Tusen takk, Norge!

Jeg kan verken fatte eller begripe hva vi har gjort som har fortjent denne voldsomme omtanken, gleden og kjærligheten som dere sender fra absolutt alle kriker og kroker av dette langstrakte landet, men vi er ufattelig glade og takknemlige for den. Vi har lest absolutt alle kommentarer og meldinger dere har sendt. Det er intet mindre enn overveldende. Dere bryr dere virkelig. På ordentlig. Det varmer. Skikkelig.

 

Av alle mine bloggposter så var To blå streker det som for meg var aller mest personlig. Det vanskeligste å dele. Det føltes så skjørt, så tidlig. Så usikkert og så sårt. Jeg er så redd for at vi gleder oss for tidlig. At vi skal bli slått rett ned i bakken igjen. Helst skulle jeg ventet til ungen ble konfirmert for jeg fortalte, men jeg vet jo at selv da er det ingen garanti for noe som helst.

 

Derfor velger vi heller å glede oss. Til det motsatte er bevist. Sier vi til oss selv. Igjen og igjen. Sannheten er nok litt mer sammensatt. Jeg er livredd. Selv om jeg er veteran. Jeg vil ikke at Datter skal oppleve dette igjen. Det er faktisk det jeg er aller mest redd for. At hun skal bli knust. Igjen. For hun er så glad nå. Storesøster. Og brudepike. Samtidig.

 

Det er så komplisert alt sammen. Her skulle jeg bare skrive et enkelt lite innlegg for å takke for alle gratulasjonene fra dere, så surrer jeg meg inn igjen, i kjent stil, i tro og tvil, forventning og redsel, glede og sorg. Jeg er håpløs, he he!

Tusen takk, alle!

 

From Kjærest, Kokkejævel og Datter, with love

Og Knøttet

 

 

 

 

 

 

70 kommentarer
    1. Tro,håp og kjærlighet . Ha ei indeligt tro på at dette går rette veien, ha håp for ei lang og lykkelig fremtid og ha masse kjærlighet for hverandre . Bamseklem til dokker alle 🥰

    2. Tårer og smil om hverandre blir det når jeg leser bloggen din. Livet er til å leves og det klarer du og dine. Alt godt ønsker jeg dere alle.

    3. På en fremragende – og for alle en forståelig måte, formidler du selve LIVET, på godt og ondt. Derfor treffer du så mange “rett i hjertet”. For livet er en reise – som en dag vil ta slutt. Skiftningen mellom lykke og sorg, tvil og tro, mett og sulten, spenning og avspenning etc, formidler du så suverent at vi kjenner den igjen fra vårt eget liv. Derfor er du blitt toppblogger på 0 time. Du og din kjære har skjønt noe viktig, at man bør nyte øyeblikket når det er der – fordi vi ikke vet hvor mange øyeblikk vi er blitt tildelt. Respekt! Lykke til med forberedelsene til både bryllup og barnedåp. Gratulerer!!

    4. Det er jo det at du surrer deg inn som gjør deg så lesverdig!
      Fortsett med stilen din, vi elsker deg!

    5. Du forteller åpent å ærlig om deres sorger og gleder, deres redsel og håp. Om følelser vi alle kjenner på gjennom livet. Men som vi skjeldent setter ord på. Så tusen takk for det. 😊 Vi kommer til å følge deg å dine. 😄Å krysser fingrene for at alt går bra. 🤞😊

    6. Som så mange andre sier, første blogg som følges. Endelig en blogg med mening. Æ glede mæ sammen med dokker og bælje sammen med dokker.
      Livet e godt – og vanskelig ❤️

    7. Kjære dokker som velger å dele livet dokkers med oss! 😊
      Gratulerer så masse,tåran renner. Men æ blir så glad av det du skriver.

      ❤❤❤❤❤❤❤ ønsker dokker masse,masse lykke til 😊

    8. “Vi er med!” vet du, og vi gråter med dere, remjer med dere, gleder oss med dere, råflirer og vi jubler…Det er så fint å følge deg/dine som bunn ekte mennesker. Og det er nok fordi vi alle en eller plass ser speilbildet av vårt eget liv, vår egen sorg, vår egen frykt, vår egen glede i deg og dere. Livets realitet ført i penn av et dyktig og modig medmenneske. Alle gide tanker skysses nordover til dere! ❤

    9. Gratulerer til dere alle 3. (4) Hele Norge håper på det beste. Jeg håper på det beste. La oss få være der i gode og vanskelige/tunge dager. Eva-Elén

    10. Du e så rett fra levera ærlig ! Sånn ækte nordlænning . Så godt å se og høre fra dåkker hver dag🥰

    11. Hei ! Så koselig at du / dokk føler på lykke igjen ! Det heter etter regn kommer sol og det har du lov til å tenke og tro på ! Ønsker dere alle det beste og lykke til ! Klæm

    12. Det er så fint, og det er så gledelig 💕🤩
      Og det slår meg at du etterlever til fulle Helsesista sitt mantra #vågåvære 💕💕
      Takk 💐
      (Selv om Helsesista er ungdommens største hjelper gjelder mantraet for oss alle – vi må våge å være ❤️)

    13. 👍❤️
      Helt utrolig; jeg som aldri i mitt liv har brydd meg om å følge en eneste blogg, og så sitter jeg her hver morgen og leser BLOGG❣️Og det er jeg sikker på at jeg kommer til å gjøre hver morgen, i hvertfall til Knøttet er konfirmert!😀
      Ønsker dere alt godt😍

    14. Det er lov å “rote” seg bort i skrivingen. Det gjør bloggen din så ærlig. Krysser alt som krysses kan for dere💕 Stor klem til dere alle🥰

    15. Våg å glede dere, våg å bygge nye drømmer og håp. Storesøster må få lov til å glede seg i lag med spente foreldre 💜 så Vet jeg at “halve Norge” krysser fingre og tær for at dette går bra, og vi gleder oss i lag med dokker 💕

    16. Det er så godt å lese det du skriver 💖 Så godt å kjenne på optimismen som skinner så godt i teksten, om forventningene, om at livet smiler… ❤️ Forstår også at redselen og frykten tar en del plass. Ikke til å unngå 🤗 Sender de varmeste tanker og ønsker for hele familien, og gleder meg med dere og gleder meg til å følge med videre på denne gode reisen dere har startet på 😍 Klemklem 😘

      1. Når håpet og ønsket er større enn frykten for hva som kan gå galt, så gjør man det. Har selv vært i den situasjonen. Vår yngste gullunge er født 1 år etter at vi mistet vår engleunge. I dag er vår yngste 10 år og jeg er så glad for at jeg tok sjansen 💞🤗
        Ønsker dere alt godt videre 😍

    17. Takk for at du deler av dere. Livet rister i oss alle iblant, og det står respekt av måten du formidler som du gjør. Ønsker deg og dine alt godt. Klem fra ei som for første gang følger en blogg. Fordi den er modig og ærlig. Den berører meg og lokker frem både smil og tårer; som livet i seg selv gjør. Stå på, vi er mange som heier på deg og dine❤️

    18. Gratulerer til dere alle tre, Datter, Kjærest og Kokkejævel 🥰
      Ta godt vare på kjærest fremover.❤️ Jeg har vært der, 9 mnd med livredd! Fikk høre i ettertid at jeg var så vanskelig å ha med å gjøre. Klart jeg gledet meg og, det må jeg jo ha gjort? Men jeg husker redselen.
      Masse lykke til ❤️ Min skatt er straks 19 år, så redsel ble til glede og takknemlighet.
      Ta vare på hverandre 💞

      1. Dere fortjener all lykke ❤️❤️❤️❤️❤️❤️🙏👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      1. Så hærlig🥰. Klart dokker har et sammensurium av følelsa no, men så bra at dokker klare å kjenne på gleden også👍🙂. Det e lov å glede seg etter så mye sorg. Dokker veit at dokker står fjellstøtt sammen om det skulle skje igjen, førr detta kan dokker. Det skal være dokker 4 ever❤. Så la kjærligheta og gleden svulme over no når dokker kan🙂.
        Stor klæm og gratulasjona🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg