Er det skikkelig hjerteløst gjort å spøke om egen graviditet? + Er jeg en simpel svindler som lurer folk til nettbutikken med tørka reinhjerter?

Reklame | Omtale av Kokkejævel.no

Det falt meg faktisk ikke en gang inn da jeg skrev “Mange har nok skjønt det allerede…” i går morges, at det skulle sitte folk rundt om i Norges land å faktisk ble lei seg over det jeg skrev. Ja, jeg er enig i at det kanskje ikke er tidenes mest originale aprilspøk, ei heller den morsomste, men derfra til å være en slem spøk forstår jeg ikke. Flere skrev til meg at det var hjerterått av meg å “spøke med slikt” siden det sitter mange par rundt om kring i landet som kjemper sitt livs kamp i sitt forsøk på å bli gravide, mens andre har kanskje akkurat mistet det kjæreste de hadde. Så kommer altså jeg, riksnarsissisten, på selveste 1. april,  å bare rått og brutalt spøker om det!

 

Innrømmer at denne så jeg ikke komme, og det skal, i rettferdighetens navn, også innrømmes at ikke en eneste en av reaksjonene har kommet fra folk som faktisk prøver å bli gravide, ei heller som har mistet, men fra folk som bare er fryktelig krenket på disses vegne.

 

Jeg hadde definitivt forstått reaksjonene forstått reaksjonene hvis jeg hadde vitset om barnløse, eller andre som har mistet, men ellers føler jeg at jeg står helt fritt til å spøke, både om min egen lykke, men også om egen sorg. Jeg spøker aldri om andre, kun meg selv. Det kommer jeg ikke til å slutte med.

 

 

Er jeg en simpel svindler som lurer folk til nettbutikken med tørka reinhjerter?

Kall meg gjerne naiv, men en annen ting som har tatt meg litt på senga er mine små “overraskelser” som jeg putter i enkelte pakker fra nettbutikken. I min barnslige glede, både over å være nygift og far til en frisk, nydøpt sønn, men også fordi jeg har væt velsignet med så utrolig godt salg i mars, så bestemte jeg meg for å “gi noe tilbake” til kundene og “loddet” derfor ut det mest eksklusive jeg har, fem tørka reinhjerter, til alle som bestilte varer fra Kokkejævel.no onsdag før påske.

 

Ja, jeg er kjøpmann og har huslån å betale jeg også, så håpet selvfølgelig at disse fem reinhjertene også ville føre til økt salg før påske. Det er tross alt derfor man primært driver butikk, for å selge varer og tjenester. Mine butikker er således ikke annerledes enn andre, og mottar ingen offentlig støtte. Selger jeg ikke nok til å dekke utgiftene er arbeidsplassen min borte.

 

For å gjøre det litt spennende for kundene så skrev jeg at jeg ikke kom til å offentliggjøre “vinnerne”, men heller la det bli en positiv overraskelse når de åpnet pakken. Riktignok la jeg ut bilde på FB hver gang jeg hadde trukket en vinner, men heller ikke der ser man noe navn. Ikke noterte jeg ned navnene heller.I prinsippet kunne jeg derfor bare ha fjernet hjertene og solgt de videre.

 

Dette forstår jeg faktisk at folk reagerer på, og tar derfor selvkritikk. Selv om jeg ikke i min villeste fantasi kunne tenkt meg å “stjele” fra mine kunder, de som betaler husleia mi, så vet jo også jeg at det finnes mange svindlere der ute, og at vi alle må forholde oss til et regelverk. Jeg håper derfor at dere fem som får et hjerte offentliggjør det og tagger meg. På forhånd takk! 🙂

 

Det sagt, så er det et stykke vei fra å reagere litt på noe til faktisk å anmelde meg til Forbrukertilsynet. Da er det vond vilje som er inne i bildet, for jeg tror faktisk ikke at noen tror at jeg for alvor driver med svindel og fanteri. Da blir det som de som anmeldte meg til Mattilsynet, (les om det HER). etter at jeg, på impuls, i fjor høst startet nettbutikk. Hvem er det som gjør slikt, og hvorfor???

 

De tre første hjerte trakk jeg ca hver 3. time, det vil si at jeg skrev ut ordrene som kom og fant fram varene, før jeg plasserte et reinhjerte helt vilkårlig blant de som hadde bestilt. Slik fortsatte jeg gjennom dagen.

 

Hjerte nummer fire og fem “trakk” jeg i skjærtorsdag blant ordrene som hadde kommet inn fra jeg dro fra jobb og fram til midnatt.

 

Jeg gjentar at jeg tar selvkritikk, men dette skulle som sagt bare være en hyggelig gest, fra meg til dere.

 

Nå skal jeg gjøre noe annet hyggelig, jeg skal dekke på til frokost til Kjærest/Konemor.! Kanskje jeg smekker opp en:

 

Baconbakt loff

Klikk HER for oppskrift 🙂

 

eller kanskje heller:

 

Grove baconsnurrer

Klikk HER for oppskrift!

 

Eller vent, kanskje vafler!

Klikk HER for mange gode vaffeloppskrifter!

 

 

Folkens, diet eller ikke, fortsatt god påske! 😀

 

 

 

 

39 kommentarer
    1. Jeg tror nok at de som ville «ta» deg for dette, er folk som i utgangspunktet ikke liker deg, og som derfor leiter etter en grunn til å å få noe på deg igjen. De er ikke krenka på andres vegne, men bruker spøken til å få framstille deg som en empatiløs egoist. Tror jeg! 😊
      Ideen med tørka reinhjerter var morsom. Falt meg ikke inn å mistenkeliggjøre at vinnerne ikke ble annonsert. Men igjen … det er folk som i utgangspunktet alltid leter etter noe å ta deg på. Facebook er full av den samme typen reklame. Særlig matvarebutikkene … lik siden vår, hvem fortjener å få … og så vinner du f eks ost, reker, påskeegg osv 😊
      God påske 🐣

    2. At du gir noen kunder en gave for takk for handelen er vel lov. Det kan jo faktisk skje i en vanlig butikk også at man får en gave for takk for handelen. Hva er så voldsomt galt med det. Men noen skal jo ta deg for alt du gjør med å melde inn til både det ene og det andre. Det har noe med misunnelse å gjøre at man har vondt av folk som får til noe.

    3. Ha ha 😅 Jeg gikk rett på den aprilsnarren jeg 😂
      Blir helt oppgitt over folk altså! Kan jo ikke bli krenka av dette her. God påske 🤗😄👍

    4. Jeg vet ikke hva jeg skal si.. Å bli krenka på andres vegne, hva i alle dager er det for noe. Det synes jeg man skal holde seg for god til. Hvis vi som er barnløse eller de som prøver å bli gravide blir krenka, klarer vi godt å si fra selv.
      Men jeg ble ikke krenka. Jeg er barnløs, og det kommer aldri til å løpe små føtter rundt i dette huset som jeg har satt til verden. Det er litt sårt, men slik er det. Ikke et øyeblikk ble jeg krenka over april-spøken din. Hvorfor skulle jeg det? Skal jeg bli krenka hver gang jeg ser en gravid dame eller når noen prater om barna sine? Det blir for dumt.
      Det er fint at du er så åpen og ærlig, og skriver om det som opptar deg. Men vær så snill, ikke bry deg om alt som disse merkelige menneskene sier. Jeg vet ikke hva som feiler dem, de har antagelig for mye fritid og er misunnelige på andre. Jeg vet ikke. Jeg forstår det ikke.
      Det er en merkelig verden der man ikke engang kan glede sine kunder med å sende med et gratis tørka reinhjerte. Hvordan kan det høste reaksjoner?? Det er god business. Jeg har selv bestilt varer hos deg, gir noen uker siden. Jeg mottok ikke noe gratis, men produktene dine er så bra at det føles nesten som man har mottatt en gave. (Bestilte boka di og krydder)
      Skulle nesten ønske at dette blogginnlegget ditt var en april spøk..

    5. Syns det er fantastisk flott at du deler ut noen overraskelser og selvfølgelig ønsker man mer salg med slike stunt. Det er mange som har «giveaways» på nettet og alle ønsker samtidig deling av innlegg for å få nye kunder. Lovlighet av å ikke publisere skal jeg ikke mene noe om, men håper nå dine «vinnere» deler bilde og viser de surmaga oppgulperene. Skjønner ikke at folk gidder å være så negative.
      Spøk på egne vegne må da være fritt frem – alltid noen som føler på ting, men det må man faktisk lære seg å leve med. Verden/livet har aldri vært rettferdig. Så fortsett å vær deg selv og bruk ordene på ditt vis til glede for alle oss som setter pris på det.
      Riktig god påske til deg og dine. 🥚🐣🐥💛

    6. I alle verdens dager, folk går jo helt av skaftet, de har lite å gjøre og “leiter” etter noe de kan bli krenke over. Drit i dem🤪

    7. Jeg har selv mistet i svangerskap, og tok meg ikke det minste nær av spøken. Du er ikke den første og heller ikke den siste som tar den på 1 april, tror faktisk jeg har tatt den selv en gang. Norge er blitt en eneste stor krenkefest i det siste der man blir fornærmet for den minste ting, er så inderlig lei av å gå på tå i SoMe. Sjerpings folkens…

    8. Nei no må enkelte gi seg å heller ta seg en banan 😅 Er så lei dette krenkekoret
      Ikke la det gå innpå deg iallefall
      Syns spøken din var god jeg ,å leste det som aprilspøk med en gang 😊
      Enkelte har litt for lite å gjøre når de sitter å melder deg til kreti å pleti til tider .Til de det gjelder vil jeg bare si :Få dere et liv
      Ønsker deg og din skjønne familie fortsatt god påske

    9. Til lags åt alle kan ingen gjera er eit ordtak.Uansett kva ein gjer eller seier er det alltid nokon som vert såra eller ikkje skjønner poenget.

      Ha ei fin påske fortsatt

    10. Drit i i å bruke tid, energi og spalteplass på disse folkene. Du gir dem næring med å hele tiden forsvare og forklare. Da sitter de i sin elendighet og kjenner at de har rett. Og de fortsetter. Tror de koser seg med dine forsvars-innlegg. Så møt dem med taushet og ignorering.
      Hvis du vil være den narssisisten du påstår du er så bør slikt prelle av som vann på gåsa. Og kjør heller på med ditt. Det funker jo…😊

    11. Mange rare folk her ute, de må vrenge og vri på alt, må ikke ha det bra med seg selv, men, vi er jo blitt en krenkenasjon, ser det overalt, ha en fortsatt fin påske🙂

    12. Graviditet e det mest vanlige å spøke med her nordpå den 1april, nr 2 er at man har kjøpt hus, eller at man flytter sørover 🙂
      Be krenkagruppa puste med magen og be dæm om å bli krenka en anna dag.
      Man KAN IKKE reagere på den minste fis som slippes, å i hvertfall ikke på 1 april.
      Ha en fin påske.

    13. Den 1.april spøken så jeg som litt oppbrukt fra før, men at noen på andres vegne blir krenka av det forstår jeg rett og slett ikke. Overraskelser i pakker til noen kunder er både snilt av deg og koselige for de som får. Eller blir noen krenka der også……..

    14. Du ha itj jort nå gæli.
      Folk bli jo krænka ves vi slæppe en fjært frr tia.
      Du må bærre hæv dæ over det.
      Failt mæ itj inn å tru du hadd tænkt å svindel nånn….
      Golk må rosæne og du fortsætte som du ha jort🥰
      Gratulere me bryllupsdagen og dåpsdagen 😊
      Go påsk te dåkk aill🐣🌞🐥

    15. Det finnes altfor mange surpomper som blir krenkes på andres vegne her i lander🤪
      De burde få seg et liv 😳
      Du er utrolig raus som gir bort slike gaver👍
      Fortsatt God Påske🐥🐣

    16. God påske til deg og dine. Plusser på med hyggelig melding, for å overkjøre de negative. Stå på. God spøk. Fin nettbutikk. Ferdig snakka. 🐥

    17. Det finnes altfor mange surpomper som blir krenkes på andres vegne her i lander🤪
      De burde få seg et liv 😳
      Du er utrolig raus som gir bort slike gaver👍
      Fortsatt God Påske🐥🐣

    18. jeg blir krenka over alle som føler/blir krenka. Snart kan en ikke si eller gjøre noe før en eller flere blir nærtagende. Det er ulempen med å leve i en tid med internett og masse med tid 🙂

    19. Unnskyld ordbruken men WTF???

      Det må jo være et trist liv de lever, når de er så negative. Det må jo rett og slett være synd i de, stakkerene..,
      Har man ikke noe positivt å si, så hold kjeft!

      Du har ikke gjort annet enn å spre glede og latter, og ikke minst fantastiske oppskrifter. Og delt med oss både opp og nedturer❤️

      Så scroll videre, og la nett trollene visne vekk.

      Fortsatt god påske🌞🐣🐥

    20. Tænke du lar ikke dette gå inn på dæ.
      Det skal du ha åpen å ærlig, og heldigvis, gjør bare narr av deg selv, fortsett med det 💪 Det e bestandig noen som må “henge” seg opp i ting de ikke har noe med.
      Lykke til videre 🐥🐣fortsatt god påske, hils konemor og lille bror 🌹

    21. Fortsatt God Påske til deg og dine fine🐣🐥🐣. Eg blir nesten målløs over alt ka enkelte kan bli krenka over🤔. Det å kunne ha god humor å spøke om det meste,synes eg er en god egenskap😉. At du er så raus å dele ut sånne eksklusive varer til nån heldige kunder e jo helt fantastisk😋. Tenker at det må være mange avensjuke,surmaga folk der ute😮. Lykke til videre med både boka og nettbutikken😍🤗

    22. Da e d mange som skulle ha fått kjæft i går om en sånn spøk.
      Ang ka du velge å gjøre me de tørka hjærtan e nu din sak. Men å mld dæ inn for d, d fatte æ ikke. E nu du som har betalt de å velge å gi de som gave. Du vinn kunda me d. Å æ ser ingenting galt me d. De som får de juble væl høylytt av glæde. Stå på du. Å fortsatt go påske til lillebror, konemor og dæ, pluss dåkkers nære familie medlemmer.

    23. No må vi ta oss sammen, bli snurt og irtitrrt for en aprilspøk, en blir extra følsom når det er vanskelig å bli gravid,mange grunner til det, har vært der selv, men en kan ikke stoppe livet til andre, fordr om det er synd på en selv, ny dag nye muligheter i dag 2april.
      Heilt greit at du ikke publiserte hvem som var vinnere av reinshjerter, bare det ble lagt en I min pakke 🤣.
      Lag en fin dag for deg og dine.

    24. Hei.
      Syke folk som skriv .
      Er det ikke lov til å narre med graviditet nu.
      Sikkert 4 stk av venner på fb som fleipet med det.Nu må de syke folkene gi seg og søke hjelp.
      E du snill å gi noe så kommer de sannelig der også.Sier fy fy.
      Ikke bry dæ.
      Ha en fin dag.

    25. Herregud, at folk fortsetter å bli krenka, særlig på andres vegne, over det aller meste….. jeg har av og til blitt sjokkert over hvor krenka noen kan bli, til og med. Og jeg tenker at de som har det sånn, enten har for mye tid til overs, er for selvhøytidelige, er stadig misunnelige på andre, eller har ikke opplevd nok her i livet til å forstå at hvis man kan spøke med det aller meste, blir livet ofte bedre! Humor kan være så mangt, og kanskje vi kokker har utviklet en litt sær type humor, men er det noe jeg har lært her i livet, er det at man hver dag kan finne noe å spøke med og le av. Vi trenger det, og hvis man ikke finner noe å le av, kan man jo begynne å grave, for da blir man fort ferdig! Kjør på, du! Fortsatt God Påske! 😀

    26. Synst du er generøs med reinhjerte-gavene dine! Har null forståelse dor dem som reagerer negativt på din gavmildhet. Heilt ærlig, altså!
      Ønsker dåkke ei nydelig påske videre ❤🐣

    27. Hærregud, dn hærre krenketida vi leve i begynne fader mæ å bli alvorlig slitsom😝 E blidd som en egen pandemi😂 Æ derimot blei skikkeli gla på dåkkers vegne, mn så skjønte æ tegninga å måtte bare flire😅 Prøv å drite i de nettroillan som ikkje har bedre ting å gjøre enn å leite etter ting dæm kan “ta dæ på”😎 Åsså har du å konemor, å lillebror å datter å resten av kokkejævelfamilien ei fantastisk Hod Påske vidre😁🐣🐤

    28. Helt utrulig hvor mange surpumper som finns her på nett, de kan ikke ha det bra med selv selv…
      Fortsett med å gjøre små hyggelige stunt for kundene du.
      God påske og god frokost hva du enn finner på å servere. Alt så godt ut.

    29. – Nei, det er ikke hjerteløst å spøke med graviditet, da vi ikke kan gå rundt på nåler fordi andre har opplevd såre ting rundt dette. Herregud, om vi skal nektes å spøke om alt noen har et sårt/traumatisk forhold til, blit det jaggu ikke mye igjen (hehe).
      – Nei, å lodde ut ting og den slags er normal markedsføring. I mine øyne, ville det vært rart om det ikke ble gitt ut ting for å dra kunder til en nystartet virksomhet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg