Alvin+Alf=Sant

Jeg vet ikke hvorfor jeg ble så overrasket, men ble jo det. Trodde faktisk at Alf, som plutselig dukket opp her i går, bare var en kompis som Alvin hadde tilkalt for å ta rotta på meg fullstendig, mens sannheten er at de visstnok har vært kjærester siden jula for tre år siden, da de helt tilfeldig møttes på en julefest som Bollemus hadde hjemme i Gratangsdalen i Nord-Troms, der hun opprinnelig kommer fra. Det sa liksom bare klikk. Hadde aldri møtt hverandre før, men av og til treffer man folk, eller nisser, som bare passer. Helt perfekt.

 

Alf bodde da på et nissemottak etter en voldsom flukt fra Syria, men Luremus, moren til Bollemus, jobbet på mottaket og arrangerte alltid en julefest for nissene i bygda hvert år. Hun hadde gode sider også, og disse festene gjennomførte hun faktisk. Hun gikk ikke bare rundt og inviterte, for så plutselig gi kontrabeskjed når gjestene ringte på døra og si hun hadde fått akutt vondt i hodet. Hun var faktisk viden kjent for sitt vertskap. Det skal hun ha.

 

Jeg sier til Alvin at dette egentlig er moralsk forkastelig! Dette kommer folk til å reagere på. Det er en ting at du, Bollemus og Strikkenisse har presset dere inn her, men det er jo faktisk grenser for hvor mange nisser jeg kan ha her uten at dere bidrar med en eneste krone i husleie! Dette er faktisk ikke greit. Riktignok tjener jeg relativt greit, men dette handler om prinsipper. Man må yte før man kan nye, og i ditt tilfelle har du jo egentlig ikke gjort noe annet enn ugagn og faenskap siden du kom, og nå får jeg fader meg enda en munn å mette!

 

Alvin bryr seg ikke noe om hva jeg sier, men Alf er faktisk enig og lover at han skal bidra med husarbeid der han kan. Plukke opp kattehår, skifte vann, gå ut med søpla. Slike småting som alle må bidra med i en husholdning. Jeg sier meg fornøyd. Er jo tross alt grenser hvor store utgifter jeg har på disse nissene. De spiser meg vel egentlig ikke ut av huset akkurat. Ikke dusjer de heller. Hvorfor dusjer egentlig aldri nisser?

 

Strålende dag ønskes!

 

Les også:

19: desember: Til Datters ære, vil jeg anta

18: desember: Du har støvsugd feil hele livet…

17. desember: Er dette en felle?

16. desember: Underbuksehumor

15. desember: Hovmod står for fall

14. desember: Frysninger på ryggen

13. desember: “Jeg fikk lyst på Bollemus”

12. desember: Sensitiv hud

11. desember: Månelyst

10. desember: Vi tenner våre lyster

9. desember: Minne og forsoning

8. desember: Kringsatt av fiender

7. desember: Nissefylla

6. desember: Smultringenes herre

5. desember: Inntrengeren

4. desember: Venner og vinningskriminelle

3. desember: Hevnen er visst søt

2. desember: Kneblet

  1. desember: Mens han sover

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. 😂😂😂😂haha god jul til deg, kjærest , datter ,katta og nissene..Eller har katta rømt fra nissene?vet katter ikke liker nisser.

    2. Fantastiske Alvin😍. Han overrasker stort med sine påfunn😉. Blir veldig spennende å se på slags sprell han har igjen på de siste 4 dagene😁. Ha ei fin helg prøv å få slappe litt av i diss3 hektiske siste dagene,håper du får et fantastisk godt salg🎅🤶.

    3. Så søte da❤ det er godt å være to. Laksen og fenalåret vi kjøpte i går var fantastisk, nam. God helg til dere

    4. Ja nisser er nisser, bra det var en Alf da og ikke Alfhild,da er jo sjansen mindre på at hele huset blir fylt med smånisser.
      Ha en superfin siste fredag i advent 💪👍

    5. Jeg ler av deg og dine nissevenner, du har noe å slite med der. Vi får håpe at de roer seg før julaften. Men det er veldig morsomt å lese om alle rampestrekene de finner på.
      Ha en fin dag på jobb. 👍🎄🤗

    6. Tidenes artigste rampenisser..
      Kjempe morro å følge dem og dine skriverier. Er ett lyspunkt i hverdagen
      God jul til deg og dine.

    7. Gratangsdalen i Nord Troms 😂😂 Ha en velsigna god førjulsfredag, håpe folket handle god og kortreist mat så det monne langt uti 2020 🎅🏻🎄🤶🏻

      1. 😂😂😂😂haha god jul til deg, kjærest , datter ,katta og nissene..Eller har katta rømt fra nissene?vet katter ikke liker nisser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg