Resultat etter 3 uker på “slankesprøyta” Wegovy

Jeg er fortsatt veldig, veldig tung, (wokespråk for bælfeit), men nå begynner jeg virkelig å kjenne at jeg har gått ned noen kilo. Det er ikke lenger nødvendig å planlegge dagen i forveien hvis jeg bare skal bøye meg ned på gulvet for å plukke opp noe. Det har til og med blitt mulig å få på seg sokkene uten å miste verken liv eller selvrespekt. Jeg sier ikke at operasjonen er problemfri blitt, men definitivt enklere!

 

Fortsatt har jeg ikke kjent noe særlig til de sagnomsuste bivirkningene, men det gikk opp for meg for noen dager siden at jeg har OVER HALVERT bruken av smertestillende! Jeg har rett og slett ikke særlig vondt i foten lenger. Etter nesten fire år med smerter som har vært så voldsomme og konstante at de har spist opp nesten all min våkne tid, så er de plutselig bare blitt borte. Hvis dette er en bivirkning, så bring it on and on and on!

 

Som dere ser har jeg en nokså sunn nedgang. 6,5 kg på tre uker er en moderat nedgang for en så stor mann. Jeg har på ingen måte sluttet verken å spise eller drikke mine øl, men all annen “input” er bom stopp. Mitt største problem har jo i alle år vært et voldsomt kaloriinntak på kveldene, men nå er både søt- og saltsuget nesten helt borte. Etter en (altfor) stor middag kl. 20, så tar jeg meg et par epler/pærer etc. og det er det. Føler ikke savn etter noe annet.

Jeg må også nevne at jeg overhodet ikke tenker på dette som slanking. Tidligere når man har gått ned i vekt, så har man jo fader meg ikke tenkt på annet enn matmengder, kilo og blablabla, men nå er det ikke fokus i det hele tatt. Jeg er jo selvsagt bevisst hva jeg holder på med, men jeg _tenker_ ikke på det, hvis du forstår hva jeg mener.

 

Neste uke økes dosen. Planlegger også å redusere litt på middagsmengden, for nå er den litt i største laget. Kjenner at jeg er litt for mett når jeg er ferdig. Litt innsats må jo jeg også legge i dette, kan jo ikke _bare_ lene meg på den sprøyta, hehe.

 

Dag 0

Uke 1

Uke 2

 

 

Facebook                   Instagram                    Kokkejævel.no

23 kommentarer
    1. Tips til middag om du ønsker: Bruk frokosttallerkener til middag og. Da ble d mindre porsjoner på oss i hvertfall🙈 Og fokus på at halve tallerken skal være grønt i tillegg begynner vi på nu. Fin vane å ha d håper æ😊 Alt som hjelper i ettertid av sprøyter er fokuset hos oss, men steg for steg, så d ikke blir sånn slankesprint mentalt, men gode vaner lagt inn i hverdagen😊 Lykke til, fine du🌸 Æ syns du e flink❣️

    2. Er på 3 uke å ned 2 kg men spiser opp alt jeg tar på tallerken så blir alt for mett
      Må nok lage mindre mat men gir ikke opp enda
      Kjekt følg med på andre som startasamtiderlug

    3. det høres lovende. Matretten din, han Ole Mattis Hætta lurer på om du har vært kokk i Biedjovaggi gruver i Kau2 ?

      1. Wegovy er verdt alle pengene. Jeg (dame på din alder) startet i slutten av mai, med 14 kilo mer enn du startet med, og nå er jeg 9 kilo under der du er nå.
        Så, 30 kilo ned. Har igjen ca 50 kilo jeg skal kvitte meg med.

        Det du skriver, at du ikke tenker på slanking og mat, er akkurat det denne medisinen gjør. Den tar vekk matmaset som vi feite går rundt med i hodet hele tiden. Blir man invitert i feks bursdag, så er første tanke “nam, kaker og god mat”. Istedetfor “så hyggelig, lurer på hva jeg skal kjøpe, og så fint å se igjen folk”.

        Semaglutid er hormonet vi mangler/har for lite av, og selvfølgelig er det ingen skam i å tilføre kroppen det den mangler.

        Har forresten ikke hatt noen bivirkninger. Bare masse deilig tid og hygge med mann og barn, istedetfor å sitte i sofaen.

    4. stå på dette klarer du. å en sunn nedgang. det mange ikke tenker på når de får slike midler (sprøyter, slankeoperasjon etc) er at hodet skal klare å holde følge. gjør det ikke det kan man ødelegge effekten. slankeopererte kan i verste tilfelle ødelegge mage/tarm systemet helt. supert at har fått halvert mengden smertestillende. det er en super bieffekt. som sagt stå på….

    5. veldig bra 🙂 bruker selv wegovoy og på snart 7 mnd har æ gått ned i vekt en del ,ca 20 kilo . helsegevinsten er alfa omega her ihvertfall. lykke til videre ❤️

    6. Viktig å gjøre en innsats for å forandre vanene. Litt mindre mengder, gjerne rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Bruk litt ekstra tid på å spise maten. Når du øker kan du bli kvalm om du spiser for store porsjoner.
      Ellers så TRENGER du ikke øke om du har effekt på lavere dise (sparer penger) 😅

        1. Så bra! Spennende å høre hvordan det går framover😀. Jeg ble inspirert av ditt forrige innlegg og fikk resept av fastlegen på Wegovy, sprøyte to settes i mårra👍. Fortsatt ingen bivirkninger, bortsett fra mindre matlyst, og det er vel ingen bivirkning i denne sammenhengen 😀. Skal i kjelleren og finne fram badevekta etterpå, tror den skal være der et sted😅.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg