Prosjekt bryllupsdress, uke 4:13. “Helvette heller!”

Det er egentlig ikke så mye å si. Jeg har gjort det beste jeg har kunnet. Likevel er det fire hundre gram opp fra forrige uke. Faen!

 

Vekt, uke 0: 129,3 kg

Vekt, uke 1: 123,8 kg

Vekt, uke 2: 124,1 kg

Vekt, uke 3: 123,6 kg

Vekt, uke 4: 124,1 kg

 

VektNEDGANG, uke 1: 5,5 kg (11 pk smør)

VektOPPGANG, uke 2: 300 gram

VektNEDGANG, uke 3: 500 gram

VektOPPGANG, uke 4: 500 gram

 

 

TOTAL VEKTNEDGANG etter fire uker: 5,2 KG, men alt ble borte den første uken. Kipt, men det er bare å brette opp ermene og fortsette videre.

 

MEN, ikke mer fokus på meg! Hvordan har det gått med deg da?

 

 

 

 

42 kommentarer
    1. Vekta her har fra oktober i fjor gått fra 87kg til 76kg i dag. Det skyldes nok at jeg spiser det jeg trenger, ikke mer, beveger meg mer, begynte å sykle i høst…og et samlivsbrudd.

    2. Hei! Jeg er 59år. Veide 91kg for 1 år siden er nå nede i 85kg. Har brukt noen tusen timer med å følge med på de som bør ha greie på det med slanking. Slanke seg så mye på 13 uker kan du bare glemme. Du har brukt 20år på å komme dit du er i dag. (1) Bli sunn for å reparere skader i kroppen, fettlever er en av de. (2) Få ned insulin som er ett fettlagring hormon, spis mindre raske karbo. (3) Les deg opp på metabolisme i kroppen. (4) Det du starter på nå må være en ting du skal drive med resten av livet. Ikke noen kurer!! (5) Gå mye, bygg muskler og HIIT trening 2 ganger i uka. (6) Lev etter 80/20 når det er 80% flink og 20% litt kos. Husk 7000 kal er 1 kg fett. Lykke til 🙂

    3. Syns du har vært flink jeg😊 normalt at vekta går litt opp og ned desverre, derfor anbefaler å måle istede for å veie🙊 men må innrømme jeg gjør akkurat som deg og blir like skuffa hver gang😬😅 heier på deg ,du greier det nok til slutt👏👏

    4. Ikkje gi opp. Husk at om du trimme/går mye/bærer på en liten som vokser, så vil det gi økt muskelmasse. Og muskla, de veier en del også. Om mindre mat og trening gir resultater, så vil du merke det mer på bukselinningen enn på vekta. Alle monner drar!
      Lykke til med trening og bedre helse! Vi heie på deg!

      PS! Og gi masse klemma til dem du har rundt deg, så senke du stressnivå i kroppen.

    5. Hei. Godt jobba så langt! Ville bare droppe innom med en anbefaling, basert på egne gode erfaringer. Sjekk ut strongbody, dem har et sinnsykt bra konsept som veldig mange lykkes på☺️ Forøvrig ville jeg veid meg til samme tidspunkt hver dag, når jeg nettopp har stått opp. Da er kroppen på sitt letteste. Stå på!

    6. Hvis du veier deg etter å ha dusja veier du mer, var det en som sa til meg…
      Vurderte å å gå rundt skitten, men fant ut at de hadde større klær på butikken 😉🤪🤣

      Tror du klarer dette fint, uten “våres” hjelp, men arti å “følge deg på veien” 👍
      Lykke til 😊

    7. Berre en ting, opp noken gram betyr egentlig stabil vekt. Er pga en kan ha væske i kroppen, om du har spist, Evy om en vege seg før eller etter toalettbesøk osv. Så er ikkje så ikke. Mulig du gjer det allerede men lurt å vege seg på fast dag i uka og til samme tid ca ( eks på morningen etter en har vert en tur på bade 😉). Har prøvd/prøver å gå ned i vekt sjøl så dette er råd og har fått fra lege 😉 av å til har eg lurt på om det er lettere å begynne å vokse i høyden i stede for å krympe rundt midjen he he. Lykke til, du får det nok til!

      1. ja, jeg er ikke så fortvilt som jeg hørers ut som, men er jp litt kjedelig da. Spiste saltkjøtt i går og det binder nok mye vann. Så lenge jeg er under 120 på bryllupet, sp er jeg fornøyd 🙂

    8. Så mang fine tilhengere du har 🥰
      Ser det er mange som sverger til fredagsveiing, og jeg fikk ett nytt syn på dagen etter at æ hadd fått tenkt mæ litt om. Æ har “alltid ” hatt mandag, ukestart, ny frisk, start på nytt, ny giv ja ja og slikt. Egentlig aldri tenkt tanken på annen dag 🤔
      MEN så kom tanken ..om du har vært flink heile uka, veie dæ på fredag, oppdager at du har gått ned enda litt til…jublende lykke… vil ikke d vær mer inspirerende å da vær litt mer bevisst i helga også?? Ikke at en ikke ska kos sæ i hælga, men kanskje bare me 1 sjokolade for min del, å ikke 2, for eksempel?

      Æ ska prøv d, mandagsveiing har tydeligvis egentlig ikke virka på mæ, siden æ hell på enda å no e æ 50😝😅

      Stå på gut, tænk dæ den følelsen når du står å vente på ho, å du føle dæ fin 🥰
      D hær klare du👍🥰

    9. Kroppen din er vel i full panikk for den får ikke den mengde mat den er vant til, derfor klamrer den seg fast til det som er, for det er dårlige tider 😉 Jeg får ikke hodet med meg til å komme i gang 🙄 Har så mange gode unnskyldninger for å spise litt sjokolade og potetgull og drikke brus, helt håpløst 🙄😔🙈 Håper jeg klarer å kutte på noe etterhvert. Lykke til videre 😊👍

    10. Slik har det gått for meg:
      siste uken desember: – 0,7 kg
      Uke 1: NULL, ble +0,2 kg
      Uke 2: -0,6 kg
      Uke 3: -0,5 kg
      Totalt: -1,6 kg…………
      Det går i det minste i riktig retning da 🙃

    11. Jeg har holdt meg vekke fra røyk i snart 12 uker, og stolt 😀 Men som følge av det så går jo vekta opp. Har tenkt at jeg må tilbake til et strengt regime som jeg prøvde for en del år tilbake. Og det med stort hell. Det var små måltid hver 3.time, mimimum 5 for dag. Og hvert måltid ble innledet med et glass vann 5-10 minutt før mat. Så det er å anbefale. Og ikke minst aktivitet.

    12. Ikke gå på vekta, det e bare å plage seg selv. Det skjer ingenting når man har fullt opp med indre uro å de greian der..
      Få unna negative faktorer, spis når du e ordentlig sulten å har du overskudd å tid – gå en luftetur 🙂

    13. Bare en tanke… du har vel gått fra å jobbe døgnet rundt, til å kose med lillebror og kjærest nesten hele døgnet. Vil tro det er stor forskjell på aktivitetsnivå – eller kanskje ikke 🤔🤭
      Poenget var iallefall at du kanskje ikke kan spise like mye som sist du gikk ned mye, for da var du jobboholiker. Nå har kroppen din behov for mye hvile, og ergo må kaloriene kanskje ned..? Det er et forbanna slit å bli kvitt de jæ&%$@# kg. 🥵
      Stå på! Jeg prøver meg på knekkebrød. 😳

    14. Kroppen din lager nok muskler på denna turen også 😉 derfor skjer dette. Du vet; muskler veier mer enn fett 👍 Stå på, ikke stress og hopp mer av glede 😃

    15. Husk å drikke 1 og 1/2 liter vann for dagen. Dette i mellom måltidene 🙂💪👍 slapp av med vektøkning. Du skal sikkert på toalettet i løpet av dagen, å da vil vekta vise noe annet 🙂💪👍 lykke til 🙂

    16. Har lest en plass at mandager er en “dum” veiedag, mest fordi vi gjerne spiser litt tyngre mat i helgene. Som da igjen ikke er kommet ut 😅 så derfor er gjerne mandagsvekta ikke den reelle vekta. Kanskje, kanskje ikke 🤔men nå er “kunnskapen” delt videre 😅

    17. Legg veiedagen din til fredag i stedenfor mandag, koser seg litt ekstra i helgen uansett om man er på slankekur el ikke. Er så demotiverende å ha gått opp så greit å veie seg rett før helgen. Lykke til. 👍🏻😀

    18. Hei!
      Ny uke og nye muligheter. Kunsten er å ta seg inn igjen og mandager er en fin dag til det. Holde fokus og ved neste innveiing ser du resultat👍😊 Har selv holdt på ett år i kontrollerte former og det aller meste sitter i topplokket. Har mistet mange kilo, men måtte lære meg å ikke overspise , spise riktig og holde måltider, alt med måte – spise vanlig mat uten kunstig sukker. hilsen ex kokke glad i mat og spist seg frisk😊

    19. Gå over til lavkarbo så går du ned. 3 kg første uka og sikkert en kilo i uka etter det. Jeg gikk ned 50 kg på ett år. En ting er kiloene, men man blir faktisk frisk fra sykdom også. Astma forsvant hos meg.

      1. Jeg ønsker ikke å gå på noe “kur”, jeg er på jakt etter en varig kostholdsendring.Har jo tross alt gått ned 5 kg på en måned, så jeg er i gang 🙂

        1. …de 5 kiloene kom på én uke, altså – det er da nesten fysisk umulig… spiste du enorme mengder mat dagen før den første veiingen…? Det høres fullstendig vilt ut…

    20. Uff, du kan nok alt om inntak av kalorier, men, syntes du nevnte at du ikke hadde kutta ut øl, men, er vel minimalt du drikker, stå på🤗

      1. Ja, jeg vet egentlig alt om dette og ja, jeg drikker fortsatt alt for mye øl, og selv om det er lavkarbo, så er de kaloriene akkurat like fetende som andre kalorier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg