Nå er det alvor igjen!

Viruset har igjen begynt å spre seg og nå er det ekstremt viktig at vi alle sammen går i flokk og følger smittevernreglene. Til sammen er jeg og dere over 40 000 mennesker og alle har vi en omgangskrets, stor eller liten, så jeg vil anta et vi når mellom 1 og 2 millioner mennesker hvis vi alle deler denne bloggposten,.

 

Rene hender og 1 meters avstand

Den gode nyheten er at vi alle nå vet hvordan vi kan stoppe Viruset og at det faktisk er veldig enkelt: Vaske og sprite hendene våre hele tiden, samt holde minst 1 meters avstand til andre mennesker. Så enkelt er det faktisk og da slipper vi å ofte noe som helst og kan fortsette å leve livene våre nesten helt som normalt.

 

Jeg har satt opp spritflasker på alle bord og det oppfordrer jeg hvert eneste serveringsted til å gjøre det samme. Kjøpte 20 flasker på Kremmerhuset og det kostet meg bare litt over 3000 kroner. En liten pris å betale for å bidra til å bekjempe Viruset på en måte som vi VET virker.

 

I tillegg til at vi KREVER at folk skal sprite hendene sine, så vaskes alt gripebestikk MINIMUM en gang i timen, men i praksis veldig mye oftere( Skifter når vi fyller på ny mat). Litt ekstra arbeid, men også dette en veldig liten pris å betale i koronakrigen.

 

Det var noen av mine tiltak. Andre bedrifter har sine. Går vi sammen nå og blir enige om å vake hender og hiolde avstand, så dør disse nye smitteutbruddene ut på en drøy uke. Snakk om dette i familien. Vær streng og si til ungdommen at nei, det er IKKE greit at du drar på fest akkurat nå. Neppe populært, men en veldig liten pris å betale for å hindre at Viruset bokstavelig talt tar kvelertak på hele nasjonen.

Del innlegget på fb samtidig som du oppfordrer alle dine venner til å holde avstand og sprite hendene. Da når vår “gjeng” på om lag 40 000 mennesker ut til 2 millioner mennesker. Jeg er SIKKER på at det kommer til å hjelpe.

 

HOLD AVSTAND OG VASK(SPRIT HENDENE HELE TIDEN!

 

 

 

Herregud, så flau jeg er over dette bildet! (Tatt for to uker siden da vi dro på “signingsferd” til Oslo. Prøvde å være artig, men var ikke artig i det hele tatt!)

32 kommentarer
    1. Hvis vi får flere til å tenke som deg vil vi stå han a. Deler og håper alle er flinke til å snakke om hvordan vi skal leve.

    2. Godt innlegg! Har lest gjennom hele kommentarfeltet her og må si mæ litt overraska over at det tilsynelatende e mange folk her som e ute etter å ta dæ på nåkka (som vi sei). Tenke forøvrig at det e riktig ordbruk å si at man må ta viruset på alvor “igjen” (det e jo en grunn til at vi har fått nye eposta om smittevernshensyn fra treningssenter og skole). Syns du e tøff som tåle så mye mainnskjit fra folk. Stå på Kokkejævel!

      1. Takk for det! Stort sett får jeg konstruktive tilbakemeldinger, men det er noen som liksom bare VIL være negativ. Tar meg ikke nær av det lenger, men det fascinerer meg veldig.

    3. Alvor nå? Du skjønner att det har hvert alvor siden mars eller? Du virker bare mindre og mindre smart, du sto jo senest og klemte ukjente folk forrige uke, var du unntatt fra 1-meters regelen da? Må bare spørre!

      1. Har ikke tatt IQ-test siden sesjonen da jeg var 18 år, så har ingenting å slå i bordet med, men min observasjon har vært at folk, meg selv inkludert, har blitt mindre og mindre redde, og dermed sikkert også brutt smittevernreglene så det har gjallet i veggene mange ganger. Da kan jeg ikke forstå annet, så som smittetilfellene igjen øker, at det er positivt at jeg bruker den kanalen jeg har til å oppfordre folk til å, igjen, ta dette alvorlig. Hva klemming angår, så har jeg ikke klemt et eneste menneske. Har brutt 1-meters regelen, men jeg “holdt rundt” folk i lufta.

    4. Ser mange forskjellig varianter med bestikk til å ta med. På Backstube her i byen tar alle sine “tenger” til å plukke med, og setter dem i en kasse når man er ferdig. Eget plukke -bestikk på en måte. Så kjører de hele kassa i en oppvaskmaskin. Setter hele tida ut nyvaskede tenger til hver og en 🙂 Her sprites det som bare det 😀

      1. I en salatbar er jo ikke det mulig i forhold allergier bla..Og så grisete det vil bli, rester av løk med maisen osv..

    5. … og så (atte) har du munnbindet på feil. Den øverste delen skal også dekke nesa. Datter og Kjærest har fulgt «forskriften», men ikke du. 😉 Men regner med at du har fått høre det på hjemmefronten. 👍

      1. Du vil nok ikke være enig med meg uansett hvordan jeg forklarer billedbruken, så jeg nøyer meg med å si at det var en tanke bak akkurat det bildet, samt teksten under.

    6. Sarkasme? Jeg leser innlegget til J.B som et hyggelig innlegg, der han/hun deler linken til Aud-Marits spleis.. siden det jo tross alt er favorittbloggeren til Kokkejævel 🙂😉

    7. Alvor igjen? Det har vel vært det hele tiden? Problemet er vel at “alle” har levd som om vi kunne gjøre det vi ønsket med en gang det ble litt lettelse i restriksjonene.

      1. Ja, det er nettopp det som både er problemet og poenget mitt. Nå bruker jeg den kanalen jeg har til å oppfordre folk til at vi alle sammen tar oss sammen

    8. Fikk boken din i posten i går, og leste den ut i formiddag. Måtte no både le og gråte litt. Har en tendens til å leve meg litt inn i det jeg leser. Veldig flott bok. Må studere oppskriftene og se hva jeg har i frysa. Vet at jeg har kjøtt av rein, og kunne tenkt meg å prøvd den første retten din. Tenkte å overraske gubben med god lørdagsmat + litt rødvin til. Det blir perfekt.

      Flott at du påminner om å holde avstand og at folk bør bruke Antibac, smitten er på tur opp. Vi må ikke bli sløve og tro at viruset er borte.

      1. Ja, det går helt fint. Sist jeg sjekka var det bare 7-8 hundre kroner igjen og det kommer hun garantert til å få inn. Det hadde for øvrig vært mye hyggeligere hvis du hadde delt linken uten sarkasme.

        1. Sarkasme ?? Du har jo tydelig og klart skrevet på bloggen din at du leser daglig og at hun er favorittbloggeren din🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg