Helt spinnvill vektnedgang i uke 9!

I dag, tirsdag 7. desember (etter 9 uker)

Etter forrige ukes voldsomme vektnedgang på hele 2,2 kg, så hadde jeg i beste fall forventet meg å gå ned en enslig pakke smør, men helt ærlig trodde jeg vel egentlig mest på at vekta skulle stoppe litt opp etter alle disse ukene. Det gjorde den altså ikke.

 

Denne uken har jeg faktisk gått ned, hold dere fast, hele 2,6 kilo! Jeg vet ikke hvordan det er mulig, men det virker som om taktikken min om å spise forholdsvis godt til fire helt faste klokkeslett om dagen fungerer. “Kokkejævelkuren” leverer!

 

I bloggposten Min dagsrasjon forteller jeg litt mer om hva jeg får i meg hver eneste dag, og hva som gjør at jeg har klart meg i 9 uker nå uten en eneste sprekk. Totalt har jeg gått ned 19,4 kg, fra 138,4 kg tirsdag 5. oktober til 119 kg i dag. Det gir et snitt på litt over 2 kg pr uke. Fortsetter jeg på samme måte veier jeg bare 9,8 kg om et år…

 

Forrige tirsdag, 30. november (etter 8 uker)

 

Tirsdag 23. november. (Etter 7 uker)

 

Tirsdag 16. november (etter 6 uker)

 

Tirsdag 09.11.21 (Etter 5 uker)

 

Tirsdag 02.11.21 (Etter 4 uker)

 

Tirsdag 26.10.21 (Etter 3 uker)

 

Tirsdag 19.10.21 (Etter 2 uker)

 

Tirsdag 12.10.21 (Etter 1 uke)

 

I dag, tirsdag 7.desember

 

 

Forrige tirsdag, 30. november

 

Forrige tirsdag, 23. november

 

Tirsdag, 16. november

 

Tirsdag 9. november

 

Tirsdag 2. november

 

Tirsdag 26. oktober

 

Tirsdag 19. oktober

 

Tirsdag 12. oktober

 

Tirsdag 05. oktober

 

Jeg bruker NHI.no sin energikalkulator for å beregne hvor mye energi jeg trenger. For å gå ned 1 kg kroppsfett på en uke må du tilføre kroppen ca 7000 kcal mindre enn den forbruker. Så enkelt (og så vanskelig), men hokus pokus er det ikke.

 

 

Les også:

Hæ, hele 2,2 kg ned i uke 8!

Another brick in the wall. Resultat etter 7 uker

Stappmett, men fortsatt vektnedgang etter 6 uker

Ned 12 kg på 5 uker. På tide med en taktikkendring

Min dagsrasjon

Ned over 10 kg på 4 uker

Hemmeligheten bak min vektnedgang

Ned 8 kg på 3 uker med “Kokkejævelkuren”!

Ned 6 kg på to uker!

En hverdag helt uten øl

Ned 3,6 kg første uke!

Slik skal jeg lykkes med å gå ned i vekt, og faktisk BLI der!

Stopper jeg ikke nå så dør jeg!

20 kommentarer
    1. For å tilføre et ekstra perspektiv, så mangler du kun 5 kg på en halv Gry!! 😀
      Greit nok at jeg ikke akkurat er noen utpreget massiv figur, for å si det sånn, but non the less! 😉

    2. Grattis, du har vært og er fortsatt kjempe👏😃
      Jeg har selv gått ned 16 kg på fire måneder (helsefremmede lavkarbo) og er stor fornøyd.
      Lykke til 💪😀

    3. Herreminhatt 😳
      Er jo ikke lenge før fruen må riste lakenet for å finne deg igjen…. 🙈😂
      Du har vært kjempeflink 👍

    4. Så kjæmpe fantastisk ❤👏👏👍👍 Du e kjæmpe flink og de e så Morro å følge me deg🥰 Du er en inspirasjon te mange🥰 Ønsker deg en fantastisk dag 🥰

    5. Hokuspokuset er å spise alminnelig, i mengde, og være bevisst på hva en putter i munnen.
      Egentlig handler din greie om at du har overspist? Altså at det er en spiseforstyrrelse?
      Det kan være greit og riktig å fokusere på, sånn at all vektfokuset blir ryddig for folk å lese?

      1. Overvekt handler i all hovedsak om at man spiser og drikker mer enn man forbruker. Kall det gjerne en spiseforstyrrelse hvis du vil, det har jeg skrevet om mange ganger.

        1. Ikke sant, det å kalle det for hva det er. Det er jo også kalt sykelig overvekt. Det er også tematikk i denne sammenheng, og kan gi folk innsikt og forståelse for hva du holder på med? Hauger med smør og margarin er kun billedlig, ikke noe innhold som gir mening utover mengde fett som du går ned i kilo.

          Hva med å fortelle om veien til overvekt, og dine egne refleksjoner om opp og nedturen? Det vil gi læring og erfaring til andre også? Eller?

            1. Wow! Inspirerende å se hvordan så «enkle» (men selvsagt krevende) grep kan utgjøre en slik forskjell. ☺️

              Har du et konkret vektmål, eller skal du bare opprettholde samme matmengde og inntak til vekten stopper på et fornuftig sted?

              God jul

    6. Du verden. Æ e super imponert. 👌🤣🤣 Får håpe du har det fint i kroppen din. Litt av en påkjenning du gjør. Det viser at det går fint bare en bestemmer seg. Masse løkka tel videre. Må snart ha ny garderobe. 🙈🙈🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg