Har jeg tatt meg vann over hodet?

Reklame | Kokkejævel

Ny lørdag på kontoret. Selv om vi har skalert ned dette bokprosjektet, så virker det blir det som det bare vokser seg større og større, men vil anta jeg er ferdig med ca 1/3 av manuskriptet. Bilder, mange, kommer i tillegg, men selve fotograferingen står heldigvis de profesjonelle fotografene i Frikant for. Mange ganger skulle jeg ønske jeg kunne overlatt også selve skrivingen til profesjonelle kokebokforfattere, så kunne bare jeg stikke innom med en og annen morsom anekdote, men det var lite gehør for en slik løsning i forlaget gitt, he he.

 

 

Hvordan jeg har det? Jo, takk som spør, jeg har det helt greit. Dagene går og det skal man jo være glad for. Jeg er ikke sykemeldt, men bruker av oppsparte midler slik at jeg kan sitte her fram til våren og gjøre ferdig boka. Det er et langdrygt og ensomt arbeid, men jeg trenger veldig å være alene nå. Klarer ikke mye folk. Ikke lite heller for den saks skyld.

Ellers har jeg det bra. Er privilegert og prøver så godt jeg kan å ikke la dette som har slått rot i meg gå ut over Kjærest og Lillebror. Tror jeg klarer akkurat det ganske bra, men det er klart det nok er litt utfordrende, i alle fall litt annerledes, å bo sammen med en som meg, men det er vel noe bak fasaden i de fleste familier, så andre har nok sitt å stri med de også tenker jeg. Jeg er i alle fall snill. Det skal jeg ha. Dessuten lager jeg djevelsk mye mat for tiden, og det må da telle som et pluss, he he.

 

 

Har blitt helt hekta på kryddersmør av ulike typer. Fra før har jeg lagt ut vaniljesmør, (oppskrift HER), tørkakjøttsmør, (oppskrift HER) og karrismør, (oppskrift HER), og i morgen tenkte jeg å lage både hvitløksmør, rødvinsmør og bearnaisesmør. Legger selvfølgelig ut oppskrift når jeg er ferdig. Utrolig høvelig å ha i fryseren, så har man alltid en “saus” for hånden uansett hva man lager 🙂

Hvordan det går med nettbutikken? Etter en absurd hektisk oppstart, så har det (heldigvis) vært veldig rolig nå på nyåret. Det dekker husleia, men ikke mer enn det. Dette er en type butikk som baserer 80% av omsetningen sin i julehandelen, men det tar seg nok litt opp mot vår og påske. Da vil folk ha tørkakjøtt igjen. Jeg har drevet nisjebutikk her oppe i snart ti år og tok det selvfølgelig med i beregningen da jeg startet opp i fjor høst. Så lenge jeg har til husleia og internett så er det greit at det er litt rolig nå som jeg er såpass sjuk som jeg faktisk er.

 

Vekta da? Jeg vet faktisk ikke. Har ikke veid meg på tre uker, men tror ikke jeg har lagt på meg i alle fall. Er fortsatt flink å ikke spise tilsatt sukker, selv om vi koste oss med litt (en hel) eplekake på valetines, og det var deilig! Hadde faktisk ikke dårlig samvittighet når jeg spise heller. I alle fall ikke de 3-4 første stykkene. Etter hvert prøvde Kjærest å slå meg vekk fra kaka med en planke med en diger rusten spiker i enden. Hun mislyktes…

 

Takk for at dere finnes! Det er deilig å kunne skrive til dere. Håper de aller fleste av dere setter pris på mine daglige ord om smått og stort. Jeg har i alle fall stor glede av det, selv om jeg ser enkelte mener jeg burde beskyttes mot meg selv. Mulig de har rett, men inn til jeg er like privilegert som  Britney Spears og får oppnevnt egen verge, så må dere nok leve med at jeg ødelegger mitt eget omdømme en god stund framover 🙂

 

Riktig god helg!

 

PS!

(Gratis) tips til søndagsdessert finner du HER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Du er god som du er! Haha planke med rusten spiker, ja den kaka så helt faaantastisk ut, så rart om ikke hele forsvant! Lykke til med boka🤩Vår i sikte og det hjelper godt på for hver og en🌷☀️

    2. Syns Tix sa det så bra på MGP: ” der er alltid en vei ut av mørket. Enten blir det bedre, eller så går det over. ”
      Ønsker dokke ei fin helg. Sjå framfor deg, der e lyset på tur opp over horisonten. Og det kjem med lysets kraft og styrke og gir deg påfyll i tia som kjem. 💪🥰

    3. Liker å lese bloggen din. Du skriver om stort [ mener ikke dæ 😉] og smått. 🤗 Ha ei god helg med dine kjære. 🌷Fine bilder forresten. Ser at lillebror har begynt å lese. 😉

    4. Veldig koselig som vanlig å lese innleggene dine😍. Setter så stor pris på å få ta del i alt du skriver her🤗. Hørte på nyhetene i går at no får kirken ha 100 stk. samlet der,så no må dåkker vel kunne få ha vielsen i Nordlyskatedralen? Ha ei nydelig helg ,så stor lillebror e blitt💙.

    5. Alltid hyggelig og trivelig å lese bloggen din. Må ha den hver dag. Alt blir bra til slutt. Vi har nok alle og enhver en som sitter på skuldra og trykker oss ned iblandt. Men vi står han av og kommer sterkere tilbake når det har roet seg. Alt godt til dere alle sammen og god lørdagskveld.

    6. God helg.Synes det er kjekt å lese bloggen din. 👍Stå på videre og lykke til med boka.
      No går det mot vår og lysere tider så satser på at du får mer energi snart.

    7. God helg.Synes det er kjekt å lese bloggen din. 👍Stå på videre og lykke til med boka.
      No går det mot vår og lysere tider så satser på at du får mer energi snart.

    8. Det settes pris på at du deler av livet ditt/deres ja! Hvertfall for meg. Koser meg med innleggene dine! Go hælg!🤗

    9. Jeg setter stor pris dine daglige ord om stort og smått!
      Ønsker dere alle ei nydelig helg – selv har jeg stukket av fra mann og barn og lagt meg inn på hotell i Tromsø for å få litt fred og ro rundt ørene😅😄

    10. Ha en riktig god helg. Testet sjokoladekaka her om dagen. Den falt i smak hos alle elevene mine😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg