Er konemor gravid eller nettbutikken konkurs? Her kommer svaret!

Alle som følger denne bloggen, uansett årsak, la merke til at jeg la ut to innlegg i går. Omtrent samtidig. Begge fikk navnet “Fremtiden”, men for å kunne skille dem i dette innlegget, så kaller jeg dem nå for Framtiden 1 og Framtiden 2.

 

Jeg vet mange leste begge innlegene med lupe, for å se om jeg hadde lagt inn et skjult budskap, men det kan jeg altså avkrefte. Tekstene er identiske som eneggede tvillinger, men BILDENE er forskjellige. På Framtiden 1 ser vi fasaden på nettbutikken, mens på Framtiden 2 viser en bolle i ovnen, og alle vet jo hva DET betyr…

 

Grunnen til at jeg la ut disse identiske bloggene omtrent samtidig, med en relativt “uspennende” overskrift, men bare med forskjellig bilde, var rett og slett fordi jeg ville trekke dere inn i et skittent eksperiment, nemlig hvor mye bilder betyr for å fange interessen til folk, (folk=dere)

 

Tallenes tale er klare!   Framtiden 2 hadde over DOBBELT så mange lesere enn Framtiden 1. Dette beviser i alle fall en gang for alle at folk, altså dere, er VELDIG glad i fersk gjærbakst. Noe annet kan jeg i alle fall ikke lese ut av denne studien.

 

***

 

Deilig med masse kunder igjen på jobb i dag, Har vært et par litt “slappe” dager denne uke, men i dag tok det VIRKELIG av igjen og selv om jeg SKULLE avslutte klokka 12, både for egen helses skyld, samt prøve å få litt mer tid med Lillebror i denne helt fantastiske perioden han er inne i nå, men Martin, butikksjefen, fikk en telefon, to faktisk, så  ble en god 11-timers i dag også. Kunne jo ikke bare dra og la de vasse i gjørma. Man KAN jo ikke det!

 

I bassenget derimot var det heldigvis lite gjørme, selv om jeg er VELDIG bevisst at disse badebleiene jo ikke holder tissen ute i det bitte lile babybassenget der hundre tusen babyer kravler rundt og svelger vann og tisser det ut igjen like fort. Og midt oppe i dette pissoaret, for det er jo det det er, sitter det masse foreldre og smiler og ler. Jeg er ikke fan av babybassenget. Dessuten har jeg blitt så stor at jeg føler meg litt som en strandet hval i det grunne vannet. Hva gjør man ikke for barna og kjærligheten, ligge strandet til offentlig skue i en pøl av piss?

 

Jeg PRØVER å være litt morsom, men kjenner jeg ikke får det helt til. Nervesmertene er så intense intense for tiden at det ikke lar seg beskrive. Hver enste dag spiser jeg dette for å holde ut dagen. | Når dagene da blir så ekstremt mye lengre enn planlagt fordi andre er litt pjusk, da kjenner jeg det på humøret. Så ærlig må jeg få lov til å være.

 

***

 

Nettbutikken, Kokkejævel.no er ikke konkurs! Riktignok gikk alle sommerplanene mine med den, av flere grunner, i vasken. Jeg havnet ned på Hoftepluss i stedet, og kom meg omtrent verken til nettbutikken eller hjem. Slik ble det, men jeg skal ikke klag Jeg er tross alt heldig som kan, om enn litt dor sent, selge meg bort fra å ødelegge meg helt fullstendig. Jeg blir ikke rik, men jeg kan senke skuldrene en stund. Slappe litt av og puste med den stadig større magen.

 

Den magen har jeg tenkt å gjøre noe med. (Igjen!). Min nye arbeidsplass, Kokkejævel.no, satser på å virkelig TA VARE på sine arbeidstakere, og derfor har jeg forhandlet fram en avtale med sjefen, (meg), om at jeg skal trene en time hver dag, i arbeidstiden! Snakk om flott arbeidsgiver, den beste! 😀

 

Må “legge på” nå. Hører Konemor er på vei opp etter å ha lagt Lillebror, og jeg hører på skrittene hva hun pønsker på. Her er det bare å reie seg for dronningen.

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Kraum

 

(Ja, jeg lagde overskriften dårlig med vilje.)

 

 

29 kommentarer
    1. Av bolleiovnenbildet å dømme så håper jeg kjøkkenet og ovnen i firma er like rent og pent? Basic.

    2. Du er sååå syk og tapper,men andre er «pjusk»? Hva vet du om det? Og sikkert festlig å bli hengt ut på bloggen. Men det er jo ikke første gang, så de som må ha med deg å gjøre vet vel hva type de har å forholde seg til. Men spesielt sympatisk fremstår du ikke som. Også lite profesjonell. Arbeidsgivere omtaler da ikke ansatte på en «blogg» Herregud…

    3. Lurer på om jeg tolket det du skrev i innlegget riktig ? Du måtte jobbe lengre fordi en av dine ansatte var pjusk og ikke kunne være på jobb? Er det riktig tolkning ?

        1. Da tenker jeg på den eller de som var for syk til å komme på jobb i går, og som blir omtalt som «litt pjusk» av sjefen sin. Jeg hadde følt det som et kraftig overtramp hvis jeg hadde blitt hengt ut på denne måten😔

    4. Når dagene blir EKSTREMT mye lengre enn planlagt fordi butikksjefen eller noen av hans nærmeste er litt PJUSK, da kjenner jeg det på humøret. Så ærlig må jeg få lov til å være.. skriver du.

      Så ærlig må jeg få lov å være og spørre. Du er vel mer enn medisinsk sakkyndig, har jeg skjønt, og kan stille diagnosen PJUSK.. Er det alvorlig, en saklig grunn til fravær å være PJUSK ?

    5. Ikke kan jeg fatte å begripe hvordan dine veldig så seriøse oppegående leverandører av det beste av de beste produktene som du selger i nettbutikken din, er komfortabel med din mildt sagt forbrytersk (Forbrukertilsynets lover vedrørende merking av reklame) og sleipe markedsføring av deres produkter. Det må være av en eneste grunn, de leser ikke bloggen din.

      Plutselig fikk verdens beste mørpølse Strandamøren som er en kulinarisk nytelse, en assosiasjon med en slapp pølse fra Alta. Ler og ler som man skrev før i tia, før emojer ble oppfunnet. Når jeg tenker meg om ler jeg ikke… det er tragikomisk.

      1. forbrytersk og sleipe markedsføring … Sleipe er det sikkert mange kremmere som er, men å kalle det han gjør forbrytersk er vel å ta noe hardt i? Hva har han gjort deg siden du dømmer så hardt?

        1. Å bryte Forbrukertilsynets lover gang på gang på gang vedrørende manglende merking av reklame for egen bedrift på en offentlig blogg, med link til nettbutikken er ulovlig. Altså en lovbryter. En som bryter loven er forbrytersk 😉

          1. Litt pjusk? Hva i alle dager vet du om det?

            Litt av en sjef du er, som mistenkeliggjør dine ansatte og fremhever deg selv som et arbeidsjern som holder ut. Vet du, slik er det faktisk å være bedriftseier.

            Glad på dine ansattes vegne, som nå får nye og forhåpentligvis mer forståelsesfulle, ledere.

    6. Ang « skult budskap « du skriver at innleggene er som identiske tvillinger ….. avlshingst … nygift mann… identiske tvillinger 😂 hint? Eller ønsketenkning ? Alt godt ønskes ❤️

    7. Og så fører jo eksperimentet også til at det blir maaange flere klikk når man legger ut to helt like heller enn bare ett innlegg. Du er en god kremmer, det skal du ha 🙂 Og det er ikke ironisk eller sarkastisk ment. Jeg mener det. Du er en god kremmer rett og slett. Og skal man leve av en blogg og være selvstendig næringsdrivende så må man være det. Du kunne nok solgt sand i Sahara også med god fortjeneste. Kudos til deg for det.

    8. Flirer for meg selv her jeg sitter og leser. 😂Hvem er ikke glad i “gjærbakst”? Iallefall oss “aldrende” bestemødre 😉
      Kjenner nok til endel av det du “har i deg” pr dag, for å komme gjennom dagen. Men de små blå der du, er det sånn vi…a, for å stå på føttene? 😂😂😂
      (usj, den var dryg🙈)
      Du får tenke som reven når han ble flådd: “det er en overgang” 😂👍
      God kveld til deg og dine ❤️
      PS. Leste faktisk begge blogginnlegg igår 😉😂

    9. Flirer for meg selv her jeg sitter og leser. 😂Hvem er ikke glad i “gjærbakst”? Iallefall oss “aldrende” bestemødre 😉
      Kjenner nok til endel av det du “har i deg” pr dag, for å komme gjennom dagen. Men de små blå der du, er det sånn vi…a, for å stå på føttene? 😂😂😂
      (usj, den var dryg🙈)
      Du får tenke som reven når han ble flådd: “det er en overgang” 😂👍
      God kveld til deg og dine ❤️
      PS. Leste faktisk begge blogginnlegg igår 😉😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg