Vi tenner våre lyster

Ja, jeg innrømmer det. Fikk litt sjokk da jeg slo på lyset på kjøkkenet i morges. Jeg hørte jo det var leven der inne, men hadde ikke forventet meg dette synet. Jeg er ikke spesielt prippen, kanskje snarere tvert i mot, men det er ikke absolutt alt man trenger å gjøre på en kjøkkenbenk. I alle fall ikke min kjøkkenbenk.

 

På den annen side var det to riktig lekre oppvaskkoster han har kjøpt seg, for de kan ikke være annet enn kjøpt med de der  korte kjolene. Faktisk de korteste kjolene jeg har sett i hele mitt liv. Vulgære, men de har tydeligvis gjort nytten siden han kjøpte begge to. Jeg prøvde å forklare at i Norge er det faktisk ikke lov å kjøpe slike tjenester. Han sier han ikke visste og lover å gi dem pengene tilbake.

 

Ha ha, veldig morsomt svarer jeg. Dette er faktisk alvorlig. Er du klar over at jeg risikerer å få masse pes i kommentarfeltet fra diverse kvinnegrupper for å legitimere kjøp og salg av oppvaskkoster? At jeg risikerer å støte noen bare av å legge ut dette bildet? “Hvor dypt støter du?” spør han ertende. Slutt med deg, dessuten, hvordan tror du disse “damene” dine egentlig har det? Hvilket liv er de dømt til å leve?  “Må da være bedre dette enn å hver dag nesten drukne av å skrubbe skitne fat med håret” sier han. Vet egentlig ikke hva jeg skal svare. Han har jo et poeng.

 

Jeg ber de få på seg fillene og stille seg i oppvasken. Det er nok av ta av. Kinamaten i går lot vi bare stå på benken. -Når jeg kommer tilbake fra jobb skal kjøkkenet skinne. Er det forstått? De mumler et eller annet tilbake. Alvin furter. “Kunne i alle fall fått gjort meg ferdig” surmuler han. Jeg forstår frustrasjonen, absolutt, men jeg kunne jo ikke bare la være å gripe inn. Kanskje hvis det ikke hadde vært helt åpenlyst på kjøkkenbenken, men det var nå en gang der jeg fant dem. Har grenser jeg også, selv om de kan være litt vanskelige å få øye på inn i mellom.

 

En lystig tirsdag ønskes!

 

9. desember: Minne og forsoning

8. desember: Kringsatt av fiender

7. desember: Nissefylla

6. desember: Smultringenes herre

5. desember: Inntrengeren

4. desember: Venner og vinningskriminelle

3. desember: Hevnen er visst søt

2. desember: Kneblet

  1. desember: Mens han sover

 

 

33 kommentarer
    1. Skjønner godt at Alvin ble sur over at han måtte avbryte hyrdestunda. Er jo ikke hver dag han får seg en trekant. Han har jo bare 24 dager i året (!!!) han kan utfolde seg på. Klart han tar det som byr seg.
      Er nå ikke sikkert han hadde kjøpt de lekre jentene heller, men at de helt frivillig var blitt med han hjem. Likestilling, vet du. 😉

      Skjønner at du ble krenket over utfoldelse på kjøkkenbenken DIN. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Du skal ikke se bort i fra at hyrdestunda får følger og du blir velsignet med babybørster som ligner på…. ja, du vet. 😂😂😂

    2. Du store alpakka,flire så det gjør ondt i magemusklene😂🤣😄😁. Det må jammen bo en stor forfatter spire i deg🤗. Du har virkelig evnen å ordlegge deg😍. Du må fortsette å skrive,for du har virkelig ordet i din makt👍. Satse på at rampenissen skjerper seg litt,etter denne grove utskeielsen🎅.

    3. ‘’Hvor dypt støter du’’ Hahahaha😂😂😂😂🤣 Fy fader altså,ka e flire😂😂😂😂 han nissen der e ikje født igår å tørka i steikovnen😂😂😂🙈 Gleda me til imårra,ka blir det neste nissestøntet😂🤣🤪

    4. Å herremin, skvatt godt av det der bildet altså! Flire høyt her, at det går an, – du burde skrive morsomme manus til film du………

    5. Fy F,for en fantasi og humor, super start på dagen😅. I allefall bra han hadde vett til å bŕuke beskyttelse, når han tar med løse oppvaskpiker på kjøkkenet💋. Var bra det var du som sto opp først,og at ikke datter var hos deg, det hadde vært lite gøy det, du får ta fram strengstemmen til han der Alvin💪.
      Ha en superfin dag 😍

    6. 🤣🤣🤣🤣Æ flire mæ lørvat her 🤣🤣🤣🤣 Beste adventskalenderen ever å kunne lese om rampenissen sine små artigheter hver morran 🤣🤣🤣🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg