Herregud, første veiing etter juleblotet!

Som dere kunne lese 21.desember, da jeg hadde 2023s siste veiing og vektoppdatering, så endte kjøttvekta da på 133,2 kg, (hele 14,6 kg mindre enn første veiing 8 uker før). Siden har det vært nesten 14 dager med ubegrenset tilgang til både vått og tørt, salt og søtt, saftig og sprøtt. Det har vært rimelig heftig, men jævlig deilig å gi fullstendig faen i både slanking, hjerteinnfarkt og vektfokus.

 

I dag er imidlertid moroa over for denne gang. 1. januar kastet seg over meg bakfra, og satte tenna i nakken min,  akkurat like ubarmhjertig og nådeløs som alltid. Slepte meg ned på badet og spyttet meg ut foran kjøttvekta. The point of no return. Her skulle det veies!

 

Kjøttvekta viste seg faktisk å være litt mindre nådeløs enn jeg på forhånd hadde trodd. Vekta stoppa på 136,5 kg og det er faktisk “bare” 3,3 kg opp. Med mine kokeferdigheter og voldsomme appetitt på både vått og tørt, så kunne dette endt så mye, mye verre. Selv om jeg har hatt “frislipp”, så har jeg fortsatt mine ukentlige stikk i magen med Wgovy. Jeg vet jo ikke, men jeg tror at disse stikkene har gjort at jeg kanskje har moderert meg noe i forhold til hva jeg ville gjort uten, men det er det umulig å finne ut av.

 

Uansett er jeg fornøyd! I dobbel forstand faktisk. Både for at jeg ikke hadde lagt på meg så mye som fryktet etter at jeg har kost meg gløgg i hjel under juleblotet, men også for at hverdagen nå er tilbake. Jeg er en av dem som faktisk trives best i havreskjorter og strilefser. Du skal se at i løpet av januar er jeg under 130 kg. Ikke urealistisk i det hele tatt!

 

Nei, nå må jeg jobbe! Varetelling på 3. dagen her. Håper å bli ferdig i dag, slik at jeg kan begynne med alle planene for 2024 i morgen. Både dere og jeg har veldig mye å se fram til. Men først, varetelling!

 

Les de ukentlige oppdateringene her:

Dag 0

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

Uke 5

Uke 6

Uke 7

Uke 8

 

 

Følg meg gjerne også her:

Kokkejævel.no

Facebook 

Instagram   

 

1 kommentar
    1. Var med skrekk og gru eg og gjekk på vekta, men det var heldigvis kun 300 gr opp og då har eg ete alt eg har lyst på🎉👍👏Så må sei meg veldig nøgd med det😇

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg