Uke 3 uten Wegovy

Denne uken har vært litt enklere enn forrige. Selv om vekta viser en aldri så liten nedgang, så er den likevel så liten at jeg helle vil kalle den stabil. Det er jeg fornøyd med. Uke 2 uten Wegovy var ganske tung, så at jeg nå ser ut til å ha funnet en slags rytme som fungerer i hverdagen er svært gledelig. Fortsetter jeg den rytmen, samtidig som trøkket på jobb tar seg opp, samt jeg begynner på igjen med mine vårlige toppturer, så tor jeg grunnlaget for en jevn og sunn vektnedgang ligger foran meg.

 

Akkurat nå er jeg over 20 kg lettere enn jeg var i slutten av oktober i fjor. Det merkes veldig godt på daglige gjøremål. Selv om jeg tidvis nok er molefonken av natur, uavhengig av vekt, så er hverdagen veldig mye lettere og mindre slitsom. Bare det å slippe å grue seg til å ta på sokkene er en befrielse, men det beste er at jeg nå uten problem kan hjelpe eller være sammen med barna nede på deres nivå uten å miste pusten for at alt fettet presset på lungene da jeg bøyde meg.

 

Det var det jeg hadde i dag. Vil du lese mer om min vektnedgang, både med og uten Wegovy, er det bare å systematisk klikke seg gjennom linkene under:

 

Nu jävlar! (Dag 0)

Uke 1

Uke 2

Uke 3

Uke  4

Uke 5

Uke 6

Uke 7

Uke 8

Uke 11

Uke 12

Uke 13

Ikke vær så krenskesur da, jeg tråkka oss på tærne med vilje!

Diagnose: Tjukkas

Periodisk faste. Noe for meg?

Bare tull og dårlig unnskyldning at “sunn mat er så mye dyrere enn usunn mat”!

Uke 14

Periodisk faste er overraskende enkelt, (men litt kjedelig kanskje).

Det er ingen skam å være tjukk!

Uke 15

Sorry tjukken, det er ikke sympati du trenger, men mindre mat!

Wegoviske spørsmål og svar om bivirkninger, pris og kostholdsendring (Uke 16)

Fortsatt finfin nedgang etter 17 uker, men hva skjer når jeg slutter med sprøyta?

(Minst) 20 000 spart på 20 uker!

I dag så jeg undersiden av magen for første gang på 3-4 år! (Uke 19)

Endelig litt valuta for pengene igjen! (Uke 20)

Ny nedgang til tross for økt kaloriinntak (Uke 21)

Fettvettreglene (fritt etter fjellvettreglene)

5,6 kg OPP i påska!

Kald kalkun. Første uke helt uten Wegovy

Uke 2 uten Wegovy

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
      1. Ja, kunne godt tenkt meg å stabilisere vekta på rundt 120 kg, men nå har jeg ikke “dårlig tid” lenger. Fedmen hemmer meg ikke i like stor grad slik den gjorde før jul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg