Siste dag i Tromsø

Reklame | Nei, men inneholder en link til nettbutikken, så jo, kanskje egentlig.

Av en eller annen merkelig grunn så våknet jeg, uthvilt og (relativt) fin, klokka halv seks. Litt vondt i ryggen, (har slutta å skrive om det, men det blir bare verre og verre.), men absolutt klar for en ny dag. Lå og hørte litt etter om jeg kunne høre byen, men Tromsø klokka halv seks en lørdags morgen er nesten like stille som hjemme i Tollevika. Ikke en eneste lyd.

 

Sto opp, slukte i meg en neve tabletter, og gikk rett i dusjen. Der ble jeg stående en stund, for vanntrykket freste ikke akkurat torven av hodet, så måtte jobbe litt for å få skylt ut einebærsåpa. Den gjør underverker for min hypersensitive hodebunn, men den tar litt lengre tid å skylle ut enn kunstige såper, og da er det greit med litt trøkk i dusjen.

 

Det er ikke vannkoker på rommet, så måtte ned i resepsjonen for å hente meg kaffe. Heldigvis gikk det fort. Enkelte av disse moderne kaffemaskinene tar det jo hel arbeidsdag for å få ut de edle dråpene. Først skal bønnene kvernes, så presses i passe trykk, før vannet skal siles forsiktig gjennom den nykvernete kaffen før den ferske og ferdige kaffen sakte, sakte lander ned i koppen. Sa var det bare det at du skulle ha to kopper og resten av dagen går med før den er ferdig…

 

På denne kaffemaskinen trykte jeg bare på en knapp og det kom kaffe ut. Enkelt og greit. God var den også. Hvorfor er det snobbene som bestemmer hvordan en kaffemaskin skal være? De drikker neppe kaffe fra en slik maskin uansett, de venter til kaffebaren er åpen. Eller de har med seg sin egen lille kaffemaskin i kofferten som de står og raller med tidlig en lørdags morgen.

 

Tilfelle ville at det er Bondens marked i Storgata Tromsø i dag, så dit skal jeg definitivt før jeg skal signere på Norli Jekta klokka fjorten. Kanskje finner jeg noe gull jeg kan selge i nettbutikken også. Det lages så utrolig mye godt rundt forbi, men jeg kan jo ikke ha alt i nettbutikken. Bare det aller beste av de aller beste.

 

Nei, skal ikke oppholde dere mer nå. Håper dere har det så bra som dere kan ha det akkurat nå. Livet er som en tørketrommel. Vi lander mykt, varmt og deilig og ligger stille en liten stund, før trommelen igjen skyter fart og vi flakser av sted, slår hodet og lemmer i disse rillene som er på innsiden. Så lander vi mykt, varmt og deilig, før det snart er på an igjen.

 

Folkens, riktig god helg!

 

Kokkejævel

 

Les mer om både opp– og nedturer på denne signeringsferden min under kategorieknaggen “Signeringsferd” på bloggen.

 

I morgen kjører jeg til Finnsnes!

 

 

 

REISERUTA:

 

Torsdag 23/9

Storslett

Sentrum bok & papir, kl. 15:00-16:00

*

Fredag 24/9

Tromsø

Ark Nerstranda kl. 14:00-15:00

*

Lørdag 25/9

Tromsø

Norli Jekta kl. 14:00-15:00

*

Søndag 26/9

Åpen for innspill

*

Mandag 27/9

Finnsnes

Ark Finnsnes kl. 16:00

*

Tirsdag 28/9

Narvik

Narvik vgs. kokkfag, kl. 09:00

Ark Amfi kl. 12:00 (Stikker bare innom og signerer bøkene de har.)

 

Harstad

Ark Amfi Kanebogen kl. 15:00

*

29/9

Sortland

Norli Sortland kl. 16:00

*

30/9

Fauske

Ark Amfi Fauske kl. Stikker bare innom og signerer det de har

*

Bodø

Ark Glasshuset kl. 14:00

 

Norli Glasshuset, (stikker innom etterpå og signerer bøkene de har. Mine altså.)

 

Ark City Nord kl. 16:00

 

Vi har satt grensen ved Bodø. Jeg skal jo tilbake igjen også. Kjører jeg i ett uten pause fra Bodø til Alta, så tar det 17 timer og 55 minutter. Noe sier meg at jeg legger inn en overnatting også på returen…

14 kommentarer
    1. Merkelig at du ikke svarer på innlegget mitt under ditt innlegg Signeringsferden er i gang. Om du ikke vil det jeg foreslo der, så kan du iallfall svare er du snill.

      1. Jeg svarer og svarer, men av og til mister jeg oversikten over hvilke innlegg du har kommentert under. Kan du ikke bare gjenta her, så får jeg i alle fall varsel? 🙂

        1. Jeg foreslo bare at du utvider din signeringsferd litt, og at du da flyr fra Bodø til Brønnøysund. I Brønnøysund ordner jeg overnatting hos min bror, dvs at jeg sponser flybillett Bodø-Brønnøysund og overnatting i Brønnøysund. Fra Brønnøysund kan du kjøre til Sandnessjøen, Mosjøen og Mo i Rana. Dette burde gå unna på 1-2 dager. Fra Mo i Rana tar du fly til Tromsø feks. Og så hjem. Bare et forslag, og forstår det utmerket godt om du takker nei

          1. Svarte under det andre innlegget også, men jeg takker for generøst tilbud. Jeg kjører jo egen bil, så å fly til Tromsø etterpå går jo ikke. Kommer jeg meg til Mo i Rana er jeg plutselig nesten i Trondheim, en by jeg i alle fall har lyst til å reise til, men vi måtte sette en grense et sted, og den grensen ble i Bodø. Dessverre.

            1. Joda, jeg skjønner, men jeg måtte prøve iallfall 😁 Håper du kommer denne veien en annen gang, og da står tilbudet fortsatt ved lag. Men bare for å ha det sagt, Brønnøysund er nærmeste by til fylkesgrensa til Trøndelag. Mo i Rana er ca 4 timer nordover med bil/buss. Ønsker deg lykke til videre på signeringsferden din, og salget av boka. Jeg har kjøpt den selv, og jeg må si jeg er imponert 😊

    2. Masse lykke til på signingsferden!

      Du er dyktig, husk det!

      Har sendt deg en mail håper du tid og mulighet å se på den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg