Julekort til mamma

Virker som om nag og ufred ikke varer særlig lenge i rampenisseland. Alf har åpenbart tilgitt Alvin for sine sidesprang og nå er de i full gang med å lage julekort til slekt og venner. Jeg spør Alvin om han virkelig tror at moren vil ha et julekort der han ligger og spriker med beina med bare et fikenblad foran det aller helligste, og hva mener du Alf, som faktisk sitter her og tegner galskapen?

 

Når ikke inn. Begge to syns dette er en god idé og overbevist om at dette kommer alle til å bli kjempeglade for. Det spiller jo egentlig ingen rolle tenker jeg. Kortene kommer neppe fram til jul uansett. Viktigste er at de er venner igjen. Ønsker ikke ufred i huset i morgen. Da hadde jeg kastet dem ut.

 

Herregud, dette var vanskelig! Normalt “renner” det bare ut av meg. Vi hadde diskutert ulike scenarier for hvordan de skulle bli venner igjen i går før jeg la meg, men dette var absolutt ikke et av dem! Ikke for å ødelegge illusjonen bak denne julekalenderen, men konseptet er at Kjærest arrangerer en scene etter at jeg har lagt meg, så må jeg finne på ett eller annet å skrive basert på hva som har “skjedd” i løpet av natten når jeg står opp. Veldig sjelden vet jeg hva som venter meg, men til i dag hadde vi en ganske klar plan. Det var ikke dette!

 

Jeg skjønner faktisk ikke hva som er tanken bak, hva de holder på med. Ser egentlig ikke humoren i situasjonen. Noe må det jo være, for er blitt brukt ganske lang tid på å tegne og greier, men jeg ser det rett og slett ikke. Gir opp. Må på jobb uansett. Søndagsåpent og ribbedag vol.2.

 

Send julekortet til mor di, Alvin, hun kommer til å bli kjempeglad!

 

Lag en vakker siste søndag i advent!

 

Les også:

21. desember: Tatt med buksa nede

20. desember: Alvin+Alf=Sant

19: desember: Til Datters ære, vil jeg anta

18: desember: Du har støvsugd feil hele livet…

17. desember: Er dette en felle?

16. desember: Underbuksehumor

15. desember: Hovmod står for fall

14. desember: Frysninger på ryggen

13. desember: “Jeg fikk lyst på Bollemus”

12. desember: Sensitiv hud

11. desember: Månelyst

10. desember: Vi tenner våre lyster

9. desember: Minne og forsoning

8. desember: Kringsatt av fiender

7. desember: Nissefylla

6. desember: Smultringenes herre

5. desember: Inntrengeren

4. desember: Venner og vinningskriminelle

3. desember: Hevnen er visst søt

2. desember: Kneblet

  1. desember: Mens han sover

 

 

4 kommentarer
    1. Hahaha, håper konseptet stopper med alvene. Ønsker meg IKKE julekort av kjærest i samme positur bare for å ha sagt det. God dag på jobben, jeg er like spent hver morgen jeg også på hva som kommer 😁😁

    2. Mødre blir glad for alt hjemmelaget fra sine barn, akttegning eller ikke.
      Ha en superfin innsats på jobb💪😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg