og trigger, og tilslutt går det ikke mere ☹️ Men ønsker deg selvfølgelig god bedring👍

    12. Fikk boka si i posten i dag, og leste den fra perm til perm…sterk lesing… noe som heter at det er i motbakke det går oppover, men hjelpe meg…du trenger ikke få alle motbakkene… Sterkt! Det står respekt av deg og det du får til på jobb, privat, som fagmann og som skribent. Prolaps er noe dritt og veldig smertefullt, håper den snart begynner å gi seg. Stå på videre! Godt å høre at livet viser seg fra den lyse siden også ❤

    13. Ja, har lurt litt på kos det egentlig har vært med prolaps, i den hektiske tia du har hatt des siste ukene, ikke lett å være supermann, når kroppen sier i fra, håper kiropraktoreen kan hjelp. God bedring 😍

    14. Veldig enig med de to som har kommentert til nå. Skjønner ikke fastlegen din – det kan umulig være bra å gi deg alle de tablettene – over så lang tid! Det er ikke beste måten å ta vare på deg selv – og de rundt deg, på. Sender gode tanker – og ønsker deg god bedring

    15. Du,æ likte boka di.
      Den e ærlig og rå,brutal og herlig.
      Du fortjene oppturen,virkelig…
      Men,du må ta vare på deg sjøl også,man får bare en kropp,den skal være med hele livet,så hør litt på den…
      God bedring😉❤️

      1. Tusen takk! Så utrolig hyggelig å høre 😀 Ja, man sklal ta vare på kroppen, man har bare en, men man skal ta vare på bedriften sin også. Inntul ganske nhlig haffe jeg bare ev av den også

    16. Eg trur det kan være veldig lurt av deg å få behandling hos kiropraktor,eller fysioterapeut. Min mann gikk i flere mnd.med skiveutglidning. Kjempeondt nedover foten,er jo isjias nerven som kommer i klem. Tilslutt spurte han sjøl om å få behandling,legen ga rekvisisjon. Etter noen behandlinger hos fysioterapeut,ble han helt bra👍. Håper det vil hjelpe deg og å få behandling🤞. Du driver nok litt rovdrift med din egen helse!!

    17. Du overdriver ofte, men hvis dette er alvor så bør du ta grep. Sånn kan du ikke holde på – jobbe med de smertene og det inntaket av smertestillende.
      Vet det er lett å komme med pekefinger. Men blir faktisk bekymra for deg og de rundt deg. GOD BEDRING.

    18. Hei 😊 Vet ikke om dette vil hjelpe deg, men vil prøve å gi deg et lite råd. Jeg har selv sterke smerter i hofte/rygg og nedover i foten. For å lindre, står jeg på den gode foten på noe høyt (bord, krakk, trappetrinn) og slipper den andre foten ned. Lar den bare henge og dingle slik at den strekkes helt fra hofta og ned. Prøv dette om du forstår hva jeg mener😊 God bedring

      1. Trur eg ha nevnt d før,men min x fikk seg en heftig prolaps. Med problemer med å gjør nødvendige ærend på lillehuset.
        Han ble i Bodø lagt i strekk( ikke fordi han trengt å bli lengre,han va to meter) 😂 men for å avlaste press på nervene som ga vannvittige smerter. Han reiste deretter på opptrening på Nordtun helserehab. (De e gull verdt). Eg kom mæ ut av rullestolen hos de 👍
        Han kom hjem og gikk i jobb som butikksjef( tunge løft,harde gulv og laaaange dager,kvelder,netter.
        Funka helt fint, til han sklei på isen,og pådro sæ en ny. Da ble d operasjon, og bank i bordet han jobber ennu på butikk. 👍
        Håpa du får hjelp som kan virke, smerta kan gjøre ett menneske gal.
        Insinuerer ikke at du e havna der 😉😂
        Masse go bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg