Opp 1,5 kg i uke 10

Etter 9 uker på rad med til sammen 19,4 kilos vektnedgang, så bremset det ikke bare, men vekta gikk faktisk opp. I følge den arme badevekta så har jeg faktisk blitt 1,5 kg feitere siden forrige tirsdag. Det føles ikke slik, men slik er tallene tale.

 

Jeg har lojalt fult mitt kostholdsregime og ennå ikke sprukket en eneste gang. Selv om Konemor (nesten daglig) baker og styrer til jul, så har jeg ikke smakt så mye som en rosin. Min tid kommer tidsnok. Når jeg stenger butikken lille julaften kl. 18:00 så skal jeg legge alle hemninger til side en hel uke.

 

Inntil da fortsetter jeg som jeg stevner. Jeg lar meg slett ikke verken affisere eller knekke av denne voldsomme, og ikke så rent lite underlige vektoppgangen. Jeg er helt sikker på at dette bare er en midlertidig hump på veien og at jeg neste tirsdag atter vil se en finfin vektnedgang.

 

Forrige tirsdag, 7. desember (etter 9 uker)

 

Tirsdag, 30. november (etter 8 uker)

 

Tirsdag 23. november. (Etter 7 uker)

 

Tirsdag 16. november (etter 6 uker)

 

Tirsdag 09.11.21 (Etter 5 uker)

 

Tirsdag 02.11.21 (Etter 4 uker)

 

Tirsdag 26.10.21 (Etter 3 uker)

 

Tirsdag 19.10.21 (Etter 2 uker)

 

Tirsdag 12.10.21 (Etter 1 uke)

 

I dag, tirsdag 14. desember

 

Forrige tirsdag, 7.desember

 

 

Forrige tirsdag, 30. november

 

Forrige tirsdag, 23. november

 

Tirsdag, 16. november

 

Tirsdag 9. november

 

Tirsdag 2. november

 

Tirsdag 26. oktober

 

Tirsdag 19. oktober

 

Tirsdag 12. oktober

 

Tirsdag 05. oktober

 

Jeg bruker NHI.no sin energikalkulator for å beregne hvor mye energi jeg trenger. For å gå ned 1 kg kroppsfett på en uke må du tilføre kroppen ca 7000 kcal mindre enn den forbruker. Så enkelt (og så vanskelig), men hokus pokus er det ikke.

 

 

Les også:

Helt spinnvill vektnedgang i uke 9!

Hæ, hele 2,2 kg ned i uke 8!

Another brick in the wall. Resultat etter 7 uker

Stappmett, men fortsatt vektnedgang etter 6 uker

Ned 12 kg på 5 uker. På tide med en taktikkendring

Min dagsrasjon

Ned over 10 kg på 4 uker

Hemmeligheten bak min vektnedgang

Ned 8 kg på 3 uker med “Kokkejævelkuren”!

Ned 6 kg på to uker!

En hverdag helt uten øl

Ned 3,6 kg første uke!

Slik skal jeg lykkes med å gå ned i vekt, og faktisk BLI der!

Stopper jeg ikke nå så dør jeg!

13 kommentarer
    1. Hei og hå! Du må sikkert bare finne deg i både stagnasjon, og litt oppgang, innimellom. Synes du er flink jeg 🙂
      Også kan jeg fortelle deg at noen i familien valgte å åpne julegaven fra meg i går, ettersom far i huset reiste ut på sjøen på jobb i dag, og blir borte i jula. I gaven lå blant annet kokeboka di 😀 Tilbakemeldingen var klar: MIDT I BLINKEN!
      Samme boka ligger i en gave til. Håper den blir like godt mottatt 🙂

    2. Virkelig en bra jobb !!
      Jeg har gjort det samme som du…. og etter hvert har jeg tillatt meg mer og mer… og TRE kilo har lagt seg på steder og er vanskelig å få av igjen….

      Litt må man unne seg, det er helt sikkert – og det skal du gjøre – men kanskje ikke slippe alle hemninger 😀

      Uansett er det kjempemestringsfølelse å gå ned de kiloa du har gått ned – og det er flott for helsa! Og man kjenner seg lettere 😀

      Lykke til videre og gode ønsker for dagene fremover 🙂

    3. Alle endringer i matvaner, søvn, stress og aktivitet påvirker hvordan kroppen reagerer, resultatet så langt tyder jo på at du gjør noe riktig! Og vekttap er ikke en jevn kurve, det går opp og ned, og så lenge det er mest ned vinner du!

      Og selv om forrige ukes innsats ikke ga noe vektreduksjon _nå_ er ikke innsatsen forgjeves, hold deg til planen – det er nå du virkelig kan gjøre forskjell ved å takle “motvekt” 🙂

      Jeg har redusert fettandelen min siden januar og noen ganger går det opp, men de fleste er ned 👍

      Kaffe/salt/protein/fett/karbo, eller endriger i inntak av disse, kan gi vektforskjellernpga endring i hvordan kroppen holder på vann.

      Lykke til videre 😀

    4. Det dummeste du gjør er å legge alle hemninger til side…tro meg…har vært der og gjort det…
      Unn deg litt av det du liker best.
      Tenk på all jobben du har lagt ned…..veldig kjipt å møte det nye året med 4-5 kilo ekstra å ta av.
      Bare et tips…lykke til.

    5. Kanskje du har fått mer muskler, av all pakking og bæring av pakka?
      De som har greie på det, sier jo at muskler veie mer enn fett. 🙂
      Du er flink!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg