Til Datters ære, vil jeg anta

Selv om jeg sov helt til fem i dag så var det ikke akkurat en morgenfrisk og plystrende Kokkejævel som danset opp trappa med med lette skritt. Vil kanskje heller si at jeg klorte meg oppover, trinn for trinn, og brukte neglene for å slepe meg framover. Klarer likevel ikke å unngå å se at noen har dratt stumtjeneren fra gangen og pyntet den så vakkert som det er mulig å pynte med dopapir. Mulig det skal forestille et slags juletre, men her i huset pynter vi ikke juletreet før lille julaften. Ikke pynter vi det med dopapir heller. Dessuten bruker vi gran, ikke stumtjener.

 

Jeg går rett forbi og inn på kjøkkenet. Sier bare god morgen for høflighets skyld. Slipper ut katta. Hun skraper på døren. Trenger pulverkaffe, og snus, før jeg foretar meg noe som helst. Hvorfor jeg drikker pulverkaffe? Det ligger rett og slett i det engleske ordet. Den er instant. Jeg får den med en gang. Dessuten liker jeg det faktisk.

 

Ser at kalendergavene til Datter ligger under “treet”. Hun drar til sin mor i dag i stedet for i morgen siden jeg har så mye jobb. Det er litt trist, men sånn er det. Er julehandel bare en gang i året og den må utnyttes til fulle. Rampenissen tenker tydeligvis på alt og gir henne de tre siste gavene i dag.

 

Så ser jeg det plutselig! Det er jo to rampenisser på “juletreet”! Er det lov??? Trenger vi virkelig flere av disse gærningene i hus? Jeg liker ikke utviklingen! Tenker det er mer enn nok styr med en rampenise, en bollemus og en strikkenisse, og tør knapt tenke tanken på at det nå skal være enda en som pønsker ut djevelskap helt fram til jul. Er jo tross alt noen dager igjen, så jeg frykter ikke bare det verste, men men faktisk det aller verste.

 

Har jo tidligere sett hvor galt det kan gå når Datter ikke er her. Tør knapt tenke tanken på hvordan dette skal ende!

 

 

Les også:

18. desember: Du har støvsugd feil hele livet

17. desember: Er dette en felle???

16. desember: Underbuksehumor

15. desember: Hovmod står for fall

14. desember: Frysninger på ryggen

13. desember: “Jeg fikk lyst på Bollemus”

12. desember: Sensitiv hud

11. desember: Månelyst

10. desember: Vi tenner våre lyster

9. desember: Minne og forsoning

8. desember: Kringsatt av fiender

7. desember: Nissefylla

6. desember: Smultringenes herre

5. desember: Inntrengeren

4. desember: Venner og vinningskriminelle

 

Skal jeg fortelle dere en hemmelighet? Jeg blir faktisk like overrasket som dere over hva som skjer om morgenen. Jeg aner ingenting når jeg legger meg. Står opp til en ny rampestrek, og skriver om opplevelsen der og da, så er litt spennende for meg også, men kjenner det er greit at det snart er julaften 😉

 

11 kommentarer
    1. Humre,humre ☺☺ kreativ de der alvene dine, har en liten mistanke om at hun er en tanke kreativ den samboeren din. Ha en fin dag på jobb

    2. Oj oj, håper rampenissene er to gutter, ellers må du passe på å ikke ha de for mye sammen, for plutselig har du en kjempe nisse familie til neste år…….å da kan det bli litt mye å holde styr på.
      Herlig morgen fra deg til oss 🤗
      Ha en superfin og heftig dag på jobb 💪👍

    3. Utspekulert han der Alvin, og broder’n 🎄🎄😂😂 Ha en god og travel dag på jobb 😊🎅🤶

    4. Det begynne jo å ligne en invasjon av rampenissa😳. Litt skummelt det der. Men du e så sterk at det der fikse du😊. Ha en strålanes dag 😀🎅

    5. Haha, unnskyld men jeg må bare si… Skildringene, ordene… Når du setter de sammen… Jeg må bare le!
      Men ja, takk og lov snart julaften over for denne gang… MEN hva skjer til neste år montro? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg