JanuarNam: Kalkunsalat med bacon og tortillachips.

 

Det slår aldri feil! I frykt for at det skal bli for lite så NEKTER du hvert eneste år å høre på anbefalingene om at det er MER ENN NOK med 500 gr kalkun per voksen person. Likevel kjøpes det dobbelte, og vel så det. Jeg også. Sukk!

 

Les forresten HER hvordan du tilbereder en perfekt helstekt kalkun!

 

Jeg slanker meg, men nekter å sulte! Da blir det mye salat i helgene. Jeg vet ikke hvorfor, men for meg er, og har alltid vært det, salat en helgegreie. Jeg vet ikke hvorfor, men slik er det. Fordelen med salat, tomat, agurk, løk og slikt, er at det inneholder omtrent “ingen” kalorier og man derfor kan spise så mye man klarer av det uten at slankekuren ødelegges. Perfekt!

 

Men, nytter ikke BARE med salatblader hvis nyttårskalkunen skal spises opp! Siden det (nesten) er fredag kjører jeg tacotema, altså med tacokrydder. Heldigvis er dette bare en såkalt inspirasjon, så jeg slipper å skrive oppskriften ned, men dere forstår greia likevel 🙂

 

God januar og gled dere til mandag! Da får vi eendelig vite hvordan UKE 1:13 gikk.

Er du godt i gang forresten?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Du har rett da, salat ER faktisk helgmat.. Ikke nødvendigvis salaten i seg selv, men som tilbehør.. Vi selger dobbelt så mye isberg og crispisalat på fredager som resten av uka til sammen😄

    2. Det ser jo godt ut. Men, sånn er det med julemiddagen også. Har restemiddag dagen etter, og restedessert og det som blir igjen av pølser, medisterkaker, ribbe og pinnekjøtt blir til suppe eller lapskaus. Ikke rart man er mett hele første uka i januar. 😂

    3. Den kalkunsalaten skal prøves,såg helt nydelig ut 😋. Nyttårsaften prøvde eg en ny vri med pinnekjøttet. Har jo lest om å ha litt sirup over kjøttet,før det skjerpes under grillen😊. I vår kokte eg granskuddsirup,tenkte at det måtte være bedre enn den lyse sirupen vi kjøpe i butikk. Det ble veldig godt måtte jo ha noen biter uten granskuddsirup i tilfelle det ikke ble bra. Det funket veldig godt. Granskuddsirupen smaker fantastisk godt på is,og på pannekaker🤗. Til våren skal eg lage mye mere,supert å gi i gaver😊

    4. kalkun er godt ,jeg glemte å se på kilo da jeg røsket til meg en eske ,vel hjemme innsåg jeg att den var en god kilo mer en det jeg tidligere har hatt,altså over 6 kilo ,men det hele gikk med for når barna våre oppdaget att ho mor skulle ha kalkun ja da troppet dei opp og jeg fikk 9 gjester til middag ,det lille vi løvde sendte jeg med ene datter ,for hennes samboer kunne ikke komme + 3 barnebarn for da hadde vi gått over grensen for tillatte på besøk :=)taco den har jeg ikke tenkt på ,lurt da

    5. Tja, godt i gang med å prøve å la vær å drikke brus… Og i gang med å gå tur 😊 Lykke til med ditt 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg