21 år siden sist!

Tenk å kunne stå ute i hagen en fredags kveld uten at du har ansvar for noen andre enn din egen familie. Tenk å bare stå der, etter 1 092 fredagskvelder i løpet av 21 år, å vite at i morgen, i morgen er det stengt. Asbjørn, i morgen har du fri uansett hva som skjer. Det er ingen som kan bli syke. Ingen selskaper som skal bespises. Ingen kunder som skal betjenes. Det er rett og slett, helt uten forbehold, angst og reservasjoner, fri.

 

Det er faktisk 21 år siden sist jeg kunne ta fullstendig fri uten et eneste forbehold. Det er ingenting som kan skje, (bortsett fra brann da), som gjør at jeg må steppe opp på jobb. Ja, det kan komme masse ordrer i morgen, men jeg får ikke sendt dem likevel på lørdager, så det er ingen stress. Det er fri.

 

Så kan du spørre, “var du ikke i akkurat samme situasjon forrige fredag?”. Svaret er nei. For det første så er det naturligvis en voldsom omstillingsprosess for meg dette at jeg på mange måter kan være ferdig på jobb når jeg drar hjem. Det er ingen fra jobb som melder, sender bilder eller ringer fordi de lurer på noe. Telefonen er helt stille. Det er fri.

 

For det annet så har det, pga lang saksbehandlingstid, inntil i dag vært jeg som har stått som den formelle eieren av Hoftepluss AS. Det har stresset meg litt. Selv om kontrakter er skrevet og penger skiftet hender, så har jeg stått som den formelle eieren. Nå står det et annet navn i Brønnøysund og jeg, jeg har fri.

 

Jeg skal ikke kjede dere mer en fredags kveld. Konemor har stekt Verdens beste vafler og det er masse røre igjen!

 

Riktig god helg, alle sammen!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Døgenikt

 

 

PS! Ja, jeg ser jo at det har skjedd voldsomme forandringer på torvkvaliteten, men jeg ønsker det velkommen. Jeg er en veldig  trygg voksenperson. Jeg higer ikke etter ungdommen, ungdomslivet eller det ungdommelige livet. Jeg lever nå. Jeg har det godt. Ved veis ende.

 

 

8 kommentarer
    1. Ser nesten ut som min kjøkkenbenk, har den også inntil vinduet med noen kokkejævel krydderbokser i vinduskarmen. Veldig gode krydderblanding. God helg.

    2. Du ser jo ut som en 30 åring. Opplagt og lykkelig. Tror det salget har vært utrolig bra for deg. Kos deg med familien i helga.

    3. Ei riktig god frihelg til deg ! 🙂 Nyt det med rak rygg og godt samvet! Og kos deg med flokken din! 🙂 vel fortjent! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg