Ville tilstander hos legen

Hadde vanlig oppsatt time hos legen grunnet de talløse andre problemene mine i dag klokka 15:00, men det var bare en videokunsutasjon, så jeg ringte legekontoret og fortalte om øreblodet og at det trolig hadde strømmet ut halvannen liter med blod ut av høyre øre og at jeg følte meg litt svimmel kanskje, men ellers var jeg ved godt mot, forholdene tatt i betraktning.

 

Hun skulle gi beskjed til legen og han ringte meg opp etter bare et par minutter. Jeg svarte, med svak og sliten røst, at han slett ikke skulle tenke på meg i disse tider, jeg hadde hatt et godt liv på mange måter, men hvis han insisterte på en vanlig konsultasjon kunne jeg selvsagt slæbe det svake legemeet mitt til kontoret hans hvis han fant det formålstjenlig. Han ba meg komme med en gang. Jeg kviknet mirakuløst til og var der fem minutter senere.

 

Ikke et eneste menneske på venterommet. Kjente meg ekstra syk siden jeg hadde sluppet gjennom nåløyet og faktisk fikk møte legen personlig.

 

Han fant egentlig ikke ut hva som var galt med det øret. Ikke var det ørebetennelse, ikke hjerneblødning, ikke kreft og ikke brudd i hodeskallen. Trommehinnen var litt sår, men ikke i en slik grad at det kunne forklare blodmengden som kom ut i går. Trolig hadde jeg fått en rift i løpet av natten, men siden jeg har blødd i flere uker skulle jeg følge med de nærmeste dagene og ikke stikke vattpinner i ørene, uansett hvor mye det enn måtte klø. Er du seriøs? spurte jeg. Jeg er blogger og trenger en saftig diagnose! Gi meg noe i alle fall! Fikk ingenting.

 

Bare et par resepter til for den skulderen og gikk tilbake gjennom det tomme venterommet og ut i den tomme gaten og inn på det tomme senteret og hentet pc-vesken min og gikk hjem og grillet middag på det nye kjøkkenet vårt, grillgropen i hagen, sammen med jentene mine. Livet er egentlig fint.

 

20 kommentarer
    1. Forslag :Nå kan du ta fri fra bloggingen din til over påske. Stress ned og bruk energien på de du har rundt deg. Er jo morsomt med mas og ironi i forbindelse med egen sykdomsfølelse- sikkert. Men er litt mye nå. God bedring hvis du skulle bli syk.

      1. Takk for innspill og for en litt unødvendig insinuering på at jeg ikke bruker tilstrekkelig energi på de jeg har rundt meg. Hvis du syns det er litt mye trenger du ikke lese. Takk for god bedringsønske.

    2. Skrivegleden bobler .. Uansett tilstand … Du står han av .. Glede å lese bloggen din ,selv om jeg føler med deg ..og din kranke kropp .. Ønsker deg snart .. Ingen plager 👍

    3. Om de ikke finner forklaring… Om man får “læst” vekk skader og sykdom i kroppen, så pleier man å få en blødning ut av en av kroppens hull. Helt vilkårlig.
      Behøver ikke å være dét. Just sayin’.
      Du vet at d skjedde “noe”.

    4. Hei.
      Bra det ikke var noe ille.
      Skulle også ha pr video i dag.var feil så jeg og legen snakket pr tlf.ikke problem når vi kjenner hverandre og han vet mine onter.
      Håper smertestillende virker så du får det bedre med det problemet i hvert fall.
      Ha en fin kveld.

    5. Jeg ler godt her, godt skrevet- du er god med ord. Så bra at det ikke var noe alvorlig, har vært litt bekymret her. Syns det er betryggende at blødninger fra øret blir tatt på alvor, det kan være symptomer på alvorlige ting. Regner med at en utdannet lege har kunnskap om hvilke tilfeller som bør prioriteres så du må ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for at du fikk komme inn. Sånt utekjøkken vil jeg også ha, dog med litt mindre sne. Ha en fin kveld

    6. Unnskyld, Anne! Jeg oppfattet alle hans “falske” symptomer ironisk.
      Tviler sterkt på noe annet. Står neppe 10 stykker foran han i køen, noe et tomt legekontor viser.
      Viktig å lese bloggene med litt humor. Noe vi definitive by trenger i disse dager.

      Her jeg bor har mange legekontor det motsatte av travelt. Mange avbestillinger i frykt for å gå ut og eksponere seg.

      Kokkejævel: kos dere ved bålet! Dere har vel med gitaren? Allsang hjelper på humør og mye annet.
      Ønsker deg god bedring.
      Ha en fin kveld med Kjærest og Datter 🌞😀

    7. Jeg synes til vanlig at du er en sympatisk fyr men nå kjenner jeg at jeg ble ekte forbanna på deg. Håper at det er et ironisk innlegg – hvis ikke er det tåpelig og farlig å lyve på seg symptomer for å skubbe seg frem. Tenk om det var krise og du hadde 10 typer foran deg I køen som brukte samme metode. 😨?

    8. Bra du ikke ble sent til fisklim og forståff, da e det håp🤔. Håpe det ordner seg, så du slipper så store blodtap.
      Fin kveld te dæ å dine damer.😊

    9. Vel og bra, men hvordan kan han utelukke hjerneblødning uten nærmere undersøkelse? Synes det er skummelt med så mye blod ut av øret! Ha en fin kveld med Kjærest (og datter?) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg