Tidlige Tromsø-tanker (Klikkbetekonge du liksom! ;) )

Reklame | Kokkejævel

Så satt man her da, på et fantastisk fint, litt ærverdig, hotellrom og veksler mellom å se på jentene som sover og havna som sakte våkner. Jeg kjenner på at jeg er fryktelig heldig.Det virker som om der er i ferd med  å gå bra med meg til slutt. Likevel.

 

Klikka meg inn på ark.no nå i morges. Fy fader så artig! Du kan si hva du vil, men gir du ut bok så er liksom litt av poenget av så mange som mulig skal KJØPE den og LESE den. Det er et eventyr det som skjer akkurat nå og jeg er ikke helt sikker på hvor dette skal ende. Jeg kjenner jo at snøballen har blitt større og er i ferd med å rulle på egenhånd, men ingen vet om den stopper opp eller om den bare blir større og større. De neste ukene vil avgjøre mye. Et god salg vil antageligvis få de store avisene til av anmelde boken, noe som igjen vil føre til enda bedre salg hvis anmeldelsen er god, noe som vil føre til at man blir invitert til ulike tv-show, som igjen trolig fører til økt salg.

 

Inn til videre har i alle fall NRK laget en veldig fin sak om boken og meg. Les den HER. Var visstnok også på Dagsrevyen i går, men har ikke lyktes å finne klippet. Så du det? Skal redigere det inn hvis jeg finner det 🙂

 

Etter den ville “spontansigneringen” var ferdig i går ettermiddag dro vi ut i byen for å spise. Hadde fått masse anbefalinger om hvor vi burde dra å spise, men ingen anbefalte “Elefant”. Ufattelig, for jeg har seriøst ikke spist så god mat siden “Mantra” i Oslo slo på stortromma og lagde en smaksmeny av alt det beste de hadde og Kjærest og jeg fikk servert en endeløs rekke med gode småretter fra menyen. Jeg trodde at det kom til å bli det beste måltidet i mitt liv, men etter et besøk på  ELEFANT så må nok den førsteplassen deles i to. Anbefales på det aller, aller sterkeste!

 

Dere husker at det alltid skjer ett eller annet alvorlig på jobb når jeg reiser bort. Det slår aldri feil! I går ettermiddag, like før vi skulle kjøre inn til Tromsø, ringer telefonen og det er min utmerkede soussjef i andre enden. Han forteller at en annen av mine aller beste menn har vært hos legen grunnet noe “grums” i halsen. Til tross for at sjefen var idiot og jåsset med et munnbind på et bilde på et fly, så er vi er veldig nøye med smittevernreglene på Hoftepluss, og kjenner man symptomer på noe er det RETT til legen. Legen tok prøver og ga han yrkesforbud fram til prøven var klar. Forferdelig å være uten ham i helgen, men håper det bare er en vanlig luftveisinfeksjon.

 

Oi, plutselig var man i Dagsrevyen! Se innslaget HER

 

Etter frokost skal vi dra i badeland. Tror det er Kjærest som gleder seg aller mest, for når man er gravid og plutselig har blitt veldig tung på veldig kort tid, så er det godt å bli litt “vektløs” i vannet et par timer. Jeg, som har vært tung i størsteparten av mitt liv, gleder meg ikke like mye, men blir artig å se om de har skillevegger i garderoben. Uten skillevegger dusjer ikke jeg og går rett ut i bassenget og tar med meg alt som finnes av bakterier. I en moderne garderobe SKAL det være skillevegger! Jeg HATER å vise meg naken foran andre. Vet at noen ikke bryr seg, men jeg liker det altså ikke.

 

For de av dere som ikke rakk å komme på gårsdagens spontansignering, så kjører vi ny runde i dag mellom 18:00 og 19:00. Vet at noen av bokhandlerne  ble utsolgt allerede i går, men det skal fortsatt være bøker igjen i byen. Velkommen skal du være uansett, om så bare for en kaffekopp. 🙂

Vil benytte den stemmen jeg har blitt velsignet med til å minne alle om smittevernregle. Viruset har igjen begynt å røre på seg og de neste par ukene blir avgjørende for hvordan dette skal ende. Vær ekstremt flink med håndvask og sprit, samt å holde holde god avstand til hverandre. Klarer vi alle det, så vinner vi kampen mot Viruset og slipper en ny nedstengning.  Dette klarer vi, folkens!

 

Nyt dagen, det skal jeg! 🙂

Og tusen takk for at du leser meg og en EKSTRA diger takk hvis du kjøper boken min. Da digger jeg deg, he he!

 

PS! Hvis du har lest boka setter jeg utrolig stor pris på om du tar deg tid til en liten anmeldelse, eller i alle fall et bilde, og legger ut på fb eller instagram. Den aller, aller beste reklamen man kan få er fornøyde lesere. Håper også du kan dele dine tanker om boken HER, for da jeg lese hva du synes om den. Her jo tross alt skrevet boken for DEG, og da er jeg uhorvelig spent på tilbakemeldingen din! 🙂

 

Og en aller siste ting: Lørdag 15. august er det boksignering  på Ark i Alta. Klikke deg gjerne inn HER og vis din interesse. Selv om du ikke bor i nærheten så er du vel interessert? 😉

30 kommentarer
    1. Hei. Jeg har ikke forhåndsbestilt boken din, men det er fordi jeg vil være med å holde liv i vår lokale , verdens nordligste; bokhandel. Nysgjerrig på å lese den ! Og omtale/kritikk kommer når jeg får lest den. Ønsker dere en god helg.

    2. Så fikk eg sett innslaget på Dagsrevyen,veldig fint innslag med deg😊. Ser ut som dåkker har det helt topp i Tromsø😍. Så nydelig bilde av deg,kjærest og datter💞. Eg håper inderlig å komme meg til Finnsnes,når du skal dit. Den boka skal eg virkelig kjøpe👍. Ser at salget går strykende godt👌. Kos dåkker videre,lykke til i kveld med signeringen😄

    3. … og eg gleder meg til eg faktisk får råd til å kjøpe boka.. 🙄🙈 Uansett og åkke som, den SKAL eg ha!
      Men den som venter på noe godt, og så videre… 😉

      God helg til deg og den lille flokken din, fra en forvirra telemarking i Haugesund 🙂

    4. Kos dere på Tromsøbadet. Var der i sommer og anbefaler stedet på det sterkeste. Med skillevegger i dusjen også😊. Det sku vi hatt i Nordlysbadet.

    5. Et veldig flott, tankevekkende og viktig buskap du fikk fram på Dagrevyen 21 i går. P.S Det jeg ikke skjønner, hvorfor du glemmer å merke med reklame, når til og med det er linket til spisestedet. Velger å tro det er en forglemmelse.

    6. Woohoo! Så artig å få bildet mitt i bloggen din, for en ære, men så er det jo et godt bilde av fine folk🥰🙏🙏 Har begynt på boken nå og hvis fortsettelsen ligner lover det godt😊

    7. Typisk at man e borteist når du kommer innom min flotte hjemby for å signere! Men boka ska uten tvil kjøpes! Gleder mæ til å læse den😁

    8. Ja, det var ett flott innslag i Dagsrevyen i går. 👏🏼👏🏼👏🏼
      Og som jeg kommenterte på bloggen i går, gleder jeg meg til å komme hjem fra ferie og finne boka i postkassen.

    9. Haha, det er vel derfor jeg ikke har vært i en svømmehall de siste 20 årene sånn cirka. Fordi det ble for åpent i dusjen. Jeg vet ikke hvordan det er nå til dags på sånne steder.
      Om du noen gang kommer til Sandnes på boksignering, så skal jeg møte opp og kjøpe boka, hvis helsa holder akkurat den dagen da 🙂 Og ellers vil jeg nok kanskje ønske meg den i julegave. Noe må man jo finne på å ønske seg da også 🙂
      Ønsker deg masse lykke til med boksalget. Det går nok strålende kan jeg tenke meg 🙂
      Ha en flott dag ♥

    10. Håper boka dukker opp i postkassen i dag, gleder meg til å lese den☺️☺️
      Innslaget på Dagsrevyen var veldig bra☺️
      Nyt dagen med Kjærest og datter i Tromsø i dag.

    11. Venter på boka hver dag.. Så innslaget på dagsrevyen igår. Ønsker dere gode dager i Tromsø. Du er en eventyrer, byr på deg selv, og jeg liker veldig godt å følge deg. Men en ting – har skrevet flere innlegg på bloggen som jeg ikke ser komme inn. Undres på hva det skyldes?

      1. Det var rart. Jeg har forehåndsgodkjenning på kommentarer pga smamangrep, men har du først blitt godkjent én gang, så blir alle senere innlegg godkjent automatisk. Jeg sensurerer i alle fall IKKE

    12. Leste boka i går. Den e ærlig, du skriv rett fra hjerte. Håper flere kjøper boka. 👍 Lykke til med salget og signeringa. Ha ei fin helg i Tromsø i lag med de fine jentene dine 💕

    13. Boka e fått og lest, kjempefin ble noen tårer der også.Den skulle ha vært litt lenger/tykkere,koste meg sånn med den og plutselig var den lest ut, no e det igjen bare å prøve de oppskriftene som frista mest.
      Ha super dag sammen med jentene dine1🥰

      1. Ja, men det var det jeg rakk. Husk at den er skrevet samtidig som jeg jobbet etter at livet mitt var bombet sødner og sammen. Et herrens mirakel at vi fikk til en bok i det hekle tatt

    14. Håper boken ligger i postkassen min når jeg kommer hjem fra ferie 👍👍 Gleder meg til å lese.
      Håper det kommer mange på signering i kveld.
      Synes det er fantastisk at alt går så bra med dere alle tre😘😘 Kos dere på badeland og husk; Du MÅ dusje før du går uti bassenget😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg