Prosjekt bryllupsdress, uke 2:13. Skuffelse!

Vel, hva skal man si? Forrige ukes flygende start har definitivt buklandet. Jeg, som alltid like optimistisk, så jo for meg at jeg skulle nå målet mitt på bare noe uker. Vel, planen er realitetsorientert…

Uke 2

 

Uke 1

 

Uke 0

Vekta i dag kom egentlig ikke som en overraskelse, for jeg har veid meg flere ganger denne uken, og alle gangene har det vært vektoppgang. Litt kjedelig og demotiverende naturligvis, men ikke i en slik grad at jeg på noen som helst måte er inne på tanken til å gi opp. Ikke en eneste gang denne uken har jeg verken spist, eller hatt lyst på, “noe søtt”, men middagsporsjonene mine har nok vært, selv om jeg ikke spiser verken potet, ris eller pasta, for store, og dette er noe av det jeg skal jobbe med denne uken. Fortsatt spise så mye grønnsaker jeg vil, men jeg  jo ikke spise en hel pakke kjøttdeig på 400 gram.

 

Forrige uke har jeg i løpet av en dag spist 8-12 havreknekkebrød med roastbiff, hvitost, agurkmix, tomat og agurk, samt middag og epler. Det skal jeg fortsette med denne uken, men justere middagsporsjonene litt nedover. Kunne nok kjent på sultfølelsen litt oftere. Skal man redusere vekten så  man forsake noe. Matematikken er i grunn veldig enkel.

 

UKENS MÅL:

  • Justere fra 12 til 8 knekkebrød om dagen. De fire siste spiser jeg på kvelden når jeg egentlig ikke er sulten. Som regel til og med mett etter middag.
  • Spasere til og fra jobb, ca 1 time om dagen

 

Vekt, uke 0: 129,3 kg

Vekt, uke 1: 123,8 kg

Vekt, uke 2: 124,1 kg

VektNEDGANG, uke 1: 5,5 kg (11 pk smør)

VektOPPGANG, uke 2: 300 gram

 

TOTAL VEKTNEDGANG: 5,2 KG

 

 

Nok meg!

Hvordan har det gått med deg denne uken?

(PS! Kom ikke her og fortell meg at ikke jeg tar til meg kritikk. Forrige uke fikk jeg kritikk for mine sure sokker, (vises det gjennom bilder?), så derfor tenkte jeg å overraske med et par småfrekke banansokker)

 

 

 

35 kommentarer
    1. Havreknekkebrød er IKKE lurt. Jeg har spist havreknekkebrød et halvt år – uten å gå nevneverdig ned. Det er ikke godt engang! 😢Bedre med skikkelig grovt brød, metter bedre – med mye magert pålegg på🤗

    2. Starter mitt “nye” liv først i dag, måtte jo nesten få spist opp alt julegodteriet først😂
      Så til “frokost” i dag blir det eggerøre med masse fløte og smør, hjemmerøkt villaks, salat og grønnsaker. Da er jeg nok mett til langt utpå dagen, tenker jeg. Jeg ender alltid opp med “ufrivillig” faste når jeg spiser lavkarbo, for da har jeg rett og slett ikke behov for mat mer enn et par ganger i løpet av dagen😅
      Ha en fin dag😊

    3. Jeg har gått ned 1.3 kg denne første uken. Om det er mye eller ikke vet jeg ikke men jeg er i alle fall i gang😊🤪

    4. Du gikk ned mye förste uken da du kuttet ned på karbohydrater, som igjen binder vann. Det du mistet var altså stort sett vannvekt.
      Vil ellers råde til å kutte ned på frukt, som inneholder masse karbo.
      hvis diu liker frö, så kjöp et knekkebröd som heter Blå Brisk, og lass på så mye du vil av ost, skinke, egg etc. Du kan gjerne spise 8-10 av disse pr. dag med pålegg. Så og si uten karbohydrater.
      Et annet tips: vei deg en gang pr. uke. Fredag er en fin veiedag. Har du stått stille eller gått opp, er det enklere å begrense seg i helgen. Har du gått ned er det også enklere å stå over div. lördagskos, da du blir inspirert og glad over nedgange 🙂
      Mosjon er flott for helsa, men betyr minimalt for vektnedgang. Da skal man trene MYE og HARDT!
      “Trening er gram, mat er kilo”. Spis riktig, og kiloene renner av 🙂
      Lykke til!

      1. Det må vel kun passe for et lavkarbokosthold? Blå brisk inneholder mye kcl/100 gram, mye fett, mer sukker og mindre fiber enn feks sportsknekkebrød. Hvis du da laster på med ost får du et meget kaloririkt måltid. Det var det regnskapet da men kcl inn og ut som en ikke kommer utenom. Fett er fett om det kommer fra sunne kilder eller ikke.

    5. Syns du har vært flink! Men det er lurt å redusere på knekkebrødene. Ta bort et til hvert måltid og tygg litt saktere. Og vent ei uke før du reduserer igjen. Æ slit også med å aldri klare å bli så lett som æ ønske. Det siste trikset æ lærte,
      som æ ikke har fulgt i jula, e at æ kanskje e tørst og ikke sulten når magen roper og gneger om påfyll! Og det rare e at det hjelper. Og så ser æ at en gåtur hver dag gjør at pila peker nedover. Og så e jo mantraet for vektnedgang klar: 80% har med det du spiser – bare 20% med trim. Lykke til – du har et fint mål og jobbe mot💖 Og en ting til: Fortsett å sove mye, det hjelper også!!

    6. Sjekk ut Spis deg fri. Det har hjulpet meg 30kg så langt, og jeg går for noen kilo til før jeg er fornøyd. Det hjelper både med vekt, tunge tanker, energi med mer. Tror du kunne ha gitt mye til konseptet med din kunnskap også.

    7. Du e flink😊👏🏼 Ei anbefaling…la kjærest sette bort vekta på ett sted du ikke vet😊, du lager ei stressvekt med å veie deg flere ganger i uka. Vekta går opp og ned hele uka, alt etter hva du har spist og veske du har i kroppen😉Kjærest gir deg vekta en hang i uken😃👍🏼Lykke til videre😃

    8. Kun ei lita flaske brus på lørdag! Lover godt på den fronten, drakk kun en boks brus uka før. Og godis kun i helger. Men vekta står på omtrent det samme som for to uker siden.
      Skylder på overgangsalderen… 😅

    9. -1.5. Skuffet. Ikke spist snop. Ikke drukket øl. Vært i aktivitet. Ting tar tid. Alt for lang tid. Men alternativet er jo verre. Dessuten må vi huske at muskler veier mer enn fett. Så med økt aktivitet så øker vi muskelmasse. Og dermed får vi kanskje et feilaktig bilde av vekta. Derfor viktig å også ta mål av midje, overarm og lår. Stå på. Du har jo tross alt gått ned over 5 kg!!!

    10. Har ikke turt å veie meg enda.😝I følge min bedre halvdel er det lurt å bruke Happy socks (som han elsker), for de blir aldri sure🤣.

    11. Vel, +/- 300 g , ingen grunn til panikk, en variasjon som kan skje ila en dag, og du har jo da ikke gått opp iallfall. Sett av 1 dag på ett morgen klokkeslett til veiing. Det store vekttap i uke 1 var både for uke 1 og 2. Ingen grunn til panikk.
      Prøv å røre (Norvegia) gulost i varm kaffe, blir som tyggegummi, slik blir det i magen også, sinker tarmsystemet. Pass deg for store mengder av det. Bytt ut med smøreost av ulike smaker.
      Osv, finns like mange tips som du har tilhengere.

    12. Anbefaler frøknekkebrød (ketokostholdet) god smak og enkle å lage☺️
      Lykke til videre med vektnedgangen 👏👏👏

    13. Opp 300 g? Ikke så mye å bekymre seg over, tenker jeg. Blir litt som når valpene mine har lagt lite på seg en dag, mye et par dager senere (jepp, jeg veier de første ukene, bla for å være sikker på at de får i seg nok mat), da sier jeg bare – lille venn, har du ikke vært på do i dag😉- så er vekta på plass neste gang.

      Masse lykke til med med å nå målet ditt💪🏼

    14. Jeg bruker appen lifesum og logger det jeg spiser. Det var eye opening i starten er gått ned 11,6 før jul holdt vekta ca over jul og er nå på vei ned igjen. Sakte men sikkert med noen platå faser. Gikk opp i starten før jeg fant ut av at det ikke nyttet å spise bare sunn mat, men at regnestykket faktisk handler om at man må ha i seg mindre enn man bruker. Finner du the magic bacon som gjør at man kan spise mengder og fortsatt gå ned si fra!

    15. Foresten veier en gang i uka samme tid, ikke spist, vært på do, ikke en tråd på. Og målebånd er gøy da ser man at det funker. Magen går først det er super inspirerende😁

    16. Spiser ca 6 rugsprø pr dag samt en normal/liten middagsporsjon og en frukt når jeg vil ha det. Vekten går sakte men sikkert nedover selv med null aktivitet pga sykdom. Spiser alt av fett, karbohydrater osv til middag. Men drikker nesten utelukkende vann & grønn te 🙂 Det handler om å ikke gi seg, hold ut! Lykke til fra småfeit trønderdame ☺️

    17. Hei Asbjørn 🙂 Kjøp eplesideredikk på helsekost, bland ei skje i et glass vann og drikk hver morgen før kaffe og frokost 😉Hjelper på både søtsuget og at du kan spise mindre. Du kan også kjøpe forbrenningste , et par kopper om dagen en periode. Hilsen ei som også skal ned litt i vekt ved å spise mindre og mosjonere mer.

    18. Ikke så verst nedgang det der. Men husk, tygg maten, ikke sluk den. Tygger du ordentlig vil metthetsfølelse komme fortere enn hvis du sluker den.
      Stå på.

        1. Ja, altså væske 😊 Du sier litt om hva du spiser i løpet av dagen, men ikke hva du drikker. Mange sliter med å gå ned i vekt til tross for at det de spiser skulle tilsi at de gjorde det – men så glemmer de at de drikker store mengder kcal hver dag 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg