Tusen takk, Sønn! ❤️

I går kom jeg i skade for å skrive at “Jeg er redd for å dø. Alene“. Livet mitt føles av og til vanskelig, fryktelig komplisert, betent og fastlåst. Begynner også å bli litt sliten av dette sommerkjøret på jobb. Det er ganske voldsomt. Vondt har jeg også. Noe så inn i helvete.

(Bu huhu, stakkars, stakkars meg,..)

 

Skriver ikke dette for sympati, men kanskje som en forklaring på at jeg av og til bikker i feil retning. (I motsetning til de som alltid vet best, (ikke bare i sitt eget liv, men også i andres), og har svaret på absolutt alt, så tør jeg åpent innrømme at jeg på ingen måte er perfekt.)

 

Jeg slutta dessuten på de artige tablettene for et to-tre uker siden, og det kan sikkert gå begge veier. I går var jeg rett og slett det man før i tiden ville kalle _molefonken_.

 

Det blir det naturligvis “juling” av, både i kommentarfelt og andre steder. Siden jeg skriver slikt, så er det liksom ikke måte på hvor håpløs pappa jeg har vært. “MAN HØSTER SOM MAN SÅR” går igjen, og jeg har tydeligvis sådd djevelsk dårlig. Ikke kan jeg forsvare meg heller, for det er så mange involvert. Jeg blir rett og slett lei meg, for dette er vel noe av det aller verste man kan bli stemplet som; en som ikke bryr seg om sine barn. Jeg, som har dedikert absolutt hele mitt voksne liv til familien min,  og jobben.

 

Alt dette prøver jeg å formulere i en blogg, men får det ikke til. Er helt nede på felgen, men tenker jeg MÅ skrive noe om dette, men alt er så komplisert at det rett og slett ikke lar seg gjøre.

 

Så tikker det inn en melding i kveld, 19:33

 

Kanskje jeg ikke har vært så jævlig likevel. Kanskje man ikke skal være så rask med å kappe hodet av andre mennesker mens man “ler så man gråter”. Kanskje livet faktisk er komplisert av natur.

Det har vært jævlig tøft å lese alt som har blitt insinuert.

 

Du aner ikke hvor glad jeg ble for den meldingen, Sønn!

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Først og fremst pappa

41 kommentarer
    1. Slutter aldri å forundre meg over hvor frekke folk er. Hva fan er det som feiler enkelte, totalt mangel på folkeskikk. Er det barneoppdragelsen de fikk som barn? Fatter ikke at de leser blogger som gjør at de spyr ut av seg eder og galle• korsfest, korsfest, korsfest.

    2. Jezzos hva skjedde i kommentarfeltet her a? Har “bitter og ubehagelige folk med knøttsmå liv” hatt landsmøte eller? Søt melding fra fin sønn❤️

    3. Jeg lurer på en ting, kan du selv velge hvilke kommentarer som postes? Hadde det vært meg, hadde jeg ikke postet kommentarer til mennesker som ikke kan kommentere med eget navn. Det er jo utrolig hva folk tillater seg å si når de gjemmer seg bak et brukernavn, som ikke idetifiserer hvem de egentlig er.

      1. Ja, jeg kan, hvis jeg vil, luke ut nær sagt hva som helst, men selv om jeg er enig med deg om at enkelte kan være direkte stygge, useriøse og ondsinnede, så ønsker jeg ikke at kommentarfeltet skal bli et ekkokammer heller.

    4. Jeg synes bare det er trist at du poster sønnens melding.
      Han har altså lest farens hjerteskjærende innlegg om angsten for å sitte alene, ja kanskje dø alene, på sine gamle dager. Hvorfor presse barna sine på denne måten? De er nok glad i deg, og du i dem uten at det skulle være behov for å “bevise” noe som helst. Det eneste meldingen viser er at du har oppnådd sympati fra ditt eget barn.
      Hva du får igjen som gammel er det bare tiden som vil vise. Det er heller ikke alle som er så heldige å få oppleve hverken barn eller alderdom.
      Nyt livet mens du har det, og nyt barna dine som du er heldig å ha mange av.

      1. Trasig å høre, men det viktigste er vel tross alt at ikke HAN syns det er trist?. Det er også verdt å nevne, siden du bruker ordet “barn” hele FIRE ganger i den korte kommentaren din, at Sønn om ikke veldig lenge fyller 21 år og er en ung, flott MANN. <3
        Ikke DALL ungene i hjel!

    5. Nå får du gi deg!
      Mange barn du har, drøssevis av barnebarn du får, mange oldebarn kommer…. Du har det bedre enn mange.
      Tenk på de som er alene, uten levende ektefelle, uten barn, uten søsken… Du tuller deg bort fælt noen ganger. Fy skamme seg😉

      1. Så man er garantert drøssevis med barnebarn og oldebarn når man har barn…. HM!! Fasinerende utspill. Om livet var så enkelt.

        1. Men drøssevis av barn holder da i bøtter og spann, selv om barn ikke har fått drøssevis av barn som igjenn har fått barn
          Faktisk holder det med få også.

    6. «Kom i skade for». Hvem tror du at du lurer? Du har nådd til topps på slike innlegg med svulstige overskrifter og dramatisk innhold.

      Jeg så heller ingen som mente at man ikke skal jobbe når man har barn, men flere med meg som mener at grunnlaget for et godt forhold til barna i stor grad blir lagt mens de er små. For egen del antydet jeg ikke at du ikke har det grunnlaget, jeg skrev bare at om du oppfører deg nå så går det nok bra når du ligger på det siste.

      Å reposte en melding fra sønne for liksom å vise…hva, egentlig? At du er en god far? At du ev ikke er det er det kun du selv som har lagt opp spekulasjoner om.

      Du blir snurt og fornærmet ved den minste kritiske tilbakemelding og kaller oss for bedrevitere, hylekor og jeg vet ikke hva. Spesielt av en voksen mann å gå så til de grader i offerrollen i en setting du selv har satt deg i.

      Så, nå kan du komme med dine passiv aggressive kommentarer til meg. Det er sikkert noe jeg har skrevet feil eller misforstått.

      1. Var det du som «brydde deg katta» om hva jeg skrev? I så fall syns jeg at du fikk et veldig konstruktivt svar fra meg, eller er det slik at jeg ikke skal svare, bare bøye hodet og ta i mot all visdommen som hamres mot meg med utropstegn?

        1. Da er vi vel litt uenige om hva som er konstruktivt.

          Du bøyer da ikke hodet for noen? Trodde du sto støtt i all slags storm? Tilogmed når du ‘kommer i skade for’ å skrive noe ‘banebrytende’ 😉

          Det er fascinerende å se hvilke virkemidler du bruker for å fange interesse og skaffe deg klikk.

          1. Ja, vi har nok svært ulikt syn på hva som en konstruktivt. Jeg skriver om livet mitt, slått og stort. Det har jeg alltid gjort. Livet mellom måltidene. Denne bloggen er ikke kynisk. Det har den aldri vært, og for meg hansker det ikke om «klikk», men om lesere som jeg deler mine tanker og følelser med. Jeg prøver å ta meg tid til å svare alle, i alle fall på bloggen, men de aller mest kritiske liker ikke det. Da svarer jeg feil, såkalt «passivt aggressivt»

            1. Ja, du treffer godt med det narritiativet. En enkel mann, liksom, publikum sluker det rått.

              Jeg har aldri sett at noen kritiserer deg for å svare alle?

              1. Du kan velge å tro hva du vil. For meg som faktisk skriver denne bloggen, er det i alle fall det viktigste at jeg er åpen og ærlig om livets mange opp- og nedturer, uten at jeg blir alt for utleverende. I alle fall hva andre angår, men så klart også ovenfor meg selv. Balansegangen er vanskelig, og grensene oppleves forskjellig for alle, men jeg mener oppriktig jeg stort sett holder meg der jeg ønsker å være, nemlig nær og personlig for de som følger meg.

                Nei, ingen kritiserer meg for å svare, men dette er faktisk aller første gangen jeg har opplevd at en såkalt “kritiker” faktisk endret kurs, og diskuterte normalt uten å bli frekk og nedlatende, (noe du prisverdig la fra deg), i stedet for bare å hamre inn hvor håpløs jeg er og, ikke minst, hvor liten selvinnsikt jeg har.

                1. Jeg har holdt samme ‘tone’ hele tiden, men selv her må du trekke inn ‘stakkars deg som blir så misforstått’ selv etter at du roser (?) meg for å holde diskusjonen saklig.

    7. Som de fleste andre, så forsøker du å ha en inntekt. Det er en god ting. Samtidig har du barn. Det er også en god ting. Og siden du er glad i barna dine, får du dårlig samvittighet for alt mulig. Det er naturlig. Det er dårlig gjort å sparke noen som ligger nede, og det er det du blir utsatt for. Du viser frem tvilen din og svakhetene dine, og det er det noen som må bruke for å hevde seg selv. Det er synd på dem også, for når man må gjøre sånt, så har man det vondt inni seg, tror jeg. Du er nok mer enn god nok. 😉

    8. Jeg håper stadig at en eller annen av disse folka som mener det er så forkastelig å jobbe når man har unger skal dele hvordan de greier å skaffe penger til livets opphold UTEN å jobbe! Herregud, jeg som ikke har unger, ville etter alt å dømme blitt steinrik av den der oppskriften de sitter på!.. 😉 😀 😉

      1. Har noen sagt det? At det er forkastelig å jobbe? Men når man over år jobber 14-15 timers dager ser man ikke mye til ungene sine. Det kan vi vel være enig om.

        1. Ja, en del gir inntrykk av at det å være en god forelder innebærer å være hjemme med ungen(e) i x-antall år. Når det er sagt, var kommentaren fremsatt med en ironisk ‘snert’, hvilket gjør at… Ahh.. Gidder ikke forklare ironikonseptet, så..
          – Nei, man får (åpenbart) ikke tilbragt på langt nær så mye tid som ønsket med ungen når en jobber 12+ timer i døgnet, og det er nettopp DERFOR han har SOLGT HOFTEPLUSS!!
          [Djeeze!..]]

        2. Petrine du kjenner tydeligvis ikke til andre selvstendige næringsdrivende . De må jobbe gansķe så mye selv for å få en bedrift godt etablert og lønnsom. Det gjør seg ikke selv og leid arbeidskraft koster derfor må man selv jobbe myyyye .

    9. Er helt fantastisk å få slike meldinger fra “ungene” når man virkelig trenger det <3
      Det er faktisk en bekreftelse på at man faktisk har gjort noe RIKTIG 🙂

      Du betyr noe, for mange 🙂

      Ønsker deg og dine en god helg, når den tid kommer (er jo bare "lille-fredag" enda) =)

    10. Den kommentaren fra sønnen sier mye! Herlig humor! Så…da har du nok ikke vært så aller verst, likevel! 🙂 Jeg brukte antidepressiva i en del år. Det var hardt å slutte, så da begynte jeg med beroligende i stedet. Nå er dette en del år siden, og jeg fungerer rimelig greit. (Tror jeg sjøl i alle fall, men mulig omgivelsene mener noe annet.)

        1. Jeg tror veldig godt du skjønner forskjellen mellom å jobbe normale arbeidsdager og ha tid til familie utenom, og det å alltid jobbe. Evt bruke all tid!på seg selv. Du har jo selv sagt du er for lite med lillebror, og at du var for lite med de eldste barn. Ikke spill dum. Ingen har sagt et barn må ha to hjemmeværende foreldre. Nå vrir du alt for å
          få det til å høres ut som at noen mener det å jobbe er galt.

          1. “og det å alltid jobbe. Evt bruke all tid! på seg selv” Det var da voldsomt for en negativ innstilling du har til meg, at du til og med må understreke hvor egosentrisk jeg er med å bruke utropstegn midt inne i en setning. Nesten som jeg tror jeg vet hvem du er, “Petrine”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg