Uke 2 uten Wegovy

232 000 av dere, (helt syk interesse for denne slankinga mi!), husker kanskje at jeg forrige tirsdag fortalte at jeg etter 6 måneder og over 20 kilos nedgang ved hjelp av Wegovy, nå hadde bestemt meg for å gå “kald kalkun (cold turkey)”. Altså slutte med sprøyta brått og klare meg på egen hånd.

 

Etter pene 3 kilos nedgang i uka etter påske, (1. uke uten Wegovy), så er det denne uka mindre pene 500g opp. Jeg spiser ikke, (tror jeg) noe mer til selve måltidene, men merker at jeg putter litt mer i munnen mens jeg lager middag. En kjøttbit her, en kald potet der. Til sammen blir det ganske mye i løpet av en uke. Har vel kanskje også drukket 1 øl mer enn vanlig fredag og lørdag. Det blir også litt. Til sammen er det ikke noe sjokk akkurat at vekta har senket seg 500g oppover. Ikke lagde jeg saltfri middag i går heller. Det pleier jeg normalt alltid å gjøre dagen før veiing.

 

Bortsett fra bitte litt småspising når jeg lager middag har jeg holdt meg til den vanlige måltidsplanen. Frokost/lunsj kl. 10:00, mørk sjokolade og valnøtter mellom 14 og 16, middag og epler rundt 19:00. Ingen mumsing av noen fristelser som helst på jobb og ingenting etter eplene på kvelden. “Galskapen” er fortsatt ikke tilbake.

 

Blodsukkeret derimot er vaklende. Etter at jeg slutta med Wegovy er jeg mye mer irritert når jeg kommer hjem fra jobb. Kortere lunte. Jeg skal derfor gjeninnføre min “gamle” matplan, der jeg spiste frokost kl. 08:00 og lunsj 12:00. Prøveprosjektet med “periodisk fasting” er dermed avsluttet. Pappa skal være glad når han kommer hjem, ikke irritert med lavt blodsukker!

 

Sånn ellers klarte vi ikke vente på våren i går. Dro på Rusta og kjøpte “eviggrønne” blomster for tusenvis av kroner i går. Ble sånn passe fint, men gleder meg veldig til jeg kan plante ekte vare. Fortsatt noen uker til, for i natt snødde det og er meldt vinter i alle fall en uke eller to til. Greit å ha noe å glede seg til i alle fall.

 

Folkens, både tykke, tynne, trygda og arbeidsføre, håper dere får en nydelig uke!

 

Les mer om mine erfaringer om vektnedgang på Wegovy her:

Dag 0

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

Uke 5

Uke 6

Uke 7

Uke 8

Uke 11

Uke 12

Uke 13

Ikke vær så krenskesur da, jeg tråkka oss på tærne med vilje!

Diagnose: Tjukkas

Periodisk faste. Noe for meg?

Bare tull og dårlig unnskyldning at “sunn mat er så mye dyrere enn usunn mat”!

Uke 14

Periodisk faste er overraskende enkelt, (men litt kjedelig kanskje).

Det er ingen skam å være tjukk!

Uke 15

Sorry tjukken, det er ikke sympati du trenger, men mindre mat!

Wegoviske spørsmål og svar om bivirkninger, pris og kostholdsendring (Uke 16)

Fortsatt finfin nedgang etter 17 uker, men hva skjer når jeg slutter med sprøyta?

(Minst) 20 000 spart på 20 uker!

I dag så jeg undersiden av magen for første gang på 3-4 år! (Uke 19)

Endelig litt valuta for pengene igjen! (Uke 20)

Ny nedgang til tross for økt kaloriinntak (Uke 21)

Fettvettreglene (fritt etter fjellvettreglene)

5,6 kg OPP i påska!

Kald kalkun. Første uke helt uten Wegovy

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Flink du er😀 Mener å ha fått med meg at det tar ca 5 uker før medisinen er helt ute av kroppen – så bare å holde fokusen😀😀😀Ha en fin fin uke😀

    2. Litt rart at du e sur pga. blodsukker, for du spiser jo masse kalorier kl 14 med di nøttene og sjokoladen samtidig. Og middag kl 16, som er en Mega posjon for en som skal ned i vekt. Og hvorfor 2 epler? Mye fruktsukker der… Og 4? Øl hver dag … Dette ikke for å være frekk, men ønsker jo for din del at du skal lykkes med slankekuren og livsstil endringen. Du har jo fortalt hele Norge i både Avis og her blogg hvorfor du gjør det. For at ungene ikke skulle miste faren sin pga. sykdommer pga. overvekt.
      Er redd når du lar det skli ut litt, er det veldig lett å la det skli helt ut.
      Hvordan skal du gjøre det når du nå skal spise enda ett måltid? Vil jo ikke hjelpe på humøret hjemme med at du spiser mat med en gang du kommer på jobb, altså frokost. Også skal du ha lunsj. Eller hva tenker du der? Du kan jo da isåfall spise 2 knekkebrød til frokost og 2 til lunsj, for du kan jo ikke øke kcal. inntaket, men burde gå ned på kalorier hvis du vil nå målet ditt.
      Lurer veldig, hvor mange kalorier er det i en Øl? Lite øl som du drikker. Må jo være veldig mye kalorier bare der…

      1. Har skrevet om alt du spør om underveis i dette løpet, men kan repetere litt enda en gang. Vel, riktignok er ikke verken nøtter eller mørk sjokolade kalorifritt, men hvor “masse” 25g valnøtter og 15g mørk sjokolade er for en mann på 127 kg er vel en definisjonsak. Spiser for øvrig ikke middag kl. 16, da er jeg på jobb. Spiser middag mellom 19 og 20. Hvorfor epler? . Eplene er for å kompensere for det jeg før trøkte i meg lette etter i kjøkkenskapene.

        1. Føl ikke du svarer ordentlig på det jeg spør om. Uansett om su e 127 kg, er som du selv sier kalorier inn og kalorier ut. Finner ikke svar på flere av di tingene. Var 100 og 165 cm. høy da jeg begynte på Wegovy. Kalorimengden var ikke akkurat stor selv om vekta var det. Laget av erneringsutdannet personell. Men vet bare at du sakte men sikkert vil gå opp igjen.

    3. Dette kloke ordtaket forklarer muligens den pågående ordkrigen her på Blogg
      No.
      “Gi ikke løfter i glede.. Send ikke brev i vrede”. Litt omskrevet: Skriv ikke bloggkommentarer med lavt blodsukker. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg