Unnskyld igjen!

I går la jeg meg flat og ba om unnskyldning, (les det innlegget HER) fordi jeg i min hyllest til Kjærest hadde kommet med en dårlig spøk om shaken baby syndrome. Årsaken til at jeg la meg flat var på ingen måte fordi du føler forakt for meg og mener jeg “går over lik for klikk” eller fordi du syns jeg er både “kvalm og usmakelig” eller at “det er nok nå”.

 

Nei, på ingen som helst slags måte! Uavhengig av hva jeg skriver er det alltid noen, og ofte de samme) som mener at jeg er både kvalm og usmakelig. Det har det alltid vært og det lever jeg godt med.

 

Min oppriktige og ektefølte unnskyldning går til de barna som hver dag har det jævlig i sin egne hjem. Barna som i beste fall får barndommen ødelagt og i verste fall mister hele livet. Det er i respekt for alle disse små heltene jeg la meg så flat som en mann på over 120 kg kan legge seg.

 

Vold og overgrep mot barn er aldri artig. Nå er det heldigvis ikke så mange barn som leser bloggen min, ingen tror jeg, men med så mange lesere har jeg garantert noen som ikke er snille med ungene sine, og jeg vil på ingen måte bidra, gjennom dårlig humor, til å normalisere vold og overgrep mot unger.

 

Ja, de aller fleste med unger har nok tenkt både det ene og det andre, uten at det noen sinne kunne falle dem inn å skade sin egen unge på  noen som helst måte, men det er forskjell på hva du flirer fåret til kompisen/venninna di over en kaffekopp, og det du skriver for titusenvis av mennesker, der du ikke aner om akkurat dine ord rettferdiggjør kveldens denging.

 

Nå verken håper eller tror jeg at mine ord har  stor påvirkningskraft, men kjenner jeg blir uvel bare av tanken.

 

En gang, for riktig lenge siden, hadde jeg tre små gutter. Kun seks år skilte den eldste fra den yngste. Hver eneste dag i ti år ødela de leiligheten. En dag, tror de hadde knust tv-en eller noe, så sprang jeg etter de to minste, (tror de var 6-7 år) opp trappa og inn på badet. Der blåste jeg meg opp, illrød og overvektig, og tok tak i øret til dem begge og klemte til.

 

Det er det mest voldelige jeg noen gang har gjort mot en unge, og jeg ba om unnskyldning for det, men de husker det fortsatt begge to. Han yngste fikk til og med mareritt av det. Tenk dere da de ungene som virkelig opplever vold og overgrep, hvilke mareritt ikke de må ha.

 

Og det dro jeg en dårlig spøk på. Jeg gremmes faktisk over meg selv og angrer virkelig på dette!

 

Unnskyld igjen!

 

Og til deg, for jeg vet du leser meg du også, som faktisk aktivt går inn for å ødelegge din egen unge gjennom vold, omsorgssvikt og overgrep:

Vær så snill og søk hjelp før du ødelegger ungen fullstendig!

 

30 kommentarer
      1. Ja, og du tok det virkelig seriøst, at leiligheten ble ødelagt hver dag i ti år? Det var i alle fall ment som et bilde for at det kan bli rimelig hektisk med tre brødre så tett. Tror den som ville forstå, forsto.

        1. Vel, med tre brødre selv ble det aldri ødelagt noe i vår oppvekst. Seriøst, aldri! Det er grunnlaget jeg uttaler meg på. Å være uenig i ting ble ikke tatt ut i fysiske ødeleggelser, sånn din erfaring er.

    1. «Hver eneste dag i ti år ødela de leiligheten» forteller du om tre av ungene dine, og legger til at de knuste tv’n da. Hvorfor forteller du dette? Hver eneste dag i ti år? Seriøst? Hvordan ble det sånne tilstander i hjemmet?

    2. Ikke så lett å være menneske og alltid finne de riktige ordene, men bare å innse at noen alltid vil finne noe å kicke på 🙂 . Men man skriver fra hjertet og leser litt korrektur og finner de “rette” orda, så får det bare stå til.
      Ha en flott dag og kos deg med din lille familie 🙂

      1. Jeg ble ikke sendt ned til menneskene for å være feilfri. Jeg snubler, faller og blør. Så reiser jeg meg opp igjen, setter på et plaster, og går videre.

    3. Mitt elles så iskalde barnevernpedagog hjerte blir mykt og varmt og får trua på menneskeheten når jeg leser bloggen din. Tusen takk for det du skriver om å være ekte menneske. Også når det går litt i ball.

    4. Nå vinkler du det litt som om de som reagerte på innlegget ditt, er de som alltid kritiserer deg, de som synes du er kvalm og usmakelig uansett hva du skriver. De du ikke gidder å lytte til. Derfor unnskylder du deg ikke til noen av leserne dine, men kun til barna som rammes av vold.
      Jeg leste gjennom alle kommentarene dine, og de aller, aller fleste var fra mennesker som leser bloggen og har fulgt den lenge, som liker måten du skriver på, men som reagerte på ordvalget i et ellers fint innlegg. Mennesker som sjelden kommenterer, men som på en pen måte sa fra denne gangen. Ikke tenk på alt som kritikk og hat, men tilbakemeldinger på temaer og ordvalg du velger å sende ut i det offentlige rom. Og slutt gjerne med svar som «fint at du er perfekt da», «du har rett, jeg er et dårlig menneske» osv. Det gagner det ikke i det hele tatt.

      1. Da vil jeg gjerne svare akkurat deg «Eline» for å komme slike som deg litt til gangs. Det er alltid litt interessant å se hvem som faktisk kommenterer her og hva som blir sagt. Du har altså gått igjennom og studert hvem som legger igjen kommentarer her og finanalysert det for deg selv? Jøsses, finnes det slike som deg? Jeg har ikke tenkt å si så mye om deg, men helt sikkert et tema for psykoanalyse.

        1. Ja, det finnes nok sånne som meg. Jeg synes også det er interessant å se hvem som kommenterer og hva som faktisk blir sagt. Når det fremstilles som at de som kommenterer bare er de samme og de som alltid er negative til alt, så er det jo interessant å se om det faktisk stemmer. Har de som har kommentert vært hatefulle eller kritiske? Kritisert hele innlegget eller ordvalget? Forøvrig har jo Kokkejævel beklaget og lagt seg flat, så da var vel heller ikke tilbakemeldingene han fikk helt på jordet likevel?

    5. Respekt av og lese.🤗

      HVORDAN GÅR DET ķg. Syns du virker tynnere i ansiktet. Stå på .dere du,kjæresten,datter, og lille gutt får ha en strålende dag.🤩😊😷😷

    6. Respekt av og lese.🤗

      HVORDAN GÅR DET ķg. Syns du virker tynnere i ansiktet. Stå på .dere du,kjæresten,datter, og lille gutt får ha en strålende dag.🤩😊😷😷

      1. Vel, går sakte med kiloene, men slik er det. Hva ansiktet angår så husk at jeg ikke alltid bruker “dagsferske” bilder 😉 Dessuten varierer ansiktet mitt VELDIG.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg