Dramatisk nedgang den femte uken på Wegovy!

Frokost og lunsj hver dag. Fire havreknekkebrød med lett Norvegia, løvtynn hamburgerrygg og skivet agurk. Under “lett”majones. I helgene blir majonesen byttet ut med italiensk salat. På toppen et dryss med Kokkejævels oppkvikkende chilikrydder

Aller først må jeg bare beklage disse (altfor) korte rapportene mine hver torsdag, men jobben med Julebutikken tar virkelig all min våkne tid i november og desember. Drar på jobb med en gang jeg våkner, og når jeg kommer hjem på kvelden venter et par timers jobb foran pcen, (mens jeg drikker mine lavkarboøl og spiser middag), før jeg stuper i seng. Våkner opp etter 7 og historien gjentar seg. Jeg koser meg rett og slett! (Tusen takk til kone Christine som muliggjør en slik voldsom jobbmaraton!)

 

Nok jobbprat, her skal det slankes! Håpet mitt da jeg gikk på vekta i morges var å (endelig) komme meg under 140 kg igjen. Det klarte jeg med glans! Som dere seg har jeg ikke bare krøpet like under, men jeg har formelig stupt helt ned til 138,3. Det er litt artig at jeg skulle bli glad for en slik voldsom vekt, for forrige gang jeg var 138 kg, i 2021,så skrev jeg en bloggpost som het “Stopper jeg ikke nå, så dør jeg!“. Rart hvordan perspektiver hele tiden endrer seg. Livet som tjukkas altså!

Som dere ser av bildet, så økte jeg dosen i forrige uke. Det har hjulpet meg, for den siste uken på den laveste dosen var forholdsvis tung. Jeg måtte bruke ganske mye viljestyrke for å komme meg gjennom den uka uten å “sprekke”. Denne uken har det vært et ikke-problem.Jeg spiser frokost kl. åtte og lunsj kl. 12. Middag kl. 20 eller 21, alt etter hvor sent jeg kommer hjem fra jobb. Et eple eller to til dessert. Ingen mellommåltider. Øl stort sett hver dag nå i oppkjøringen til julehandelen.

 

Middag. En pose pytt i panne fra Findus stekt i 2 ss Supreme, rapsolje med smørsmak. Stekes sammen med 1/2 rød paprika og purreløk. Revet parmesan på toppen. Drysser gjerne over Hoff hot grillkrydder. Og Idun ketsjup selvfølgelig, MED sukker.

 

Bivirkninger har jeg fortsatt ikke sett snurten av. Hvis du ikke regner at nervesmertene i foten plutselig ble borte etter nesten fire års helvete. Samt at tørsten, (etter vann altså, he he), nesten er borte, så jeg må minne meg selv å drikke. Nå “tvinger” jeg ned en halvliter vann til frokost og lunsj. Ellers drikker jeg veldig mye kaffe.

 

Hvis du har noen spørsmål kan du gjerne stille dem i kommentarfeltet, så besvarer jeg dem i neste ukes innlegg.

 

Les de ukentlige oppdateringene her:

Dag 0

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

 

Følg meg gjerne også her:

Kokkejævel.no

Facebook 

Instagram   

4 kommentarer
    1. Sukk
      Uke 5 her og hjelper ikke mot min overspising enda krysser fingra at det vil
      Er sånn ca 1 kg ned men mye jeg ikke har lyst på da
      Bra og lese at det virker hos deg ❤️gir håp

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg