Derfor reagerte jeg så sterkt som jeg gjorde

Jeg er på mange måter en svært privilegert mann. Selv om det både humper og går, så må man vel etter hvert kunne kalle meg rimelig suksessfull i det jeg holder på med. Dette kunne jeg naturligvis valgt å fokusere, og bygd opp en vellykket fasade av meg selv. En tryllekunstner med ord, vellykket forretningsmann og en omsorgsfull pappa. En flott fyr i sin beste alder.

 

Jeg valgte det annerledes. Valgte heller å vise dere hvordan det det ser ut på baksiden av den flotte fasaden. Jeg har tatt dere med til det uisolerte rommet innerst nede i kjelleren. Der hvor lyspæra er kunst og ingen husker å skifte den før man igjen skal inn i det kalde, mørke rommet, men da er det jo for sent.

 

Vi har langt fra bare vært nede i kjelleren! Vi har vært innom de fleste av rommene, og også ganske ofte har jeg tatt dere med hvert helt opp på takterrassen og spist jordbær og drukket ekte champagne. Noen ganger til og med litt for mye, men hei, livet skal nytes!

 

Jeg har prøvd å vise dere et helt vanlig menneske. Riktignok med et par ekstremt velutviklede talenter, som matlaging og skrivekunst, men bortsett fra det er jeg som de fleste andre. Full av både feil og mangler, men faktisk også følelser, selv om jeg er mann.

 

Av en annen grunn har jeg fått det for meg å snakke om de store og vanskelige sidene av livet. Ikke bare i etterkant, når man skal selge en bok, vinne et valg eller en musikk-konkurranse,  men akkurat når de skjer, i nåtid. Invitere folk inn og tråkke i mannskjiten sammen med meg. Følge meg gjennom tårer og tenners gnissel. Se om jeg, nok en gang og til tross for alt, klarer å reise meg.

 

Jeg bruker meg selv og mine opplevelser for å formidle det jeg ønsker. Det får meg nok til å virke selvopptatt, men det er jeg jo, Er ikke du? Jeg har, etter beste evne, forsøkt å forskåne familien min mot den offentligheten som jeg jo beviselig oppsøker. Jeg tror jeg har klart sånn høvelig, og jeg er fullt ut innforstått med at at jeg kanskje ikke er en drømmepappa i en viss periode i livet, men jeg har virkelig gjort så godt jeg har kunnet for at ikke de skulle få negativ oppmerksomhet kastet over seg.

 

Hver eneste dag, året rundt, sitter det titusenvis av mennesker rundt om kring i landet og leser det jeg skriver. Med så mange lesere, og med så mange innlegg om de “store spørsmål i livet”, så kan jeg naturligvis ikke forvente at alle er enig i det jeg formidler og måten jeg gjør det på. På mange måter liker jeg faktisk kritikk, for det skaper debatt og meningsutveksling. I løpet av et år mottar jeg i overkant av 100 000 kommentarer, og jeg prøver å svare på alle, eller i alle fall alle som omhandler omtrent det samme, slik at jeg ved å svare på EN også svarer mange andre. Jeg svarer “med samme mynt” som den som kommenterer, så det er vel ikke alle som har vært like fornøyd med svarerne mine, men som er saklige og høflige tror jeg har en fin opplevelse når de “snakker” med meg.

 

Jeg har virkelig ikke noe i mot kritikk, men det er klart det ofte kan gå inn på meg. Jeg er jo svært personlig i formen, og kritikken kan da også føles personlig. Selv om jeg er gudommelig vakker, og ble sendt ned til jorden for å spre kulinarisk nytelse og glede, så er jeg jo også bare et menneske. Noe tar jeg til meg. Er jo i stadig utvikling som menneske, men det aller meste må jeg bare la passere. Hvis ikke mister jeg meg selv fullstendig. Det er klin umulig, og heller ikke ønskelig fra min side, å gjøre alle til lags. Da må jeg viske både meg selv, det jeg står for og selvrespekten bort.

 

Da guttene mine var små sa jeg alltid til dem at de skulle slå tilbake og ikke la andre tråkke på dem. Jeg har selv erfart å ha en gjeng rundt meg, og selv om jeg visste jeg kom til bli rundbanket, så gjør det liksom ikke så mye for selvrespekten så lenge du i alle fall klarte å slå én av dem i magen før du selv gikk i bakken.

 

I går fikk jeg rettet et kraftig slag i magen på en person som har stått rundt meg slått, sparket, spyttet og ropt skjellsord etter meg i over et år. Overalt hvor jeg har vært har denne personen dukket opp. Det virker nesten om om den har fulgt etter meg. Stått og ventet på meg i mørket. Baksnakket og prøvd å få flere til å bli med på sparkingen, for det finnes alltid noen som liker å sparke, trampe og slå andre mennesker.

 

Hva jeg ønsket å oppnå? Rett og slett bare vise at det er grenser for hvor mye og hvor lenge jeg, og i dette tilfellet også min familie, kan jeg la et enkelt menneske stå og slå hundrevis av ganger etter meg uten at jeg slår tilbake. Det handler rett og slett om selvrespekt. Jeg er ikke mer avanser enn som så.

 

“Når man stikke hodet sitt fram, så må man regne med å få det kappet av” sies det. Det er nok korrekt, og folk har slått etter halsen min i hele mitt liv, men det betyr slett ikke at jeg godtar det! Jeg slår aldri først, som regel aldri, men av og til, som i går, må jeg slå tilbake for å kunne se meg selv i speilet etterpå.

 

Derfor ringte jeg Alta kommune

 

Derfor sendte jeg meldingen til trollet

 

Og derfor delte jeg noen av de hundrevis av kommentarene denne personen har sendt i min retning.

 

 

Jeg har like mye rett til å gå med hevet hode på gata som alle andre! Uten at det blir kappet av.

 

(Jeg skal ut en tur nå, men jeg kommer til å svare på alle kommentarene under dette innlegget. Ber om at du leser teksten først. Det kan ofte lønne seg.)

(16 minus og bar overkropp for å få et kult bilde. Tøffere enn toget!)
(Eller litt tilbakestående…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

72 kommentarer
    1. Hei. Vi er mange som har det tungt i livet, av en eller annen grunn. Jeg har skjøl slitt masse, å ser ikke helt noe ende på ting. Men elsker bloggen din. Klem fra Skien

    2. Så bra at anonym får støtte av « rose « merkelig like poeng og skrivestil har de også . Skulle trudd d va samme person , men det er vel litt for flaut til at noen gjør håper jeg 🤪

    3. Du vurderer altså Eline som på grensen til å være et troll pga mengden kommentarer hun skriver, og ikke innhold?
      Det var en veldig merkelig slutning av en som lever av folks engasjement 🙂
      Flere av dine mest ihuga tilhengere har vel flere kommentarer på samvittigheten? Bare ikke kritiske, som Elines.

      1. Hvis “Eline” er en og samme person, så snakker vi trolig om, 30-40 negative, unnskyld kritiske, kommentarer. Hvis du hadde lest litt lengre ned i teksten, så hadde du sett også hva jeg begrunnet det med.

    4. Jeg skulle virkelig ønske Kjærest kunne vært the voice of reason du hadde trengt før du postet innlegg på bloggen din. Kanskje kunne du stoppet opp og tenkt over hva du holder på med, om det er riktig og om det gagner deg selv og din familie, eller om det i verste fall skader dem. At du skyver dem ubevisst vekk fra deg med det du bretter ut i bloggform.
      Selv om du har 30-40 jublende og støttende damer rundt i Norge som alltid støtter deg og backer deg på alt det du sier og gjør, er det faktisk ikke sikkert det er den allmenne oppfatningen av deg verken i Alta eller Norge forøvrig. Det er lett å bli forblindet av hurrarop.

      Pass deg nå så ikke du blir den som driver denne kvinnen du omtaler som Trollet til å dingle fra et tre.
      Eller den som gjør hverdagen til din sønn mere belastende fordi hele Norge vet.

      Jeg vet du ikke hører på meg. At jeg snakker før døve ører. At du regnet meg også som et Troll. En du velger å ignorere. Det er greit.
      Skulle bare ønske det var noen du hørte på som kunne snakke deg til fornuft og få deg ned på bakken igjen. Før det er for sent.

      1. Jeg ser ikke på deg som et troll, men du er i grenseland. Ikke for det du enkeltstående skriver, en summen av alle kommentarene dine. Jeg har prøvd å imøtegå deg flere ganger, men du tåler det ikke. Du bare kommer med stadig flere beskyldninger og karakteristikker om meg. Hva er det som gjør at du føler deg så voldsomt moralsk overlegen meg? Hvorfor er ditt verdenssyn mer riktig enn mitt. Hva som er den allmenne oppfattingen av meg vet verken jeg eller du, men tror ikke det er 30-40 damer som står for 12 millioner kommenterer, likes og delinger i løpet av et år. Likevel kan du være HELT sikker på at jeg ikke er blendet av noe som helst. Det er vel ingen som har fått skapet satt så på plass hver eneste dag enn meg. Det er vel heller ingen norsk blogger som bruker så mye tid på å svare sine kritikere enn meg, og selv om du ikke liker svarene jeg gir de verste av dere, så blir det “trollete” å hevde at jeg “ignorerer”, “bretter ut”, “blendes” osv

        1. Til tross for at du, slik du hevder, har fått skapet satt på plass hver eneste dag, så er det bemerkelsesverdig lite du tar til deg eller endrer på. Du forsvarer deg, og det ville sikkert de fleste gjort når de kjenner seg angrepet. Ser den.
          Når du har valgt å bli en såpass offentlig person og dele så mye personlig, så må du regne med tilbakemeldinger av både positiv og negativ karakter.
          Jeg føler meg ikke moralsk overlegen deg, men jeg opplever dessverre at du har latt deg rive med, eller blende om du vil, av populariteten til bloggen din, og dermed har blitt stadig mere ukritisk til hva du poster. Jeg kan ikke si det er slik, men det er min mening og oppfattelse.
          Når du poster ordrett hva Wenche (ja, det var du som avslørte navnet i screenshot) svarer på din henvendelse til Alta kommune, så tenker jeg at andre du kontakter ang ulike saker vil tenke seg nøye om før de tør svare noe som helst, da alt legges ut på bloggen.
          Og nå vet jeg ikke hva din voksne sønn tenker og føler, men det du skrev om han gjorde meg vondt. På hans vegne. Trenger hele Norge å vite alt? Samme med innleggene rundt datter flytter. Det var smertefullt å lese. Trengte 50 000 randome mennesker lese dette?
          Og dette mennesket i Alta som du opplever har trakassert deg og din familie i lengre tid. Kanskje har hun det. Kanskje finnes det flere sider av saken. Ikke vet jeg. Jeg kjenner ikke til bakgrunnen for dette. Men igjen slår min voice of reason inn. Var det riktig å legge ut om dette? Var det riktig å kontakte arbeidsgiver på den måten du gjorde? Legge ut all kommunikasjon med denne Wenche. Offentlig kritisere Alta kommune. Du som allerede er beskyldt for å sette Alta i et dårlig lys. Ja, det ga mange klikk, mye engasjement, mye støtte til deg, mange negative beskrivelser av dette syke, syke mennesket. Men var det riktig likevel?

          1. Selv om det ikke virker som du leser hva jeg skriver, så skal jeg likevel prøve å svare deg på en saklig og skikkelig måte: 1. “Bemerkeslsesvis lite jeg tar til meg” skriver du. I fjor fikk jeg over 250 000 kommentarer, alle med hver sine meninger som de hevet var riktige og gode. jeg tar til meg det som sammenfatter med mine egne verdier, men det sier seg selv at jeg ikke kan ta til meg så mange tusen ulike meninger. Hvis det da ikke var DINE tilbakemeldinger du mnete jeg var dårlig å ta til meg? 2. “Jeg har blitt stadig mer ukritisk til det jeg har postet”. Jeg har fra dag EN, fått kritikk for hva jeg har postet, enten det gjelder å be om hjelp når man ligger nede( forstår fortsatt ikke hvorfor dette skapte så voldsomt mye hat), fortelle om hvordan det er å miste eller skrive dikt om helikopterulykken. Uansett hva jeg skriver om så blir jeg beskylt for å gjøre dette for “klikk”. Noe som jo i og for seg er sant, for jeg vil jo at folk leser meg, men “klikk” høres mye mer kynisk ut. 3. Jeg har ikke avslørt noe navn i en screenshot, men hva Finnmarks største kommune sin HR-sjef heter verken er eller bør være noen hemmelighet. 4. Jeg så at det ikke klarte å formulere meg riktig ang. en av mine fire sønner, da jeg så spekulasjonene, så valgte derfor å slette det jeg hadde skrevet. Jeg er veldig stolt over min sønn og veldig, veldig glad i ham. 5. Hvis det finnes flere sider i denne saken, så står hun jo fritt til å kommentere og legge fram sin sak. Som sagt har hun skrevet flere hundre “kritiske” og spydige kommentarer, og har også kommentert i ettertid under flere nicks, så det står ikke på ytringsfriheten. Jeg er en hederlig fyr og har valgt, til tross for det jeg vil omtale som terror, siden omfanget er så enormt, å anonymisere henne. 6. Ja, jeg har blitt beskylt, flere ganger, av forskjellige nicks, om at jeg setter Alta i et dårlig lys, at det er ingen som liker meg her osv, osv. osv. Det er samme person, henne, som står bak alle disse beskyldningene. 7. Ja, jeg mener det var riktig. Av og til så må man stå opp for seg selv og sin familie. Dette er ikke et ressurssvakt, forrvirret menneske, hvis det er det du tror. Det er et godt voksent menneske med både jobb som ikke er forenlig med slik oppførsel, samt tillitsverv .

    5. Hvis vedkommende e så misunnelig på deg,at eneste mulighet til å få litt av samme “glansen” ,e å hakke på,eller kritisere deg,da sir det mer om den personen,enn deg!
      Så løft hode,vær stolt av ka du har fått til,både personlig,privat og i jobb.
      Det finnes nån som nære seg sjøl,med hoste opp surmaga kvalm om andre…
      Om det kan gjøre dem lykkelig,så får dem holde på,bare ikke bry dokker om det…
      God helg til alle sønna,datter,eks,Lillebror også Kjærest og deg🥰

    6. Når en først skal kritisere eller komme med noe negativt bør en klare å hoste opp noe positivt også, og ikke minst være høflig i tonen. Det er vanlig folkeskikk. I tillegg kan det være OK å bruke seg selv.
      For eksempel:
      Hei Kokken 🙂
      Du skriver veldig bra tekster, og er virkelig god med ord – noe jeg selv ikke mestrer så bra. Jeg vet/kan dessverre ikke alltid forskjell på ord, typ hvist og hvis……….. Og rettskriving er ikke min sterkeste side. Bla bla bla…… Jeg synes du tar opp mange gode temaer, men ble litt skuffet over bla bla bla, da jeg leste……… Du burde kanskje i stedet bla bla bla…….. Vil råde deg på det sterkeste til bla bla bla…..
      Da har man i det minste prøvd begge deler.

      Dersom en mener noen har skrevt og utlevert for mye om hva det måtte gjelde, og at det til og med kan skade noen:
      Da følger en ikke opp og skriver enda mer negativt, og utbroderer temaet i utgangspunktet i det vide og brede – i post etter post. Da er en faktisk helt ute og kjører= det samsvarer ikke med det en har tenkt i utgangspunktet. En er da altså ikke noe BEDRE selv! En slik person er heller TUSEN ganger værre – og kan ende med å ødelegge mye/være “farlig” å ha rundt seg. Også for seg selv. En evner ikke å se seg selv…. Det er synd på slike mennesker – nettopp fordi de ikke forstår hva de holder på med. Må håpe noen kan hjelpe!

      Når en banner i kommentarene sine; ja, da lurer jeg på hvordan personen snakker til folk rundt seg – og hjemme med sine barn. Om en har barn da. Just saying……

      “Er rysta over hvor mye dritt din blodfans har lirt av seg………..”
      Angrep etter angrep.
      Trist.

      Tekster en skriver gjenspeiler gjerne personlighet.
      Jeg håper det ikke er barn inn i bildet.
      Jeg håper noen kan hjelpe.
      Er ikke alle som har det bra.
      Kanskje det er et rop om hjelp? Bevisst eller ubevisst?

      Kjære Kokkejævel 🙂
      Jeg tror du har et hjerte av gull.
      Jeg tror du gjør så godt du kan.
      Jeg tror du ønsker bare godt for dine og alle rundt deg.
      Du er sårbar, og du viser sårbarhet.
      Det er noe vakkert over sårbarhet. Vise det. Stå for det.
      Spille på alle strenger. Tørre å være seg selv. Være menneske helt ut.
      Du kjemper. Du er sterk.
      De beste ønsker til deg og dine <3

    7. Hvor er egentlig truslene her hos Anonym? Har hun noen gang truet deg eller din familie. Har gått igjennom en del meld. fra henne, og kan ikke finne noen. Det hun gjør er å si sin mening om inneholdende i det du skriver og legger ut. Og det må du jo akseptere at du får som blogger. At du velger å fortelle alt du gjør om dine barns og eget liv er jo bare du som må ta ansvaret for. Og forteller om tyveri på din arbeidsplass der folk kan kjenne seg igjen osv. Er helt enig i denne damens meninger når det gjelder hva utleveringene av dine barn og andre kan gjøre med disse menneskene og deres liv. Du forteller om alvorlige psykiske lidelser din sønn sliter med til 50000 mennesker rundt om. Du forteller om familievernkontoret, men ikke hva du gjør der.. ( hvorfor si A, når du ikke ska si B? Helt unødvendig…)
      Ja, du vet nu selv alt du har lagt ut om ila. tiden din på nett og i bok. Du burde lese dine svar til di fleste som kommer med litt kritikk til deg, for det vil jeg si er på småungers vis… di fleste gangene. Du er rett og slett frekk til tider…
      Skjønner ikke hva disse meldingene hadde hos arbeidsgiver å gjøre?? Begriper det bare ikke… og hvis du ikke har flere meldinger lagret selv med trusler fra henne, skjønner jeg ikke hva politiet skal gjøre for deg heller…

      1. Hei, Rose!
        Lang og fin kommentar, men det var en liten ting jeg spesielt la merke til. Du er den eneste innpå her som i likhet med Anonym, som du forsvarer, skriver «nu» og ikke «nå». Det er litt spesielt, synes du ikke? Det er nesten så jeg begynner å tro at du og Anonym er en og samme person.

        1. Tone, æ skriv og nu når æ skriv på Alta dialekt. Vil ikke bli mistenkt for å være samme person som ho her av den grunn.

    8. Er veldig skuffa, må si det er trist å lese hva du har skrevet. Så mye løgn, hvor er samvittigheten din?.100 vis av meldinger i flere år. Hvor har du dem i fra? Har nedsnakka og prata stygt om familien din, spesielt sønn, hvor står det? trakasert deg, drevet med mobbing. Hvor står det, ?kan du legge frem bevis på det? Hvorfor la du ikke det ut, der det står? Å snakke om sønnen din har du klart selv, med å fortelle en hel avhandling i et av dine siste blogg innlegg. Men det har du redigert og fjernet nu. Det som er skrevet, er kommentert kun ut fra det du SELV HAR SKREVET I BLOGGEN. Snakke om omsorg, ja mange av dine følgere har ønsket at du skulle skåne din datter og dine sønner. Men du har valgt å ikke høre på leserne. Du har forsatt, enda din kjære datter sa nei. Du har klart selv å skrive om familielivet. Du har ikke skånet din datter, men fortalt om konflikter, om familiekontoret osv. Har du tenkt på hvordan hun har det opp i det hele? Er du ikke redd for at ho blir et mobbeoffer pga deg? mitt ❤ gråter at du vil ofre barna for å få følgere og klikk, det er omsorg.
      Er rysta over hvor mye dritt din blodfans har lirt av seg på de siste bloggene. Her snakkes det om mobbing og nedsnakking på høyt gir. Psykisk, kommunelege, miste jobbe (sparken), fylkesmann, anmelding, rapportere til arbeisgiver +++, har alle gått av skaftet?. Er det ikke godt voksne folk her, Er du og fansen din så mye bedre? Skuffende å lese, noe å tenke på. Hvist du skal blogge så må du kunne tåle at leserne ikke har samme oppfattning som deg på alt.

    9. Æ lure jo på i forbindelse med din nye nettbutikk.. Det finnes eksklusive råvara der,som e vældig fristanes å kunne prøve. Men kokkekunnskapene mine… e heller dårlige når det gjeld å prøve nye ting. Følg det med klinkeklare oppskrifte på det man evt bestille? 😊

    10. Hei,
      Flott at du står opp for dæ sjøl og slår tilbake. Sku bare mangle!
      Bloggen din e så bra som den e fordi du e den du e, og viser den ekte mannen.
      Og æ har kommenter flere ganga, en gang va vi uenig, og tonen va respektfull. Det e naturlig å være uenig, og like naturlig å oppføre seg skikkelig. Og når nån ikke klare å oppføre seg, så må de jo ta følgende.
      Ka e det de sier: “Den som er med på leken, den får tåle steken”. Så når et voksent menneske følger dæ rundt, og plage og trakassere, da får de te hælveta bare finne seg i at du tar igjen til slutt.

      Stå på! Du har min fulle respekt.

    11. Det innlegget du skrev i går var HELT på sin plass! Noen ganger må man ta tyren ved hornene. Driver også privat bedrift, i en helt annen bransje riktig nok og «når man står til halsen i dritt gjelder det å ikke henge med hodet! Ta et oppgjør med det, konfronter, varsle, om så er; anmeld for injurier!! Ingen skal godta ALT! Heier på deg 👏👏👏

    12. Stå på! Elsker å lese det du skriver, og har fulgt med fra starten. Har lest noen av dine kommentar på Facebook, og det er en person jeg har reagert på. Lurer på om dette er samme person. Så siden du sier du skal svare på kommentarene, så velger jeg å spørre. Du velger jo selv om du svarer på spørsmålet, eller noe annet, og det er jo kun for å dekke min nysgjerrighet. Begynner etternavnet på K?

    13. Du e læsbar så det hoill. Synes godt om det du skriv. Viktige temaer du tar opp,selv om det kanskje føles skummelt å gjøre akkurat det. Du e makalaus i beste betydning,og vil fortsette å følge bloggen din med stor fornøyelse . Alt godt til dokker alle❤️

    14. stå på.Du er et menneske og mennesker tåler ikke alt. Ønsker deg og dine alt godt,God klem fra mommo

    15. Du har alt på ditt tørre. Du har flere ganger gitt denne personen flere muligheter til å gi seg, og da må det drastiske tiltak til. Eller forresten, det er faktisk ikke drastisk – det er nødvendig! Heier på deg💪

    16. Hei. Hvor mye skal man tåle liksom.. Det er vel det det dreier seg om. Nok er nok. Og hvis vedkommende som trakassere deg i tillegg kommer med falske beskyldninger og usannheter, i over ett år.. Ja ikke vet jeg om jeg hadde klart det så lenge som deg. Du er utrolig tøff synes jeg, det står respekt av det å stå imot.
      Jeg håper det hjelper at du har kontaktet arbeidsgiver, og anmelder det til politiet. Du har jo alt av beviser.
      Stå på 😁

    17. Du sto opp førr dæ sjøl, det e det respekt i. Man kan ikkje finne sæ i ka som helst.
      Egentlig skulle den gode gamle gapstokken enda vært i drift. Kunne man plassert disse nett trollene, en etter en, til offentlig beskuelse. Bak tastaturan e de tøff, trur ikkje de hadde vorre like tøff da.

    18. Ditt liv og dine opplevelser av dette livet er som å lese om mitt eget. Jeg tror at hvis jeg hadde begynt å blogge om mine opplevelser fra 14 års alder og frem til i dag så ville en og annen i mitt lokalmiljø begynt å skrive anonyme kommentarer hvis jeg hadde greid å dra mange lesere. For man skal nemlig hverken skryte av seg selv eller fortelle om personlige tragedier. Er min erfaring. Heier på deg og din familie! Stå på 👋👋

    19. Det er ikke greit at noen går inn for å trakassere ens familie og liv, mobbing er ikke lov,så bare stå på du og annmeld, hva annet kan en gjøre for å få slutt på faenskspen, heier på dæ og dine.

    20. Offf a meg. Jeg blir rett og slett flau over denne kommuneansatte personen🙈 Lurer meg på hva hun vil oppnå med å skrive slike kommentarer. Jeg har aldri forstått meg på slike folk. Men jeg er oppdratt til å behandle alle pent, om det er dyr eller mennesker. Og det samme har jeg lært mine barn.
      Jeg er også av den typen som heller tier hvis det er ting jeg ikke er enig om, eller tar det pent opp med vedkommende. Dette er den eneste bloggen jeg følger, nettopp fordi du skriver sååå godt og menneskelig. Har vært innom noen andre bloggere, men finner ingen interessante, og da gidder jeg heller ikke lese og kommentere negativt. Håååper virkelig denne kommuneansatte slutter med dette våset, og ser ned på gulvet når hun møter på jobb om dagen😞 Men ikke sikkert hun har de evnene til å bli skamfull🧐

    21. Jeg er en av dem som har lest dine innlegg / blogg fra den spede begynnelse . Og har aldri sett at du henger ut noen eller skriver noe stygt om andre . Så gå med hevet hode og vit det er tusenvis som støtter deg , mens det er fåtall/ mindretall som slenger dritt om deg og ditt . Og misunnelse er det aller verste blant dem ….. Stå på 👍👍🥰

    22. Hei på deg🤗
      Eg støtte deg så innmari!! Du e faktisk tøff, fordi du gjør det rette.
      No som stormen har dratt seg til så håpe eg alle nett trollan fyk avgårde! Det va stygt sagt, men godt meint😁 NEI TIL MOBBING⛔️
      Kos deg med dine fine🥰

    23. Tror det kan være veldig lurt å legge denne saken død på Norges største offentlige blogg. Dette tror jeg er til det beste for din nærmeste. Fyrer du opp mer no, risikerer du at det tar fyr på helt andre plattformer, med rykter og annen fandenskap, som går utover uskyldig tredjepart. Plattformer du ikke kan moderere/kontrollere .

      Har ingen problem med å skjønne at det må være skikkelig irriterende, og til tider fortvilt å bli teppebombet med utrivelige meldinger. At du har latt det passert i halvannet år er meg en gåte. Du kan blokkere både her og på Facebook.

      La freden senke seg, anmeld til Politiet. Om saken er alvorlig nok, blir du og anmeldte innkalt til konfliktrådet, Der blir dere plassert et lydtett rom med en lukket dør. En veldig grei løsning for alle parter.

      1. Hvis du følger meg på FB, så ser du at jeg solgte inn denne bloggposten med ordene “Siste kapittel”
        Hva blokkering angår, så har jeg en svært høy terskel. Det har jo du også nytt godt av. Jeg er ikke interessert i et ekkokammer, men jeg ønsker heller ikke trakassert over lang tid.

        1. Veldig bra . At det er siste kapittel. I full offentlighet. Betyr kanskje at du lytter og tar til deg konstruktive kritikker, og bra er det for alle 🙂

          1. Det gjør jeg, men du er ikke en av dem jeg lytter til. Du er helt på grensen til den vi snakket om i dag. Vet ikke om du har oversikt over hva du egentlig har liret ut av deg om og til meg opp gjennom, men det har jeg, og blir egentlig mest trist på dine vegne.

            1. Det jeg har kritisert deg for er den grenseløse, uheldige utlevering deg selv og dine nærmeste. familien. Noe som spesielt uheldig for barn i skolealder, er ikke bra i det hele tatt. Nå har jeg ikke fått med meg alt hva denne kvinnen har plaget deg med. Men… det jeg har fått med meg er at hun har hintet om alvorlige problemer/utfordringer en av dine voksne sønner sliter med… Og at du ga opp å kjempe mot Familievernkontoret i en opprivende skilsmissesak….

              Jeg har så klart ikke vært i nærheten å skrive om noe jeg ikke vet noe om. Om jeg hadde visst, er heldigvis mine etiske normer høy, og ikke skrevet noe om det,

              I dag vet jeg mye om disse to triste hendelser, ikke fra denne kvinnen, men du SELV har publisert det høyt og tydelig til 50 000 mennesker.

              Det mener jeg ikke er greit i det hele tatt, det er langt over grensen.
              Igjen, tenker aller mest på bloggerbarna.

    24. Helt og fullt forståelig at du sier i fra!
      Det som er vanskelig å forstå, ihvertfall for meg, er hvorfor noen følger en blogg til en person de åpenbart ikke liker. Personlig tenker jeg at livet er for kort til å å bruke tid på sånt….

    25. Dette e så absolutt ikke greit,du gjør helt rett i anmeldelsen👌. Bare så ufattelig at ikke arbeidsgiver var villig til å gjøre med saken🙄. Det gir jo et dårlig signal,mobbing skal aldrig aksepteres uansett🤔. Blir litt spennende å høre om du fortsatt blir plaget av vedkommende. Kansje personen har blitt litt redd no,at det kan få følger. Ha en fin forhåpentlig mobbefri kveld😍

      1. Jeg er nokså sikker på at Alta kommune som arbeidsgiver kommer til å snakke med denne personen, og det syns jeg skulle kommunisert til meg for å vise at de ikke aksepterer trakassering, verken på jobb eller i fritiden.

    26. Spørsmålet nå er jo om «mobberen» gir seg, eller ikke. Kan hende fortsetter vedkommende. Og da har du ikke oppnådd det som var intensjonen – nemlig å få hen til å gi seg.

      Jeg vil anta det dette har blitt en snakkis på jobben til hen, og at noen holder med, og at noen forsømmer hen.

      1. Det vet jeg ikke, men for meg var det viktig å si skikkelig i fra. Jeg hadde blitt veldig, veldig, veldig flau hvis noen ringte til min arbeidsgiver og fortalte at jeg hadde terrorisert et annet menneske i over et år med hundrevis av negative kommentarer.

    27. Jeg syns det er fint at du tar igjen med sånn oppførsel. Hva er meninga med å knekke deg?? At du er åpen om godt og vondt i livet ditt gir i hvert fall ingen rett til å sjikanere deg. Og heller ikke for eventuelle feil du må ha gjort i livet ditt. Men det styggeste er, syns jeg, når noen anklager deg for å ha vært en dårlig forelder. Det er slag under beltestedet. Barna våre er jo det såreste punktet vi har, og det er tydeligvis noen veldig klar over. God helg!

      1. Ja, det svir når det er snakk om foreldrerollen, og helt umulig å forsvare seg mot siden et slikt forsvar ville omhandlet familiemedlemmer som ikke ønsker omtale på bloggen,

    28. Du er knalltøff og sårbar på samme tid.. det koster det.. kjenner til det. Ønsker deg og dine alt godt. Ikke gi deg. Fortsett å være den du er… grusomt vanskelig å være noen annen foresten.. takk for at eg får lese bloggen din😊😊kommer til å fortsette også😊sender en klem , er klemmedag i dag å..😊❤

    29. Godt skrevet og man skal ikke la seg bli slått! Håper, men dessverre så tror jeg ikke at dette Trollet er istand til å se seg i speilet, men som sagt Håper det hjelper!! Så du og dine får slippe denne hetsen!

      1. Synes du har vært veldig tålmodig med troillet. Det e lov å sei at nok e nok…. Og d e jo d du har gjort nu. Står respekt av d. 👍 Æ Heia på dæ og dine.

        Og troillet…. Vel -om h*n ikkje tåle å få svar på tiltale….ja, da burde h*n kanskje bare sjøl holde stilt 😉 Smake litt av sin egen medisin nu.

        Flire litt og her æ skal sende inn svaret…. Med rød tekst kommer det jo opp : Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett….
        Ser ikkje troillan den teksten mon tro?

    30. Ett “slag” kan være befriende av og til, og deretter kan du fortsette å vandre på dine mange stier i livet <3

    31. Min kloke avdøde gamle bestemor lærte oss ganske tidlig at det var lov å si at en ikke likte noen. For en kan ikke like alle her på jorden…Men at vi også måtte lære oss å tolerere hverandre! For alle har lik rett til å eksistere her på jorden!
      Dette er ord jeg virkelig har tatt inn,og jeg har prenta de inn i mine barn..Men…

      Det jeg ikke kan skjønne er at hvorfor kan vi ikke godta at ikke ett eneste menneske er lik.?Godta at vi er unike..?

      Er vel nærmest Murphy’s lov at når en stikker frem hodet så blir det bitt av…Eller er det jungelens lov😉

      Uansett ikke gi opp..Vi trenger en som deg❣

    32. Står respekt av å slå tilbake. Synes du har gjort det på en flott måte. For å vise andre at man ikke skal godta eller finne seg i å bli spyttet på, trakassert osv. Men du skriver innledningsvis at du svarer alle (bort i mot), det er nu en sannhet med store modifikasjoner. Har kommentert, oppmuntret og delt litt av hvert siste året, og 1 gang har du svart. Så da kanskje 1 av 20 svarer du. Selv om man har delt både såre ting og morsomheter. Så svaret på spørsmålet ditt om ikke jeg også er selvopptatt: jo, det er jeg. Derfor det føles feil når du sier du svarer alle (nesten), og man kanskje av og til hadde forventet et svar.

      Stå på mot nettroll og hets. Få folk til å se seg selv i speilet. Få folk til å tenke over hvilke rollemodeller de er i det offentlige rom for sine barn. Du gjør en god jobb med det.

      Og nei, du trenger ikke å svare.

      1. Du aner ikke hvor mye dårlig samvittighet jeg har pga. av det rett og slett ikke er nok timer i døgnet hvis jeg skal svare alle, og jeg vet mange blir skuffet over det, men jeg har også en familie og en jobb som krever meg noen timer om dagen. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på responsen, for det gjør jeg 🙂

    33. Selvfølgelig skal du si fra!! At voksne folk kan få seg til å komme ned slikt “oppgulp” er ikke til å tro. Ikke rart at det er mye mobbing blandt barn/ungdom når det finnes slike “gode” forbilder å lære av! Fortsett og skrive som du gjør, du lokker fram smil og latter. Noen ganger sniker jamen en tåre seg fram også. Bloggen din er den eneste jeg følger, og det har jeg tenkt å fortsette med… Lenge..

    34. Stå på!

      Du har sikkert, som alle oss andre, mange grunner til å skamme deg, men det du gjorde i går (ved å legge ut innlegg etter innlegg) er det ikke nødvendig å skamme seg over. Du kan faktisk løfte hodet så høyt du bare vil.

      Og treffer du på vedkommende, så hev det enda litt og stirr hen inn i øynene.

      Du sto opp for familien og deg selv, og alle andre som opplever mobbing. På en mye bedre måte enn de fleste andre bloggere ville gjort – fordi de har fokus på fasaden, det har ikke du.

      Og nettopp fordi du er med på å rive ned fasader (fasader er det verste som finnes i mine øyne, for om du trenger en fasade, så har du noe å skjule), så leser jeg din blogg og ikke enda en om leppefillers eller den nyeste motetrenden.

    35. Har aldri kommentert på bloggen din før, selvom jeg har lest den i mange måneder nå. Leser egentlig ingen andre blogger, men fant din pga en oppskrift jeg søkte etter. Du skriver utrolig godt og fengende,- elsker humoren din! Håper ikke vonde kommentarer drar deg altfor lang ned,- skjønner ikke hvorfor folk alltid skal finne feil med andre. Du virker utrolig snill og god,- jeg er glad for at du står opp for deg selv og familien! Ikke finn deg i mobbing og trakassering! Jeg heier på deg!

    36. 😊👍🏻❤️🌹
      Du har “guts” i haugevis. Og d e lov å reagere. Du har jo ik vært ufin, bare fortalt oss fakta. Håpe ho kan “hoille kjæft” no.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg