Vi skal ingen steder i påsken. Og det er helt greit. Gleder meg faktisk.

Reklame | Kokkejævel.no

Mange har hatt påskeferie en uke allerede, (er det ingen som jobber i dette landet lenger?), mens for meg, i alle fall de 15-20 siste åra, har påsken ikke begynt før skjærtorsdag og blitt avsluttet 1. påskedag, for allerede 2. påskedag har det vært tilbake på jobb for klargjøring før åpning. Da er det grenser for hvor langt du kan dra og hvor lenge du kan bli borte. Noe hytte har jeg i alle fall aldri hatt tid til å ta meg av for bruk tre dager i året.

 

I år har vi i tillegg en liten baby i hus. Dessuten er det korona. Vi har en fin veranda vi kan sitte og grille på hvis det er fint vær. Hadde Lillebror vært bare litt større kunne vi dratt ned i fjæra og grillet, eller opp i Komsa til høyre,  men orker ikke når han bare må sitte på fanget. Mulig vi blir å besøke bålpanna til henholdsvis Svigermord og svigerfar også, men det er ikke helt sikkert. Setter meg ikke ute og “kramekoser” meg hvis det ikke er fint vær. Har for mye å gjøre inne til det. Har en gigantisk kokebok som snart skal være ferdig, (hjelp!)…

 

Norges 3. mest delte sak

Det er nesten ikke til å tro, men mitt første innlegg etter dåpsbryllupet, Mitt navn er Sandøy, Asbjørn Pedersen Sandøy, faktisk ble Norges tredje mest delte sak på sosiale medier, og ikke nok med det! På 9. plass ligger nemlig også en Kokkejævelblogg, Kjære Christine. Utrolig artig! 😀

 

Ellers har det vært et sykt kjør på den lille nettbutikken med den store smaken de siste dagene. Jeg har seriøst jobbet 8-10 timer hver dag bare med å få unna ordrene som har strømmet inn. Helt fantastisk! Som dere ser av bildene, så går det stort sett i krydderserien min akkurat nå, for vi kjører nemlig bryllupsrabatt på hele 25%, (altså hver 4. boks er gratis!), og det er det mange som benytter seg av. Kjempeartig! Tilbudet varer ut dagen i dag, eller så langt beholdningen rekker. Klikk HER for å bestilling 🙂

 

Vinn tørkakjøtt av rein!

Alle som bestiller i dag kan være så heldig at det plutselig ligger en deilig bit med tørkakjøtt av rein i pakken. Jeg trekker ut fem vinnere. Bli med i trekningen HER

 

Hva vi skal spise i påsken? Vel, blir i alle fall en bålbakt nammelår som vi hiver på grillen. Det er fast tradisjon. Kommer også garantert til å lage Karamellpudding med appelsin og kvikklunsj igjen, for den var sykt god! Ellers blir jeg nok mest å finpusse på retter til den store k(l)oke boken som kommer til høsten. Og påskeegg selvsagt! Jeg får et av Kjærest/Kona og hun får et av meg. Det er liksom “kvota”. Vi har begge kjøpt store egg… 😉

 

Akkurat nå regner det faktisk ute. Blåser litt gjør det også. Perfekt, for jeg skal på jobb, og der blir jeg hele dagen. Føles godt å kunne fungere igjen. Tusen takk for at dere har gitt meg en mulighet til å skape meg et levebrød selv om jeg bare klarer å stå i 15 minutter i slengen. Skal ringe den kirurgen etter påske. Nytt levebrød eller ikke, kan jo ikke vakle rundt på denne måten resten av mitt liv.

 

Nå må jeg dra på jobb. Klokka er snart halv ni. Ønsker de aller, aller fleste av dere en riktig fin påske. Husk at man ikke trenger hytte for å ha en fin påske, eller et godt liv. Det er det du selv som lager 🙂

 

God paaske!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg