I all verden skjedde i kommentarfeltet?

Jeg har alltid hatt et åpent kommentarfelt der hver en leser som har ønsket det har kunnet sakt sin hjertens mening om både meg og det jeg har skrevet. Jeg har forbeholdt meg retten til å svare, og det har selvfølgelig ikke vørt like populært. De fleste som kaster skitt misliker sterkt å bli tilsnakket med fornuft og folkeskikk.

 

Dette døgnet har det dog tatt helt av på bloggen!

Det startet i går med Når ansatte stjeler og fortsatte i dag med Hjelp, jeg går konkurs!

Prøvde først med tilsvar, men innså nokså fort at det var til ingen nytte. Undrer også over at enkelte av kommentarene overhodet ikke passer inn under emnet som det skrives om. Det må liksom bare tømmes en plass.

En god latter inn i natten? Les kommentarfeltet på de to nevnte bloggene 😀

35 kommentarer
    1. Syns ikke denne bloggen er noe gøy lenger når det skrives så mye stygge kommentarer og det fokuseres på det i blogginnlegg.

    2. Men hvorfor kan du ikke bare dele tips og triks egentlig?

      Er bloggere blitt det samme som selgere som er livredde for at andre skal lese andres blogger eller ta hverandres salg?

      #sharingiscaring kompis 😁

      Jeg tror man kommer lenger med en vennlig fremtoning i lengden. Men mulig du aldri har spurt noen andre om hjelp før?

      1. Jeg deler masse tips og triks jeg, alle mine beste oppskrifter f.eks., men jeg får flere tusen meldinger og kommentarer i uka. Jeg gjør faktisk så godt jeg kan.

    3. Sommer/ høst 2020:
      Det skapes opphetede diskusjoner i kommentarfeltet.
      Kokkejævel har smerter, er sliten, ja, totalt utmattet. Men Kokkejævel er uunnværlig på jobb, og tilbringer all sin tid der med smerter, betonggulv og piller. De som kommenterer oppmuntrer han til å roe ned, ta vare på helsa si osv. De blir sablet ned av Kokkejævel, for de vet ingenting om å drive privat bedrift osv. De kan holde kjeft på seg.
      Kokkejævel beskyldes for å eksponere datter for mye i bloggen. Kokkejævel klikker, og brøler ut i sinne at datter ikke er eksponert, at hun synes det er helt ok og at de som synes noe annet kan for faen holde kjeft eller ringe barnevernet.

      Januar 2021:
      Kokkejævel har tatt til vett og trappet ned jobbing. Ansatt ny kokkesjef på hoftepluss. Må ta vare på helsa si må vite. Funnet på det selv.
      Kokkejævel eksponerer ikke datter på bloggen lengre. Lillebror blir også skjermet. Vises knapt bilder av gutten. Funnet på det selv.

      Med tanke på reaksjonene til Kokkejævel i sommer er det jo litt morsomt at Kokkejævel egentlig er blitt enig med kritikerne og tatt alt til følge.
      Eller, vent, ikke riktig alt. Fortsatt like dårlig til å ta kritikk, og svarer alt som ligner på sådan med en frekk, nedlatende tone. Akkurat som før.

    4. Slipper heldigvis slike kommentarer siden jeg er en “småblogger”der folk ikke er så opptatt av å leite etter “feil”i det jeg legger ut.. Men har vanskelig for å skjønne meg på folk som skriver stygt i kommentarfelt.. hva er greia med det liksom..
      God nytt år og gode ønsker for deg og bloggen din !

      1. Ja, det er faktisk utrolig fascinerende. Jeg er glad i en god diskusjon, hvis det er “diskuterbart”, som politikk, men ellers er det litt rart. Denne gangen ble det så voldsomt at det faktisk ble skikkelig god underholdning 😉 Godt nytt år og lykke til med deg og din egen blogg!

    5. Håper det fremdeles er flest positive kommentarer, så du ikke mister all energi og ikke orker å blogge mer…. vi er tross alt mange som koser oss med å lese bloggen, selv om vi ikke alltid kommenterer. Stå på! Trolla har dessverre ødelagt altfor mange unge bloggere.

    6. Hva med å godkjenne kommentarer før publisering, så slipper du den dårlige stemningen i kommentarfeltet?
      Mange bloggere har den ordningen. Eller hvis du synes det går for langt, rett og slett stenge for kommentarer? Så kan folk heller skrive på facebook-siden din under fullt navn.
      Litt risikabelt å ha det så åpent som du har nå, du vet jo aldri hva som kommer, eller hvem som blir rammet.
      Bare et par forslag fra meg.
      Ha en fin dag 🙂

      1. Nei, da blir jeg bare beskylt for å sensurere. Litt av sjarmen med en blogg, syns jeg, er at alle skal kunne si sin mening, men klart, av og til går jo noen bananas.

    7. Problem er flere skriver uten trenger og te ker hva dem skriver fordi dem kan brukke et email og navnet det ikke eksisterer. Så lett og skriver ting når du ikke blir ansvarlig for dette. Voksne mobbing blir mere og mere. Og hvor lærne barn fra dette. Dem er på Foreldre.

      Lykke til og prøver leser over sånne trolle.

    8. Jeg fatter ikke hva folk driver med siden de skriver slikt til deg.. nei, de dere gjelder trenger ikke å svare. Jeg har ikke energi til å prøve å diskutere med dere, mye fordi det blir fånyttes, fordi jeg forstår bare ikke intensjon eller motivasjon. Jeg er ikke enig med alle jeg heller. Men klarer å lese/høre på dem fordi. Jeg dog liker heller ikke alle i verden, men de aller fleste går det an å forholde seg til. Er det så ille at jeg ikke klarer det, velger jeg avstand. Og med en blogg er jo det meget enkelt, det er jo bare å unlike på face, eller ikke lese bloggen? Nei, jeg er ikke et supert menneske på min høye hest. Har mange feil jeg og.. men jeg fatter ikke at dere orker å kommentere slikt til et annet menneske dere ikke har noe til overs for? Jeg håper og tror at kokkekjævel ikke bryr seg.. så hvorfor skal dere det?

      Ja, han skriver om dere.. men tror ikke at han bryr seg på skikkelig. Håper ikke det. Det er jo for all del morsomt, jeg knegger her jeg ligger og leser. Men jeg blir og litt matt. Er der rart det er krig sier jeg??

    9. Jeg minner om at for at jeg skal publisere kommentarer på bloggen, så må disse inneholde, (grunnet mye problemer med trakasserende, anonyme kommentarer):

      – Fullt navn.

      – Bosted.

      – Og også alder, (i tilfelle det er flere som har samme navn, på det stedet du bor).

      Håper dette er i orden!

    10. Ofte du ikke snakker med fornuft og folkeskikk til folk så den blir for tynn! Og når du vier blogginnlegg med oppfordring til dritt selv😂😂😂Forstå d den som han, orker ikke🙈😂

    11. Digger bloggen din, samt lese alle de innleggene der nett trolla alltid må slenge rundt seg med dritt 😂😂😂
      Jeg har lært en ting opp i gjennom og det er att de som ikke klarer å si noe positivt om andre er forferdelig falske mennesker 😉😉
      Fortsett å skriv det du føler for, du skriver om det andre ikke tørr å skrive om seg selv….
      Gleder meg til neste innlegg 👏🏼👏🏼
      Samtidig må jeg jo si att du må ha en vanvittig sterk psyke som tåler og tar til motmæle mot de som ikke kan finne noe positivt i din blogg ❤️

      1. Helt utrolig hva som kan skrives. Når man ikke trenger å gi seg til kjenne. Det er ikke alle som er helt i balanse og noen har bare behov for litt oppmerksomhet. Kanskje best å ikke gi det.
        Er sikkert koronaen som trigger enkelte.
        Fortsett å skrive lystig du Kokkejævel. Du vet at misunnelse er sterkere enn kjønnsdrifta!👌👌😜

    12. Ærlig talt går det an å vær så teit i høve å skriv sånne komentara , dæm må jo ha et stort problem ! E helt rystet . Hær har Gjerdrum hatt en forferdelig ulykke , dær mennesket har blitt begravd og død , og så bryr folk seg om hva kokkejævel skrivet på sin blogg !!! Haaaasaslooooooo ! No må dokk fan me skjerp dokk ! E dokk gammel , eg bære spør

      1. Og en trener i England ligge og griner for laget hans tapte en fotballkamp 🥺
        Må da være lov å gjøre andre ting også enn bare å ha fokus på Gjerdrum.

    13. Entristfaan, kunne kanskje vært sagt annerledes, men ja, skjønner deg godt. Nytter jo uansett ikke hva man sier eller hvordan man sier d🙄Tar fra popkornet😂. Nå kommer det..mobbing, offer, nettroll, usmakelig, usakelig, har man ikke noe godt å si, hold munn, for her skal d hylles, skaffe seg et liv, misunnelse, heve seg over stakkarslige mennesker, psykiske problemer, har jeg glemt noe🤔😂Trist som faen..🙈

        1. Kanskje være litt mer jordnær mot mennesker? Måten du svarte meg på, på Mail, var helt enkelt og greit, arroganse. Jeg spurte til og med min sønn på 15år, hva han mente om svarene dine!? Han bare ristet på hodet.
          Fra å ha en vanskelig eller tøff oppvekst til den du er idag, så lurer jeg jævli på hvorfor du kan oppføre deg som en idiot mot folk som spør om tips??? Hvilken planet er du på? Har du blitt så høy på pæra at du glemmer hvor du kommer fra? Jeg så faktisk litt opp til deg og kunne relatere meg litt til deg, men etter det fjerne svaret du gav meg, så synes jeg faktisk d er på høy tid noen setter deg på plass og minner deg om at d finnes faktisk folk med følelser. Den mobbingen du blei utsatt for i tidlig alder, trenger du ikke Å påføre andre nå i voksen alder

            1. Nei beklager, den kom litt feil ut. Har en tendens til å gulpe ut ting som ikke har mål og mening.. Jeg spurte deg om tips og råd, og du vet helt sikkert hva jeg mener. Måten du svarte på, var virkelig ikke jordnær som du selv fremstiller deg som!

              1. (Denne kommentaren bør leses på pc/nettbrett) Bra. For øvrig teit å diskutere en dialog som ingen vet noe om. Jeg syns jeg ga det et godt svar på ditt første spørsmål. Hvis du forventer at folk skal sette meg ned og bruke tiden på en som random sender en mail og spør om tips, så mener jeg fortsatt at det minste man kan forvente er at man får vite litt om deg, ikke bare legge ved en link som man liksom skal trykke inn på.

                1. Du ba meg å skrive hvorfor du ville bruke tid på å lese min blogg. Jeg gav deg et ordentlig svar tilbake. Det du svarte med : mye bedre, ønsker deg lykke til videre med livet og bloggen. Kan aldri forestille meg du har brukt tid på å lese engang! Men du har jo engang vært liten du ? ikke så kjent blogger. Hvorfor være en arrogant mot en som kanskje har de samme tøffe oppveksten?? altså jeg skjønner det ikke. Og istedenfor å dra den videre på email, så velger jeg heller her å dra det opp med deg. Man behandler ikke folk på en slik arrogant måte bare fordi du har lykkes!!!

              2. entristfaen: Du har jo blogg selv. Bedre at du legger ut dialogen mellom deg og Kokkejævel der. Så kan den som vil bedømme selv 🙂
                Ellers aner ingen hva du snakker om.

                1. uten at det blir mye skrik at jeg legger ut en privat samtale mellom meg og kokkejævelen, så vil jeg heller at han faktisk settes litt på plass med den arrogante stilen han oppfører seg med.

          1. Oh, the irony!

            Det jeg ikke skjønner er: Du får svar på en mail som ikke var helt som du tenkte. Du blir oppgitt og tilsynelatende lei deg.

            Så finner du ut at dette kan du ikke godta, så du legger ut et innlegg her.
            Du vil at han skal være mer jordnær, mindre arrogant, mindre idiot, mindre høy på pæra, at han er fjern, at han ikke har følelser og at han mobber og ikke minst hvilken planet han er på.

            Så i kraft av denne saklig tilbakemeldingen du gir her, så har du satt han på plass?

            Du som er jordnær mot folk (kan man være jordnær med folk?), ikke arrogant, ikke er du idiot og ikke er du høy på pæra. Du er ikke fjern og du har følelser for folk og ikke mobber du heller og du vet også godt hvilken planet du er på.

            Du har vist her at du er alt annet enn,(i hvertfall for meg) i tillegg så er du nedlatende og du bruker manipulasjon som et verktøy.

            Hvorfor er det ok at du kan oppføre deg slik, men ikke andre?

            Hvordan skal han som sendte mailen vite at du ble lei deg? En ting er i hvert fall sikkert- han gikk ikke inn for å skrive en mail som han trodde du ville bli lei deg av. Derimot så gikk du inn, helt bevisst, for å såre han i dette innlegget her.

            (Jeg har ingen kjennskap til innholdet i denne mailen det er snakk om. Jeg undrer meg over at man kan kritisere andre for en bestemt oppførsel, når det er den samme oppførselen man utviser selv.)

            1. Arrogant betyr : selvgod, overlegenhet

              jordnær betyr : En som evner å se hva som er problemene og ta tak i disse.

              idiot : Idiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtēs), «en person som ikke er interessert i politikk», «en person uten yrkeskunnskaper» eller «en vanlig innbygger», fra ἴδιος (idios), «egen», «privat». Ordets latiniserte form er idiota, «ordinær person», i vulgærlatin utviklet det seg imidlertid til å betegne en «uutdannet eller uvitende person».

              høy på pæra : samme som arrogant

              fjern : kanskje lider av derealisasjon ( google it )

              følelser : Følelser omtales som emosjoner og affekter. Emosjoner er finere sammensatte sinnsreaksjoner som glede, sympati, medfølelse, sorg, avsky og så videre. … Følelser omfatter også reaksjoner på en sanseopplevelse, som kulde, varme og lignende.

              Jeg gadd ikke å skrive noe mer.

              1. Du svarte ikke på spørsmålet mitt…. I steden bruker du masse tid på å skrive på en slik måte at du håper at jeg skal sitte å tenke at jeg er dum, altså- du er nedlatende og arrogant.
                Google det og se om ikke du kanskje kjenner deg litt igjen i den påstanden.
                Du er helt klart god på å google, klippe og lime, jeg ville googlet jordnær på nytt, hvis jeg var deg.
                Du er mot meg, som du opplevde KJ var mot deg. Hvorfor? Når du ble så lei deg… Du lekser opp andre mennesker om følelser, empati og sympati, du bare har bestemt deg for at det samme ikke skal gjelde deg. Dette stiller jeg meg undrende til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg