Årets siste oppdatering! 8 uker som Wegovysk tjukkoman

Når jeg skriver dette er klokka litt over åtte, torsdags morgen tre dager før jul. Jeg har allerede styrt halvannen time med nisser og fakkeltening på utsiden av Julebutikken. Er bra svett og god på ryggen når jeg er ferdig. Noen trener når de skal gå ned i vekt, jeg nisser.

 

133,2 kg endte vekta på i morges. En nedgang på 1,4 kg siden forrige torsdag, da vekta viste 134,6 kg. I mine øyne en helt PERFEKT vektreduksjon. Jeg raser ikke ned lenger, jeg  _siger_. Ikke på noe sted på denne kokkekroppen er det slapp hud. Selv om jeg veide hele 147, 8 kg for bare 8 uker siden, (14,6 kg tyngre enn i dag), så har huden holdt følge med vektnedgangen hele veien. Det er nesten som om jeg er skapt for slanking, he he.

 

Jeg får mange tilbakemeldinger fra dere der ute som er på samme “reise” som meg. Veldig mange har god nytte av Wegovy ol., men slett ikke alle. Det er viktig å huske på før man starter at dette jo ikke er noen magiske stoffer i “sprøyta” som gjør at du raser ned i vekt. Det er kun et hjelpemiddel som gjør det mye enklere. Selve jobben, (altså spise og drikke mindre kalorier enn du forbruker), den må du gjøre sjøl.

 

Om tre dager er det julaften. I dag skal jeg salte og pepre juleribba. Gleder meg veldig til jul. Ikke bare fordi jeg kjenner at julehandelen, med sine mange uker i strekk nå med lange og heftige dager, begynner å lute meg litt, men også fordi jeg har gitt meg selv en uke der jeg kan kose meg med alt som Christine har bakt. Lage og spise masse god mat og bare labbe rundt å og gjøre ingenting. Så får vi se da på nyåret, om det er noe “magisk” i den sprøyta likevel, som gjør at jeg ikke fyker så alt for mye opp i vekt i løpet av juleuka.

 

Nå må jeg hive meg rundt å jobbe. I dag kommer det til å ble mye folk, og jeg har maaaaange tilbud jeg må få lagt inn i kassa. Heldigvis kommer min sønn Ruben kl. 12 og blir til 20. Uten han hadde ikke denne julehandelen, kombinert med den julegalskapen vi holder på med på utsiden, vært mulig å gjennomføre i det hele tatt. I tillegg gjør det godt for et (stadig bløtere) pappahjerte å få æren av å jobbe sammen med sin egen sønn og observere hvor vanvittig flink, eller dyktig er vel et riktigere ord, han har blitt i løpet av dette året sammen med meg. Stolt pappa!

 

Les de ukentlige oppdateringene her:

Dag 0

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

Uke 5

Uke 6

Uke 7

 

Følg meg gjerne også her:

Kokkejævel.no

Facebook 

Instagram   

 

Og du, husk at pinnekjøttet skal KOKES, ikke dampes!

 

 

2 kommentarer
    1. Dette høres veldig bra ut!
      Kos deg masse i jula med alt som hører til🎄🎄God jul til deg og familien🎄

    2. Fantastisk!
      Både vekttap! Jobbing fra tidlig til seint! Tid med ene sønnen!
      Fantastisk hva du får til! Ha en riktig fin dag med nisser og tusser og alt som er
      ….
      Krysser fingrene for godt salg i dag, 3 dager før julaften.
      God jul til deg og dine! 🧑‍🎄🌲🌠☃️❄️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg