Koselig siste jobblørdag på Hoftepluss (Nå har dere sjansen alle dere som er så sinte på mine supersaftige overskrifter, at dere trykker dere inn nå som overskriften er fin nok, men kjedelig. Noen som sa 35 000 lesere?)

Bråvåknet av et VOLDSOMT spetakkel nøyaktig 05:00 i dag morges og SPRATT opp av sofaen! Herregud, tenkte jeg, nå bryter faen meg trollet seg inn HJEMME hos meg! Hva faen ER dette for slags menneske???

 

Jeg tok tak i den franske kjevla som jeg, etter den oppsøkende episoden på butikken i går, har lagt ved sofaenden slik at jeg umiddelbart kan forsvare meg med vold hvis det skulle gå SÅ langt. (Det er jo det, når grenser så til de grader blir tråkket over, at man VET jo ikke hva et slikt menneske er kapabel til).

 

Heldigvis var det bare alarmen på telefonen som herjet noe grønnjævlig før min siste lørdag på Hoftepluss, så fikk lagt fra meg kjevla og roet ned pulsen. Hadde 40 minutter på meg før jeg måtte kjøre på jobb, men tiden på morgenen går usedvanlig fort! Har dere merket det? Man planlegger å få i seg en god kopp kaffe, men etter at man har tisset, (og vasket gulvet (og et par vegger) etter et voldsomt snabeluhell der det gikk i alle retninger en liten periode), pusset tenner og de tingene der, så er plutselig klokka ti på seks når man kommer opp, og man rekker bare å sluke i seg en neve piller og en halvliter vann, før man tar med seg de to søppelposene som ble lagt i gangen i går kveld og kaster dem i moloken og kjører på jobb.

 

Det vil si, kjører HALVEIS til jobb, for kommer plutselig på at telefonen (ja, jeg sier TELEFON selv om det er en iPhone!) fortsatt står til ladding på kjøkkenbenken. Jeg snur, henter telefonen, og kommer meg (til slutt) på jobb.

 

I morgentimene i dag så jobbet jeg med Kenneth, nysjefen, og Robin, soussjefen. Jeg er glad for at det var disse som var på jobb på min aller siste lørdag. Det ble 5,5 veldig trivelige morgentimer før jeg dro opp til det nye livet på nettbutikken.

 

Kommer nok mange ganger til å savne å ha et ARBEIDSMILJØ, men samtidig trenger jeg å være mye alene nå. Etter så mange år med INTENST mye folk rundt meg, både ansatte og kunder, så er det ensomheten jeg søker nå. Ensomheten gir meg stillheten og roen jeg trenger for å gro skikkelig.

 

Jeg kan naturligvis ikke subbe rundt her alene resten av livet, men akkurat her og nå er det det jeg trenger og jeg er dypt takknemlig for at DERE gir meg muligheten til gå gjøre dette. Uten dere hadde det jo ikke vært noen nettbutikk jeg kunne satse videre på.

 

Husker dere? Flere ganger i uka i november i fjor hadde jeg lange TOG med eksklusive godsaker som dere hadde kjøpt som gave til dere selv eller til noen dere er glade i.

 

Og ALT ble pakket hjemme i stua. Først jobb på Hoftepluss, så nettbutikk hjemme til langt på natt. Hver dag. Vi fikk MASSE hjelp fra familien. Uten dem hadde det ikke gått. En annen ting, Lillebror var bare en måned da det eksploderte.

 

Der og da bestemte jeg meg. Dette er min mulighet,  og jeg må gripe den nå! Jeg må finne et lokale til nettbutikken og jeg må få solgt Hoftepluss.

 

Det første var lett. 22. september, 2 dager før jul, ble nettbutikken flyttet fra stua til dette fantastiske lokalet!

 

Herregud så deilig! Nettsuksess, jul og Lillebror <3

 

Juleferien var som vanlig over etter to dager, og jakten på kjøpere av Hoftepluss, midt i en pandemi, fortsatte. Det så lenge lovende ut med en kjøper, og jeg trodde at jeg endelig, ENDELIG kunne komme meg videre i livet. Slik gikk det imidlertid ikke, og jeg måtte ut på “markedet” igjen for å se om jeg fikk noen på kroken.

 

Alt gikk så fort, og bare et par-tre uker etter at de beit på kroken, var avtalen signert og pengene begynt å sige inn på konto. Jeg kunne nesten ikke tro det var sant. 1. august var det ikke lenger jeg som var eier av Hoftepluss AS (Hoftepluss og FyFader).

 

Tror du det var en stk glad avdanket kokk som gikk hjem den dagen?

 

 

Ja, det var det jeg hadde å by på i dag. Det var, som vanlig, ikke stort, men slik er det her inne på Norges kanskje største, men definitivt  KJEDELIGSTE blogg. Litt godt det også, å få pulsen ned og bare sovne mens man leser. Kanskje det er DERFOR jeg er så populær! Har lest at forbruket av sovetabletter har gått KRAFTIG ned de to siste årene, og hvem var det som startet blogg for to år siden? Tilfeldig, neppe!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Keisam kokk

 

Denne hører sammen med:

Kokken og Konemor: Vi røper 10 av våre favorittstillinger! 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Veldig koselig å lese at du har fått livet inn i en roligere fase, og godt å se ditt fornøyde smil 😀! Livet er en spennende ting ❤

    2. Vel overstått siste dag, tenk så deilig det blir fremover å ha en mindre ting å tenke på 🤞 Men det er nok ikke enkelt å legge 20 år bak seg sånn med en gang. Du er heldig som har nettbutikken i et lokale å drive med, det kommer til å bli knall tror jeg. Ønsker deg en fin lørdagskveld (som nesten er ferdig) 🙂🙂

    3. Beklager virkelig av hele mitt hjerte. Trodde i min naivitet at det er bare en Konge som er fritatt fra Norges lover. Han bor i Oslo. Glemte et sekund at det bor en bloggkonge i Alta som er fritatt å følge Forbrukertilsynets lover. Dette var et svar på et tidligere innlegg. Burde visst at det jeg påpekte om brudd på markedsføringsloven er bare tull som du svarte meg. Enda en gang… unnskyld min uvitenhet 🙂

      1. Tar du fan ALDRI fri! Dette er IKKE et reklameinnlegg, og skal derfor naturligvis IKKE merkes som reklame. Også handelsfolk har lov til å fortelle om sine dager på jobb uten at det skal sitte gærninger på nettet og gnæge om om dårlig merking. Sorry den aktiv aggressive tonen, men blir litt lei av og til.

        1. Beklager misforståelsen . Dette innlegg er innafor loven. Lovbruddet på Forbrukertilsynet’s regler skulle vært kommentert i blogginnlegget « På tide å gi seg». Ser no i dette øyeblikket at du har merket det med reklame for»Kokkejævel.no». Det jeg lurer litt på er hvorfor jeg må mase om Forbrukertilsynets klinkende klare lover og regler.. har bedt Forbrukertilsynet om å sende deg en brosjyre.. Den heter lover og regler om reklamemerking. To sider på glanset papir og store bokstaver😅

      2. Job, jeg ser du kommenterer og kommenterer inne på denne bloggen. Plukker og pirker i ting du mener er feil, ulovlig og ugreit.
        Ut fra antall kommentarer må du tydeligvis enten ha et nært forhold til kokkejævel eller kanskje du generelt er en ivrig bloggleser?
        Dersom det er kokkejævel du er «ute etter å ta» så må jeg bare si at forsøket ditt oppleves litt slitsomt. Ikke slitsomt for meg, jeg kan skrolle forbi, men slitsomt for deg. Du må sitte klar hele døgnet for å være klar med sure kommentarer. Og ikke nok med at du må sjekke bloggen hele døgnet, du må jo bruke enormt mye krefter på å være så sur og hatsk mot et annet menneske konstant. Er det kokkejævel du hater så gir jeg deg et velmenende råd, dropp han. Blokker på sosiale medier og skroll forbi, så kan du kose deg med noe som gir deg glede i livet i steden.

        Er du derimot en ivrig bloggleser og bruker tiden din på å passe på «alle andre» så lurer jeg på om det er andre bloggere der ute du kan anbefale meg å lese som er innenfor dine kriterier?

        Kokkejævel, god helg til deg! Nyt innspurten med arbeidskollegaer og lykke til med den mer rolige tilværelsen etterpå.

      3. Job, du må jo ha litt av en jobb som sitter døgnet rundt og følger med, leter med lykt og lupe etter feil
        så du kan bedrive litt mobbing

      4. Seriøst 😳
        Kan ikke du bare la være å lese denne bloggen???
        Slett nettsted og linken og bli ferdig m det.🤬

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg