Vil du?

Mange som mister, mister også hverandre. Det er til og med vanlig. Jeg vil ikke miste deg. Jeg vil ikke stå igjen. Sliten, liten, redd og alene. Jeg vil være sammen. Med deg. For alltid.

 

Jeg vil bygge en framtid. Et håp. Et liv. Jeg vil gjenreise ruinene av alt som ble ødelagt. Bombet sønder og sammen for tre måneder siden. Jeg vil fly. Bort. Sammen med deg.

 

Du har vært så god med Datter. Lært henne å strikke, sy, bake kaker. Lært henne verdien av trash-TV. Du har handlet jenteting sammen med henne. Pratet om mens og alt annet som skjer der inne. Holdt styr på klærne hennes. Trøstet henne talløse kvelder og netter. Ledd med henne. Vært streng med henne. Blitt glad i henne. Jeg vet det er gjensidig. Du kan aldri bli hennes mamma, men du var den beste bonus hun kunne få.

 

Du har også inkludert Sønner. Gledet deg sammen med meg de gangene de har æret faren sin med besøk. Snakket med dem. Lagd mat for dem. Ledd med dem. Grått med og for dem. Gjort alt for at de skulle være trygge. Det har ikke vært lett. Slike ting er aldri lett, men du har prøvd og du har fått det til. Jeg vet de setter pris på deg.

 

I dag har du bursdag. 32 år. Jeg vet det er en tung dag. 3. juli er ennå ikke blitt gammel. Likevel må livet feires. Ditt. Det er viktig. Å fylle det med innhold. Glede. Vi gjør så godt vi kan. Hele tiden. Vi klarer det ikke alltid, men vi prøver. Fra vi står opp til vi går og legger oss. Det har vært mørkt i noe som føles som en evighet nå. Jeg håper vi klarer å tenne lyset igjen og at det aldri mer vil slukne.

 

Chriistine, vil du gifte deg med meg?

 

Jeg vet at jeg kanskje ikke er Guds gave til menneskeheten, men jeg er meg, på godt og vondt. Du vet hvem jeg er. Du vet hva du får. Jeg har ingen hemmeligheter igjen. Ingen flere lik i skapet. Jeg er 42 år. Har levd. Lenge. Bryr meg ikke om naboens plen. Det er gresset på min egen som er viktig. Som må klippes. Som må pleies og konstant renskes for løvetann, men min plen er den grønneste, fineste og beste plenen jeg noen gang kunne ønske meg. Jeg har kjøpt gjødsel, men skal bli flinkere til å bruke det. Det lover jeg.

 

Hvis du svarer ja, og det aner jeg faktisk ikke om du gjør, så ønsker jeg ikke noe stort bryllup. Jeg ønsker et lite, tett og nært bryllup. Det er ikke størrelsen på festen som setter verdien av et ekteskap, men innholdet i hjertene.

 

Akkurat nå ligger du og sover. Du vet jeg skal gratulere deg med dagen på bloggen, men dette hadde du aldri i verden ventet deg da vi la oss i går kveld. Det er jeg helt sikker på. Dette er min bursdagsgave til deg. Det er byttelapp på ringen. Håper du ikke bruker den.

 

Even when we’re ghosts!

 

Ble det ja eller nei? Les hva hun svarte  HER

 

 

100 kommentarer
    1. Kjære deg — og Kjærest, og for et nydelig menneske du har i henne! Og hun i deg!
      Gratuler henne med dagen!
      Lenge leve kjærligheten — det største av alt.
      Lykke til videre❤

    2. Regner med at Kjæreste sier JA igjen, så slep henne med til byfogden neste fredag og feire kjærlighetens dag grundig.

    3. Tror jaggu jeg hadde sagt ja, selv om jeg ikke kjenner deg!! Nå ble jeg bare innmari glad. *plystrer bryllupsmarsjen*
      Lykke til – med alt 💖

    4. Gratulerer kjærest med dagen❤å du e lur som ordne forlovelsesdag på kjærest bursdag😉mere gleder på samme dag og mindre dager å holde orden på😂 Ønsker dere alt godt for fremtiden🎉🥳

    5. Du vet hvordan du skal få fart på tårekanalene til folk. 😊

      Jeg tenker Kjærest sier ja, om hun ikke allerede har gjort det.

      Kjærligheten mellom dere er ikke tilfeldig, den meisles og smies ut av tung motbør, ispedd lyse, fine stunder. Den dypeste gleden man kan oppleve i livet, er når man har et bakteppe av svart sorg. Det høres merkelig ut, men det er sånn.

      Gratulerer til Kjærest med bursdag!
      Og større gave enn et frieri kan man vel ikke få. 😊🌹🌹

    6. Gratulere til kjærest😊 leste ja bloggen først og tenkte du e dristig😅😅men..du er så flink med ord. at hu kunne ikke si neei😋

    7. Gratulerer med dagen.
      Dere er sammen sterke og flotte personer. Ønsker dere alt godt og håper du får et ja fra din kjære.

    8. Gratulerer med dagen til kjæresten, håper for din del ho sier JA. 💍😄❤️ Slik du beskriver ho så er ho verd sin vekt i gull. 🏅😃 Rant noen tårer her, vanskelig å lese av å til. 😄 Lykke til begge to og lykke til i morgen til deg og datter på tv. 👏😊

    9. Gratulerer med dagen til kjæresten, håper for din del ho sier JA. 💍😄❤️ Slik du beskriver ho så er ho verd sin vekt i gull. 🏅😃 Rant noen tårer her, vanskelig å lese av å til. 😄 Lykke til begge to og lykke til i morgen til deg og datter på tv. 👏😊

    10. Gratulerer med dagen til Kjærest og for et frieri ♥️… håper selvsagt at hun svarer ja, det gjør vel alle dine følgere 🌹♥️

    11. Ååå…….. dette var virkelig vakkert <3 Tror aldri æ har lest en sånn kjærlighetserklæring noen andre steder! Du må virkelig elske Kjæresten din uendelig mye! Ja, æ ble også rørt over dine ord, og ønsker dokker lykke til, med dagen i første omgang 🙂 Kan ikke tenke mæ at ho sier nei 😉 Gratulerer med dagen <3

    12. Blir mobba av min bedre halvdel her æ sitt å grin mens æ les! Førr en fantstisk overraskelse, og førr et frieri! Gratulere til kjærest, og til dåkker! Du e heldig som har ho, og æ trur ho e heldig som har dæ. Lykke til! ♥️

    13. Gratulerer så masse med dagen til Kjæresten din, håper hun sier/sa JA ❤❤❤🙏 Lykke til 👍🌹

    14. ❤Størst av alt❤
      Gratulere tel dokker begge…
      Liv levd og liv leves..innsikt og vilje for morgendagen e god oppskrift for samhold.
      Lykke til🌷

    15. Åhhhh så nydelig og rørende ❤️ Håper hun svarer ja!!!
      Gratulerer med dagen til henne og god tur til Oslo til deg og datter.

    16. Den som intet våger,intet vinner 😉 . Her har du en innertier ! Gratulerer begge to .Lenge leve kjærligeta ! <3

    17. Må slutte å lese deg på jobb – sitter jo her og griner foran PC….. bare ikke kollegaene høre mæ snufse så går det vel bra 😂😂😂 lykke til! ❤️

    18. Gratulerer masse med dagen til kjærest.
      Satse på at ho si ja 🙂
      God tur til Oslo.
      ps. Du må ikke legge ut sånne meldinge, så tidlig på mårran. 🙂
      Tåran trille ned på brødskiva :O

    19. Dette var et utrolig flott innlegg. Gratulere med dagen til kjæreste og dagen blir så fin som den kan bli for dere begge 😊💖

    20. Du skulle hatt juling- som min mor brukte å si- når eg gjorde et pek. Sitter på jobb her med tårer i øynene, og det er din skyld 🙂 Du skriver så pent – så nært- så uslipt…. Gratulerer så mye med dagen til kjæresten din- og håper hun sier ja <3

    21. Ååå, for en vakker morgenlesning! Ble rørt her no ❤ Så herlig å oppleve slik kjærlighet! Når hjertet flommer over ⚘❤ (har det sånn selv 🥰 og det er en veeeldig digg følelse)
      Gratulerer så mye med dagen til din kjære og håper du får ja, og håper dere får en flott tur med spennende opplevelser i Oslo du og skjønne Datter.

    22. Hjertelig tillykke med frieriet, så hyggelig at du frir her og vi får ta del i det. Gratulere med dagen til kjæresten. Nyt troen, håpet og det største; kjærligheten. ❤️💍💙.
      God tur, nyt Oslo.

    23. Gratulere m dagen til kjæresten din!💐❤Etter alt d du skriv, kan æ ikke tenke mæ må anna enn JA❤Uansett.. Lykke til begge 2❤❤

    24. Gratulere med dagen til kjærest 🌹🌹🌹🌹🌹 Håpe du får et stort jaaaaaaaaaaaaa ❤❤❤
      Å da blir det gratulere med dagen til dåkker begge 💏

    25. Varmt, fint og ærlig skrevet. Du er ikke bare en dyktig kokk. Gratulerer med dagen til den fine dama. Måtte det bli en minnerik og fin dag. 💕

    26. Hipp hipp før det som måtte være og bli dreamteam ♥️💐🥰 Håper det blir ett rungende JA 👏 Å hurra før vakkerdåkko som har bursdag 🤩🥳

    27. Gratulerer så hjertligst med dagen til Kjæresten💖
      Og ønsker dere en fantastisk vakker dag- Håper hun sier ja!

    28. Gratulere så masse med dagen til din kjære..håper hu får en knakende fin dag…og at du får et rungende JAAA💞💞💞

    29. Gratulerer til kjærest. ❤ Du er flink å sette ord på det meste og i dag er det overveldende å lese dine skriverier…fortsatt god dag og jeg håper du får et JA❤❤

    30. Som så ofte ellers svømmer øynene over – for et vakkert frieri❤️
      Gratulerer med dagen til Kjærest🌺

    31. Gratulere så mykje med dagen til kjæresten din og håpar du snart kan kalle ho kona di 💍Lykke til med frieriet❤

    32. Åhh 💞💖💞 Kor koselig. Gratulere te kjæresten med dagen og krysse fingran før positivt svar 😍

    33. Gratulerer med dagen til kjærest🎂🌹
      Håper du får positivt svar🤞🏻❤️
      Klem til dere begge to.

    34. Så fint skrevet at til og med jeg har lyst til å si ja😂

      Gratulerer med dagen til kjærest! 🙌

    35. Wow nydelig ❤❤🙌🙏 grattis med dagen te kjærest og ha en super dag idag begge 2 . 💏💍 husk sammen e dokk dynamitt.
      Lenge leve kjærligheten

    36. Gratulera so mykje med dagen til Kjærest! 💗 Håpar ho får ein flott dag, iallfall med eit sånt frieri 😍😍 God tur til Oslo med lisjejenta di og kos doke maks! 😍

    37. Gratulere med dagen til Kjærest! Måtte dette bli dn beste dagen!
      Lykke til, og så vente vi i spenning på svaret😍😍🤞🏻🤞🏻 (Om ikkje kjærest blir rørt til tåra, så e vi nok mange som blei d no på morrakvisten.)

    38. Å så vakkert❤️ Størst av alt er kjærligheten og den er stor mellom dere to, det ser vi alle❤️ Nå må bare kjærest våkne og si JA slik at jeg endelig kan titulere meg som Svigermora til….😊 jeg digger deg😃

    39. Gratulerer til Kjærest med dagen 💐.
      Håper vi kan gratulerer dere begge i løpet av dagen 💍
      Størst av alt er kjærligheten 💞

    40. For en hylleste til Kjærest, den er så inderlig ekte og varm <3 Gratulerer med dagen til Kjærest og takk for at du skriver så vakkert <3

    41. Gratulerer me dagen tel kjærest🇳🇴🎉🇳🇴
      Håpe dokk får en flott dag, og at du/ dokker får et JA❤

    42. Gratulerer med dagen til kjæresten 🌺🍾🥂

      Håper hun sier jaaaaaa ❤️❤️
      Venter spent på svaret 🤗

    43. Gratulera med dagen te kjæresten din, tenk å våkne opp te nåko slikt, så flott skrevet, blir rørt her eg sitter. Krysser fingrene for at du får et ja❤️❤️❤️

    44. Mamsen din klarer ikke lese alt på denne ffordi øynene

      God tur til Oslo og lykke til❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg