Another brick in the wall. Resultat etter 7 uker:

I dag, tirsdag 23. november. (Etter 7 uker)

Ble faktisk positivt overrasket da jeg gikk på vekten i morges, for i stedet for en forventet stagnasjon hadde jeg faktisk gått den over et kilo denne uken også, nærmere bestemt 1,2 kg. Det er jeg meget godt fornøyd med. Fortsatt spiser jeg presis 08:00, 12:00, 16:00 og 20:00. Middagen er 200 gram kjøtt/fisk, 200 gram grønnsaker, 150 gram potet/ris/pasta, 100 gram saus og 50-100 gram “annet”, (som f.eks. surkål).

 

Av knekkebrød spiser jeg nå 2 Wasa havreknekk og 2 Sport+ med “lett”majones, kokt skinke, tomat, agurk og lettost. Jeg burde nok variert mer med pålegget, som egg, makrell i tomat, peanøttsmør, fiskekaker etc, men jeg har liksom ikke hatt lyst på det. Har prøvd å variere med et par knekkebrød med roastbiff nå et par uker, men ble bare lei. Ost og skinke er så basic at jeg blir liksom ikke lei det på samme måte.

 

Det jeg derimot har gjort av endringer denne uken er å bytte ut et av knekkebrødmåltidene med grov havregrøt. Det liker jeg godt, samtidig som det metter veldig lenge. Nesten litt i overkant.

Grov havregrøt til stor mann

(550 kcal)

25 gram havrekli

75 gram store havregryn

5 dl ekstra lettmelk

Litt salt

Sukrin og kanel

 

Småkokes i fem minutter. Det tar litt ekstra tid når havregrynene er store, men det blir en veldig god og mettende grøt. Dette har jeg stort sett lagd på kveldene, da lysten på mat for min del er størst. Måltidet avsluttes med en diger frukt. Eplene og pærene nå er jo herlig enorme 😀

 

Jeg har, kors på halsen, fortsatt ikke “sprukket” en eneste gang i løpet av disse sju ukene. Verken hva gjelder mat eller drikke. Det tror jeg er fordi jeg spiser så pass mye som jeg gjør til helt faste tider. Kroppen rekker liksom ikke å oppdage at den mangler såpass mange kalorier som den faktisk gjør, fordi den fire ganger om dagen får god tilførsel av næring.

 

Klart det enkelte dager, eller spesielt ettermiddager og kvelder, kreves ikke så rent lite viljestyrke, men det har gått bra så langt. Ikke på noe som helst tidspunkt har jeg vært på nippen til å bryte. Det lover godt for fortsettelsen.

 

(For sikkerhets skyld spiser jeg også multivitaminer og trankaplser daglig)

 

Forrige tirsdag 16. november (etter 6 uker)

 

Tirsdag 09.11.21 (Etter 5 uker)

 

Tirsdag 02.11.21 (Etter 4 uker)

 

Tirsdag 26.10.21 (Etter 3 uker)

 

Tirsdag 19.10.21 (Etter 2 uker)

 

Tirsdag 12.10.21 (Etter 1 uke)

 

Fra og med forrige uke er jeg tilbake på antidepressiva, (lang historie som jeg ikke skal ta her og nå),så vi får se om det slår negativt ut for vekten. Da jeg begynte på det forrige gang gikk jeg opp 18 kg, men tror ikke det var pillene som gjorde det, men mitt mat- og drikkemønster. Uansett var jeg nødt til å begynne på igjen. Jeg må holde meg på beina, og de virka godt forrige gang, men det tok fire uker. Jeg har trua 🙂

 

I dag, tirsdag 23. november

 

Forrige tirsdag, 16. november

 

Forrige tirsdag 9. november

 

Tirsdag 2. november

 

Tirsdag 26. oktober

 

Tirsdag 19. oktober

 

Tirsdag 12. oktober

 

Tirsdag 05. oktober

 

Jeg bruker NHI.no sin energikalkulator for å beregne hvor mye energi jeg trenger. For å gå ned 1 kg kroppsfett på en uke må du tilføre kroppen ca 7000 kcal mindre enn den forbruker. Så enkelt (og så vanskelig), men hokus pokus er det ikke.

 

Hvordan har det gått med deg?

 

Les også:

Stappmett, men fortsatt vektnedgang etter 6 uker

Ned 12 kg på 5 uker. På tide med en taktikkendring

Ned over 10 kg på 4 uker

Hemmeligheten bak min vektnedgang

Ned 8 kg på 3 uker med “Kokkejævelkuren”!

Ned 6 kg på to uker!

En hverdag helt uten øl

Ned 3,6 kg første uke!

Slik skal jeg lykkes med å gå ned i vekt, og faktisk BLI der!

Stopper jeg ikke nå så dør jeg!

15 kommentarer
    1. Det er dessverre ikke kalorier i antidepressiva, selv om jeg skulle ønske jeg kunne si det og bruke det som unnskyldning for vektoppgangen min. Når man blir avflatet i følelsene, så spiser man mer, for man «driter» egentlig i alt. Det er jo dit vi vil følelsesmessig, men kanskje ikke med tanke på matinntak. Det er ihvertfall dette jeg har opplevd på egen kropp og blitt forklart fra fastlegen. Godt du tar vare på deg selv, og det er skikkelig kjekt å se at du har funnet en måte å gå ned i vekt på som funker for deg. Kanskje jeg hiver meg på jeg og etterhvert 🙂

    2. Godt jobba! Makrell i tomat har jeg dilla på, innimellom, på Wasa Husmann 🙂 Synes det er bedre enn havreknekkebrød, og smuler LITT mindre 😉

    3. Kjempeflott, fin motivasjon til ande, ang antidepressive sa legen til med at var ikke medisinene vi la på oss av, men vi spiste mer når vi fikk det bedre med oss selv, som du var inne på, men, delte meninger om dette og, uansett, bra jobba, hvordan er ryggen, skulle ikke du opereres?

    4. Råbra jobba denne uka også 💪
      Har selv gått ned 6 kg på 7 uka, og veldig fornøyd med det da det stagnerte litt uke 5 og 6, før det løsnet igjen denne uken. Måtte rett og slett øke matinntaket litt da jeg lå altfor lavt i forhold til hva kroppen trenger. Nå 84,6 kg😀

      Lykke til med oppstart av antidepressiva, det har hjulpet godt for meg også tidligere i en vanskelig periode i livet.💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg