WOW!

Reklame | Kokkejævel.no

Uten å ha skrevet et eneste innlegg, så smalt ChristineEmilie rett inn på en finfin fjerdeplass i dag! Det er intet mindre enn imponerende! For å sette det litt i perspektiv, så debuterte jeg selv på plassen under, (Les mitt aller første innlegg HER), men i motsetning til ChristineEmilie, så hadde jeg jo faktisk skrevet noe først!

 

Dette viser i alle fall at det er mange der ute som ønsker å lese det hun har å komme med. Det gjør meg stolt og glad, for hun har så enormt mange positive sider og talenter som jeg er er helt sikker på at utrolig mange kommer til å få nytte og glede av. Tror den 1. plassen min ligger tynt an for å si det slik… 😉

 

Forresten, ser nå hun har skrevet bittelitt om seg selv HER, samt lagt ut et bilde. Jeg vet ikke, men vil anta at hennes aller første bloggpost kommer i løpet av dagen. Følg bare med fra tid til annen 🙂

 

Jeg ønsker meg en båt! Kan ikke dere kjøpe masse, masse kokebøker til høsten slik at jeg får råd tik å kjøpe meg en båt? I alle fall en liten jolle. Nei da, tuller selvfølgelig bare litt, (Kjøp min første bok HER, HER, HER, HER, HER, HER, HER eller DER), men se hva jeg våknet opp til i dag!

 

Og for så vidt la meg til i går kveld. En seilbåt hadde angret opp i Tollevika. Tenk å eie sin egen seilbåt. Nevnte jeg at du kunne bestilleboka mi HER? 😉

 

Tja, hva skal man si? 10 kg opp på tre måneder. Ikke kom med gode råd om hva jeg har gjort galt, det vet jeg så alt for godt selv. Noe, kanskje halvparten. av vektoppgangen har jeg ikke kunnet rå over, men det er ingen som legger på seg et enste gram uten at det er en hånd som trøkker alt for store mengder med kalorier ned i gapet, og den hånden er det jeg, og jeg alene, som rår over.

 

Det er slik det er, og det er tungt. Tungt å ta på seg sokker, knyte sko, gå opp en trapp. Trøsten er at det kreves en anselig mengde kalorier bare for å opprettholde en slik vekt, så det er egentlig ganske lett å bli kvitt i alle fall 10 kg.

 

Jeg begynte i går! Min første tur i år opp Komsalaia. Les om turen HER. Foten, ryggen, været, jobben, bryllupet, Lillebror, Christine, depresjon, kondisjon, bloggen, Kvinneguiden, dørstokken og fandens oldemor har jo gjort at jeg ikke har kommet meg opp tidligere i år, men forbannelsen ble brutt i går!

 

Planen er nemlig at jeg skal opp til toppen hver dag i hundre dager! Den lange løypa hvis jeg har mye energi eller fra Komsa skole, (kortere løype) hvis jeg er lat, men opp skal jeg, åkke som!

 

Jeg lovet dere en (gratis) oppskrift på en helt fantastisk god bacalao, og det løftet har jeg tenkt til å holde. Dere trenger imidlertid dette nesten magisk gode krydderet, så det kan du egentlig bare bestille HER først som sist. Selv om jeg selvfølgelig også har et eget tacokrydder, så brukte jeg dette bacalaokrydderet i tacoen i går, og Herre Gud så godt det var!

 

Nå er klokka ni. Skal gå ned å pludre litt med Christine og Lillebror (De ligger fortsatt i sengen), før vi alle står opp og spiser frokost. Tror jeg skal lage Grove havrevafler som faktisk SMAKER som ferske rundstykker! (Lagde kald røre i går og satte i kjøleskapet i natt og har hatt den på kjøkkenbenken nå siden jeg sto opp 🙂 )

 

 

Ønsker dere alle, både de tjukke og feite og de tynne og teite, en helt fantastisk dag!

 

Les også:

Snart dukker det opp en ny toppblogger på stjernehimmelen!

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er rett og vakkert. med en ærlig og sannferdig blogger, som ikke et sekund har tanker om at det er ikke bloggen som skal betale husleia.. heller ikke en båt, hytte på fjellet… gjentar… elsker ærlige bloggere 😉

    2. Hvorfor trene? Den siste tidens forskning sier at trening er distraherende de 2-3 første månedene og at det er mentalt nok å passe på matinntak.

      https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/slank-uten-a-trene-6962540

      Vært der, så har litt erfaring. Om jeg skulle ha holdt holdet samlet i en travel hverdag så måtte jeg prioritere trening bort og sette full fokus inn på ernæring. Jeg begynte å trene når rutiner ble etablert 😊 40kg på 7 mnd / trening 5 – 6 dager pr uke på sats etter vekttap

      1. Jeg vet at matinntak er det viktigste, men kom med den forskeren som sier det er galt å gå opp på Komsatoppen i finværet, så skal jeg putte han mellom rumpeballene mine og klemme til 😉

    3. Gleder med til Christine Emilies blogg!
      Men bare slapp av. Skal ikke slutte å følge deg da 😅
      Lykke til med dine 100 Komsaturer.

      Jeg pleier ennå mine såre, stive muskler etter mitt stunt fredag.
      Nedturen besto av 1330 trappetrinn 😅
      (Valgte en annen vei til toppen. Kjempebratt og lang)

      I morgen blir det krydderbestilling.

      Ha en flott dag -og tur – til Komsatoppen! 🌞🏃🧗

    4. Hehe, du e nu arti 😀 Kor kan man kjøpe boka sa du? 😀 Æ flire 😀 Ønske dåkker en super dag i finværet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg