Dåpskjolen

Da jeg kom hjem i går hang den der i all sin prakt. Et helt vanvittig nydelig utført arbeid var endelig ferdig. Millioner av helt perfekte masker. Tenk å kunne lage noe slikt til sin egen sønn. For en dåpsgave! Jeg er veldig stolt over min kommende hustru.

 

Da jeg traff Kjærest for tre år siden så hadde hun faktisk allerede begynt på kjolen, så ingen tvil om at denne kvinnen mente alvor og hadde lumske planer, he he. Det var ikke et prosjekt hun jobbet mye med, hun har jo “tusenvis” av andre prosjekter hele tiden, med fra tid til annen tok hun den opp og strikket litt på den. Er vel det som kalles for kvinnelist.

 

Da Lille Vakre ble født satte hun for alvor i gang med prosjektet igjen, men arbeidet ble fort lagt bort og ble ikke tatt fram igjen før Lillebror ble like gammel. Resten er historie. Nå er den ferdig og Lillebror kan virkelig kle seg standsmessig på lørdag 🙂

 

Hvilken ulltype, tørrelse på pinnene etc. må neg nesten komme tilbake til litt senere i dag når Kjærest våkner, for klokka er bare litt over seks og tror hun hadde bitt av meg strupen og stukket en strikkepinne inn i hvert øye hvis jeg hadde gått ned, vekket henne og fortalt at jeg trengte noe garninfo til bloggen…

 

Sjekk forresten hennes Instagram HER hvis du er glad i godt håndarbeid 🙂

 

Foto: Frank Rune Isaksen i Frikant. Det er han som filmet “Dåpen” også. Fantastisk film!

Og du, mens vi er inne på dåp, se den helt fantastiske seremonien da selveste biskop Olav Øygard døpte min kanskje mest berømte rett, Ole Mattis Hætta, med ingen ringere enn Altas ordfører som gudmor, i Sautso, Altaelva. En fantastisk opplevelse og helt fantastisk musikk av Marit Hætta Øvrlig!

 

Klikk HER for å se “Dåpen” 🙂

 

God fordøyelse!

 

PS! Jeg spurte forresten biskop Olav Øygard før jul om han kunne skrive et gjesteinnlegg til bloggen, og han svarte ja! 😀

Les gjesteinnlegget fra biskopen HER

 

 

 

 

 

27 kommentarer

Siste innlegg