Svarer på utroskapsryktene og bildedryss fra slankeoperasjonen

Min siste søndag som sjef er snart over, men først venter et par timer i sofahjørnet sammen med Konemor. HVIS hun kommer opp igjen fra soverommet da, for hun har akkurat lagt Lillebror og vi er begge så sykt trøtte for tiden. Kanskje ikke så rart egentlig, for vi lever ufattelig kjedelige liv. Hun strikker og jeg eter.

 

Det hender seg selvsagt også at vi eter sammen. Som i dag, etter bassengturen. Konemor var sulten på en vanvittig god burger, og siden vi spiste så god burger for et år siden på Vanvittig grill, (Les om det HER), så kjørte jeg naturligvis dit og hentet to burgere ved navn “Vanvittig god burger”.

 

Vel, skal ikke si så mye annet enn at jeg håper virkelig dere finner tilbake oppskriften på både burgeren og brødet dere serverte da dere åpnet, for den har dere åpenbart mistet. Vi ble nok EKSTRA skuffet siden dere tidligere har vært så bra, og nettopp derfor håper jeg at dette bare var et uhell. Dere skal ha for å lage både burger og brød selv, men meningen med hjemmelaget mat blir på en måte borte hvis industrimaten vinner på smak. Skjerpings!

 

Hæ, Kokkejævel kritisk til andre enn seg selv? Jupp! Nå som jeg snart ikke eier et serveringsted selv, og derfor ikke lenger sitter i glasshus, så tenkte jeg at jeg skulle begynne åanmelde spisesteder jeg besøkte eller bestilte mat fra. Ikke alltid kanskje, men av og til. I morgen skal vi på den nye pizzarestauranten Alattio. Det gleder jeg meg til! Fantastisk navn i alle fall. Alattio er det finske ordet for Alta, men høres italiensk ut så de

 

t synger! For meg personlig betyr det også litt at restauranten ligger i samme lokale som Alfa Omega, spisestedet jeg var kjøkkensjef på fra 2002 til 2009. Etter at Alfa gikk konkurs i 2015 har bygget huset ikke mindre enn tre eller fire ulike restauranter, som alle har måtte lukke dørene. Det sies at det hviler en forbannelse over lokaler som over langt tid har huset et etablissement som har opparbeidet seg en særskilt status i befolkingen, og at det skal 2-3 nyetableringer til for å “riste” av seg gode gamle minner og sammenligninger. Man må dessuten også levere et produkt som holder mål over tid selvsagt. Jeg håper i alle fall “disse nye” lykkes. Det skal i alle fall ikke stå på beliggenheten, midt i hjertet av Alta sentrum. Midt på torget.

 

Ellers har dagen ruslet og gått her hjemme. Har ikke vært ute, bare vært inne og “rullet”, (som mamma brukte å si hvis vi gutta bare var inne en dag og gjorde ingenting).

 

I firetiden fikk vi besøk, Svigermord og den nye elskeren hennes. Han virket trivelig, og jeg fikk en unnskyldning til å ta opp en pose smultringer fra fryseren. Bare jeg som spiste. Svigermord slanket seg for å prøve å holde seg så sexy som mulig med en så høy alder, (54 år tror jeg), Elskeren hadde visst noe diabetes og Konemor får ikke lov til å spise sukker og fett av sin mann. Begge trenger jo ikke være feite!

 

Jeg har registrert en del kritikk i det siste over at bloggen min er så kjedelig. Det er liksom bare det samme opp att og opp att. Denne kritikken deler jeg fullt ut. Den observante leser vil til og med kanskje registrere at jeg til og med skriver akkurat det samme, bare omformulert, nå som jeg gjorde i aller første avsnitt. DA er du kjedelig da!

 

 

Folkens, ha en trøtt og kjedelig søndagskveld, dere også!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Trøtt type

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Hahaha😂 takk for trivelig lag med og uten smultringer. Vi sees seinere til lunch, kanskje jeg spiser noe da😁

    2. Det va jo du sjøl som skreiv det… Eg lur bære på når du ska skriv meir om det, sånn som du sa 😃

      1. Altså..😂 Hadde det «kanskje vært det aller siste blogginnlegget» i går,så kunne han jo ikke skrevet et nytt blogginnlegg i dag! 😂 Mange som gikk fem på der,både du,og også flere av gulperene på kvg,ler meg skakk 😂

    3. Det va jo du sjøl som skreiv det… Eg lur bære på når du ska skriv meir om det, sånn som du sa 😃

    4. Kanskje det aller siste blogginnlegget som du proklamert i går kveld, som vi sku få hør meir om i dag… Vel. Du har skrevet 2 innlegg idag og har fremdeles ikke skreve nån forklaring. Vent i spenning.. Eller va det bære for å få extra klikk i dag.

    5. Deilig burger! Nydelige smultringer! Herlig historie!
      Ha en fortreffelig kveld, dere kjedelige mennesker!!
      (velkommen i klubben! 😂)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg