Endelig under 130 kg igjen!!!

For å være helt ærlig så har det vært en tøff uke. En ting er denne tuberkulosen som utkjemper 3. verdenskrig nede i lungene mine, men det kanskje verste denne uka har vært denne periodiske fasten jeg av en eller annen grunn skulle teste uke.

2. februar, etter 4 fulle dager med periodisk fasting, skriver jeg følgende på bloggen: Periodisk faste er overraskende enkelt, (men litt kjedelig kanskje). Vel, jeg ville nok ikke brukt akkurat de ordene i dag…

Sannheten er at denne uka har vært helt jævlig. Timene fram til dagens første måltid kl. 12:00 har enkelte dager vært nesten ulidelige. Nå har jeg riktignok vært syk og kroppen har sikkert hatt behov for ekstra energi for å kjempe mot denne voldsomme tuberkulosen, men hva årsaken er bryr jo ikke magen seg om. Den vil jo bare ha mat.

 

Det har den derimot ikke fått! Ikke så mye som en brødsmule har funnet veien ned i det ketoseinfiserte gapet før klokken har slått 12. Ja, jeg vet sammenligningen er voldsomt urettferdig mot de ufattelige lidelsene i konsentrasjonsleirene under krigen, men har likevel følt meg litt som en konsentrasjonsleirfange når fangevokteren endelig kaster noen knekkebrød til meg klokka 12.

 

For bloggens del så veide jeg faktisk frokosten/lunsjen min i går. Den består av:

4 stk Wasa Havreknekkebrød: 70g/256 kcal

Lettere Norvegia: 100g/268 kcal

Løvtynn hamburgerrygg: 25g/25 kcal

Agurk: 90g/13,5 kcal
Rød paprika: 25g/6,5 kcal

 

Total energi: 569 kcal

 

(Jeg bruker ikke fullt 100g ost, men det går ned 2-3 osteskiver i gapet mens jeg skjærer, så totalen blir 100g. Årsaken til den lave vekta på kjøttpålegget er rett og slett et prisspørsmål. Jeg halverte mengden for flere måneder siden da prisen gikk i taket.)

 

Tidligere spiste jeg det samme til frokost kl. 08:00, men etter dette innfallet med periodisk faste utgikk den energien med høye kneløft. Jeg spiser ikke mer middag selv om jeg hopper over frokosten, så dette er virkelig reelle kutt, både i energiinntak og matbudsjett.

 

I morges da jeg veide meg stoppet vekta på 128,8 kg! Det er nesten ikke til å tro faktisk, for det betyr at jeg har gått ned 2,7 kg, altså nesten 3 kilo denne uka! Det skal nesten ikke være mulig etter så mange uker på “slanker’n”. Måtte veie meg flere ganger for å dobbeltsjekke, men den landet på 128,8 alle 56 gangene.

 

Hva denne voldsomme vektnedgangen skyldes vet jeg ikke. At jeg hopper over frokosten, (eller periodisk faster som det heter så fint nå til dags), og dermed går glipp av dens 569 kcal, skulle egentlig ikke gi mer vektnedgang enn 1 kg pr 12. dag. (7000/569). Noe som er voldsomt bra det altså, men altså ikke en gang i nærheten av mine 2,7 på en uke.

 

Nå skal riktignok periodisk fasting visstnok få fortgang på fettforbrenningen, men det var voldsomt da. Fortsetter det på dette viset veier jeg under 25 kg til jul…

 

Konklusjon:

Kanskje ikke for alle å begynne med periodisk fasting midt i en Wegovy-kur. Min erfaring med Wegovy er at jeg omtrent ikke tekte på vektnedgangen, den bare skjedde. Nå kan jeg ikke unngå å tenke på det, for det ble en voldsom overgang for den digre kroppen min å ikke få i seg frokost. I alle fall når matinntaket hadde blitt så voldsomt redusert fra før. Nå får jeg bare stå i det, for jeg gir meg ikke altså. I alle fall ikke etter en uke så så overveldende gode resultater.

 

Resultat denne uken: 2,7 kg

Total vektnedgang: 19 kg

Snitt pr uke: 1,3 kg

 

Folkens, ha en nydelig uke, enten dere spiser for mye, for lite eller akkurat passe!

 

Les de ukentlige oppdateringene her:

Dag 0

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

Uke 5

Uke 6

Uke 7

Uke 8

Uke 11

Uke 12

Uke 13

Uke 14

 

 

Les også:
Bare tull og dårlig unnskyldning at “sunn mat er mye dyrere enn usunn mat”!

 

 

Følg meg gjerne også her:

Kokkejævel.no

Facebook 

Instagram   

 

 

 

9 kommentarer
    1. Kjempebra jobba. Jeg greide faktisk, med hjelp av omgangssyke i barnehagen å gå ned 2,5 kg i forrige uke. Men det er en hard kur som ikke anbefales.

    2. Hva med å prøve Wasa sport +?
      Jeg bruker de. Om morgenen klarer jeg ikke å spise. Alltid hatt problemer om morgen. Å i følge legen gjør det ingenting, så lenge jeg spiser lunsj.

      1. Hva får deg til å tro at jeg ikke har prøvd Wasa Sport+? Jeg er 46 år og har åpenbart spist litt av hvert. Jeg er veldig glad i havreknekkebrødet, men det hender seg jeg smetter inn en annen variant fra tid til annen, bare for variasjonens skyld.

    3. super bra altså , jeg har gått ned 2 kg i uka siden start 19 januar . veldig mye men mye å ta av . jeg spiser 12,16,20 . synes det er helt greit og noe jeg kan fortsette med når jeg ikke går på sprøytene lenger . stå på masse lykke til videre .

      1. Oi, gratulerer! Du kjenner din kropp best, men det høres fornuftig ut sett utenfra også. Men du, dette høres kanskje litt rart ut hvis du ikke har fulgt meg noen år, men kunne du tenkt deg å skifte kallenavn?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg