Trollet takket nei til Konfliktrådet

Som dere husker fra “Hei, det er fra politiet i Alta“, men kanskje mest i, “På tide å gi seg mens leken er god“, så ble jeg plutselig oppsøkt i butikken min av et nettroll som til og fra har terrorisert og trakassert meg i mange herrens år. Vi snakker hundrevis av kommentarer som i sum definitivt kan betegnes som trakassering. 

 

Politiet tok heldigvis saken veldig alvorlig, sa det var kommet nytt lovverk fra første januar, som hadde gitt dem bedre verktøy i slike saker. I denne eksplisitte saken, der den digitale trakasseringen samlet sett, og med alle bevis jeg sitter med, lett kunne blitt en straffesak, kombinert med dette plutselige oppmøtet med den litt kryptiske trusselen, som alene neppe ville ført til fellende dom, kunne jeg med loven i ryggen gått til en anmeldelse 

 

Jeg ønsker egentlig ingen bak lås og slå, (ikke ville vedkommende havnet der heller. En fellende dom vill nok gitt meg en oppreisning på anslagsvis 50-100 000 kroner. Altså ingenting å ødelegge, nok et, år på.

 

Lang historie kort: Politiet tok kontakt med Konfliktrådet i Finnmark. De ringte meg og jeg stilte meg meget positiv til et møte. I tillegg til å få en slutt på dette, for det har blitt en belastning, så var jeg i tillegg veldig nysgjerrig på hva som ligger til grunn for en slik VOLDSOM negativ besettelse på en mann man kan sikkert kan si mye rart om, men ikke HELE TIDEN…

 

Å møte i Konfliktrådet er frivillig. Trollet takket nei. Ville ikke møte. 

 

Hvis dette er det siste jeg hører fra trollet er det helt greit, også for meg. Opplever jeg ubehag igjen, for det ER virkelig ubehagelig når de plutselig dukker opp i ditt VIRKELIGE liv, så slår jeg 112. De er de også forberedt på.

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Helt vanlig Alta-borger med familie

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
      1. Ja, det er det. Verste er at jeg, digre mannen, faktisk har blitt skvetten. Står jeg eksempelvis og holder på med noe, og det plutselig kommer noen inn i butikken, så rykker jeg til i forsvarsmodus. Ikke redd altså, men du forstår hva jeg mener?

        1. Jepp.. I det en er seg bevisst på en mulig trussel og man er beredt til å gå i forsvarsmodus, så er det den konstruktive redselen som i sin tid berget hulemannen, for å si det sånn. – Og dette er en situasjon som bør tas på alvor. Ikke at en skal gå rundt å la dette styre hverdagen, men samtidig så er det unektelig atypisk av et troll å oppsøke ofrene sine på denne måten. Like så er det påtagelig at han, ut i fra det du sier, ikke later til å skjemmes over å ha blitt avslørt, liksom han åpenbart ikke er i stand til å tenke konsekvenser i og med han ikke tar muligheten hos konfliktrådet. Spm. da, er jo hvorvidt vedkommende lever i en virkelighet som bryter fullstendig med vår, og at han dermed kan være ustabil (i betydningen at han brått ser deg som en drapstrussel e.l)
          Her bør jo politiet finne ut av fyrens bakgrunn/historikk! Forstyrret virkelighetsbilde? Voldshistorikk? Har han hatt tilsvarende oppheng på personer tidligere? Trakasserer han flere enn deg nå? OSV. Jeg mener.. Her bør du jo få vite hva som er relevant m.h.t hva du er ‘up against’..
          – For dersom dette er en som brått kan finne på å ty til vold, så hjelper det ikke stort å være stor dersom fyren i verste fall er kapabel til å dukke opp bevæpnet! Dette er selvsagt satt på spissen i et worst possible scenario, men du skjønner jo hvor jeg vil hen.. Sånn kan du bare ikke ha det!

    1. Fyrer ikke du opp under når du publiserer det offentlig?
      Greit at du ikke kan akseptere hets eller trakassering, men jeg mener iallefall at det hjelper ikke på å fyre ekstra på ved å legge det ut her.

      1. Jo, kanskje. Dette er er en knivsegg som det er vanskelig vanskelig å balansere på. Likevel har jeg valgt en linje der jeg sier klart i fra hvis noe er skikkelig ugreit. Dette er den andre saken der politiet har vært involvert. I begge sakene stoppet det hos politiet. For meg handler det også litt om selvrespekt. Stå opp for seg selv. Det har aldri vært uten risiko.

        1. Syns det e helt innafor at du skriver om det, det er ditt liv det gjelder. Tenker at hvis man lar seg begrense av slike ting så har trollet vunnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg